PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | Networking akademicki jako czynnik produktywności pracowników naukowych | 187--201
Tytuł artykułu

Nowoczesne media jako kanał networkingu akademickiego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dynamiczny rozwój technologiczny spowodował pojawienie się nowoczesnych środków komunikacji i przetwarzania informacji, określanych w literaturze terminem "nowe media". Pojęcie to odnosi się do nowych technologii cyfrowych, umożliwiających dostęp do treści w dowolnym czasie, miejscu i z dowolnego urządzenia [Schivinski i Dąbrowski, 2014], Rozwiązania te charakteryzują się przede wszystkim interaktywnością oraz twórczym współtworzeniem treści w czasie rzeczywistym [Winer, 2009], a także multimedialnością i trwałością komunikatu [Hopfinger, red., 2002], Najszerszą definicję nowych mediów przedstawiają Goggin i Newell [2003, s. XIII], według których nowe media to technologie łączności cyfrowej, w tym internet oraz sieci szerokopasmowe, zaawansowane sieci telekomunikacyjne (cyfrowa telefonia komórkowa trzeciej generacji oraz połączenia video), a także telewizja cyfrowa. Badacze tego zjawiska zgodnie przyznają, że największą rolę w rozwoju nowych mediów odegrał internet [Hearn, Foth i Gray, 2009].(fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Barelka A.J., Jeyaraj A., Walinski R.G. (2013): Content Acceptance Model and New Media Technologies. "Journal of Computer Information Systems", 53(3).
  • Berthon P.R., Pitt F.L., Plangger K., Shapiro D. (2012): Marketing Meets Web 2.0, Social Media, and Creative Consumers: Implications for International Marketing strategy. "Business Horizons", 55, s. 261-271.
  • Boulos M.N., Maramba I., Wheeler S. (2006): Wikis, Blogs and Podcasts: A New Generation of Web-based tools for Virtual Collaborative Clinical Practice and Education. "BMC Medical Education", 6(1), s. 41.
  • Boyd D., Golder S., Lotan G. (2010): Tweet, Tweet, Retweet: Conversational Aspects of Retweeting on Twitter. "HICSS-43", IEEE: Kauai, HI, 6, s. 1-10.
  • Boyd D.M., Ellison N.B. (2007): Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. "Journal of Computer-Mediated Communication", 13(1), s. 210-30.
  • Bracken F" Earls D., Madders C., O'Leary F., Ronan S., Ward C., Wusteman J. (2014): The Potential Use of Online Tools for Scientific Collaboration by Biology Researchers. "Journal of Information Management", 66(1), s. 13-37.
  • Bruce A., Lyall C., Tait J., Williams R. (2004): Interdisciplinaiy Integration in Europe: The Case of the Fifth Framework Program. "Futures", 36, s. 457-470.
  • Bticheler T., Sieg J.H. (2011): Understanding Science 2.0: Crowdsourcing and Open Innovation in the Scientific Method. "Procedia Computer Science", 7, s. 327-329.
  • Cunningham P., C.R.M., Wilkins J., C.D.I.A. (2009): A Walk in the Cloud. "Information Management", 43(1), s. 22-30, 54.
  • Dishaw M., Eierman M.A., Iversen J.H., Philip G.C. (2011): Wiki or Word? Evaluating Tools for Collaborative Writing and Editing. "Journal of Information Systems Education", 22(1).
  • Fichter D. (2005): The Many Forms of E-collaboration: Blogs, Wikis, Portals, Groupware, Discussion Boards, and Instant Messaging. "Online", 29(4), s. 48-50.
  • Gershon I. (2011): The Breakup 2.0: Disconnecting Over New Media. Cornell University Press.
  • Goggin G., Newell C. (2003): Digital Disability: The Social Construction of Disability in New Media. Rowman & Littlefield, Bristol.
  • Gu F., Widen-Wulff G. (2010): Scholarly Communication and Possible Changes in the Context of Social Media: A Finnish Case Study. "The Electronic Library", 29(6), s. 762-776.
  • [GUS, 2015] Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2015 r. Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
  • Hara N., Solomon P., Kim S.L., Sonnenwald D.H. (2003): An Emerging View of Scientific Collaboration: Scientists' Perspectives on Collaboration and Factors that Impact Collaboration. "Journal of the American Society for Information Science and Technology", 54(10), s. 952-965.
  • Hearn G., Foth M., Gray H. (2009): Applications and Implementations of New Media in Corporate Communications: An Action Research Approach. "Corporate Communications: An International Journal", 14(1), s. 49-61.
  • Hohman M., Gregory K., Chibale K., Smith P.J., Ekins S., Bunin B. (2009): Novel Web-based Tools Combining Chemistry Informatics, Biology and Social Networks for Drug Discovery. "Drug Discovery Today", 14(5), s. 261-270.
  • Hopfinger M., red. (2002): Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku: antologia. Oficyna Naukowa, Warszawa.
  • Koku E., Nazer N., Wellman B. (2001): Netting Scholars Online and Offline. "American Behavioral Scientist", 44(10), s. 1752-1774.
  • Kwon O., Wen Y. (2010): An Empirical Study of the Factors Affecting Social Network Service Use. "Computers in Human Behavior", 26(2), s. 254-63.
  • Nardi A., Whittaker S., Bradner E. (2000): Interaction and Outeraction: Instant Messaging in Action. W: Proceedings of the 2000 ACM conference on Computer supported cooperative work. ACM, s. 79-88.
  • Nentwich M., König R. (2014): Academia Goes Facebook? The Potential of Social Network Sites in the Scholarly Realm. Opening Science. Springer International Publishing, s. 107-124.
  • Nicholas D., Rowlands I. (2011): Social Media Use in the Research Workflow. "Information Services and Use", 31(1-2), s. 61-83.
  • Palmer C.L. (2001): Work at the Boundaries of Science: Information and the Interdisciplinary Research Process. Kluwer, Dordrecht.
  • Parker K.R., Chao J.T. (2007): Wiki as a Teaching Tool. "Interdisciplinary Journal of Knowledge and Learning Objects", 3, s. 57-72.
  • Payne J. (2008): Using Wikis and Blogs to Improve Collaboration and Knowledge Sharing. "Strategic HR Review", 7(3), s. 5-12.
  • Persson O., Glänzel W., Danell R. (2004): Inflationaiy Bibliometric Values: The Role of Scientific Collaboration and the Need for Relative Indicators in Evaluative Studies. "Scientometrics", 60, s. 421-432.
  • Pohl C. (2005): Transdisciplinaiy Collaboration in Environmental Research. "Futures", 37(10), s. 1159-1178.
  • Ponte D., Simon J. (2011): Scholarly Communication 2.0: Exploring Researchers' Opinions on Web 2.0 for Scientific Knowledge Creation, Evaluation, and Dissemination. "Serials Review", 37(3), s. 149-156.
  • Schivinski B., Dąbrowski. D. (2014): The Effect of Social Media Communication on Consumer Perceptions of Brands. "Journal of Marketing Communications", 22(2), s. 1-26.
  • Sonnenwald D.H. (2003): Expectations for a Scientific Collaboratoiy: A Case Study. "Proceedings of the 2003 International ACM SIGGROUP Conference on Supporting Group Work", s. 68-74.
  • Sonnenwald D.H. (2007): Scientific Collaboration. W: B. Cronin (red.): Annual Review of Information Science and Technology, 41, Information Today, Medford, NJ, s. 643-681.
  • Studzińska-Jaksim P. (2011): Komunikacja naukowa, otwartość i współpraca na portalach spofecznościowych. W: M.M. Górski, M. Marcinek (red.): Otwarte zasoby wiedzy. Nowe zadania uczelni i bibliotek w rozwoju komunikacji naukowej. Materiały konferencyjne, Kraków.
  • Surmacz T. (2013): Rynek internetowy w Polsce i na świecie. W: P. Królewski (red.): E- marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Tenopir C., Volentine R., King D.W. (2013): Social Media and Scholarly Reading, "Online Information Review", 37(2), s. 193-216.
  • Viegas F.B., Smith M. (2004): Newsgroup Crowds and Authorlines: Visualizing the Activity of Individuals in Conversational Cyberspaces. W: Proceedings of the 37th Annual Hawaii International Conference on. IEEE, s. 10-pp.
  • Wang K. (2006): Gene-function Wiki Would Let Biologists Pool Worldwide Resources. "Nature", 439(7076), s. 534.
  • Wilczyński Ł., Watza A. (2008): Surfująca nauka. "Marketing w Praktyce", 12, s. 79-81.
  • Williams A.J. (2008): Internet-based tools for Communication and Collaboration in Chemistry. Drug Discoveiy Today", 13(11), s. 502-506.
  • Winer R.S. (2009): New Communications Approaches in Marketing: Issues and Research directions. "Journal of Interactive Marketing", 23(2), s. 108-117.
  • [WWW 1] http://casesblog.blogspot.com/ (dostęp: 09.04.2016).
  • [WWW 2] http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2013/K_075_13.PDF (dostęp: 17.03.2014).
  • [WWW 3] http://di.com.pl/news/45917,0,Ulga_na internet zniknie w 2013 roku.html (dostęp: 21.03.2014).
  • [WWW 4] http://flu.wikia.com/wiki/Flu_Wiki (dostęp: 09.04.2016).
  • [WWW 5] http://infospace.ischool.syr.edu/2012/06/21/social-networking-for-academics- and-scholars/ (dostęp: 26.03.2014).
  • [WWW 6] http://interaktywnie.com/bizncs/aitykuly/raporty-interaktyvvnie-com/jak-skiiteczme- wypromowac-sie-w-mediach-spolecznosciowych-245103 (dostęp: 20.03.2014).
  • [WWW 7] www.jisc.ac.uk/whatwedo/topics/web2.aspx (dostęp: 22.02.2014).
  • [WWW 8] http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dziala/2008/10/jak-wygladal-sprzet- komputerowy-10-lat-temu.aspx (dostęp: 20.03.2014).
  • [WWW 9] http://marketingland.com/smartphone-activities-study-email-web-facebook- 37954 (dostęp: 26.03.2014).
  • [WWW 10] http://mashable.com/2012/10/25/instant-messaging-history/ (dostęp: 25.03.2014).
  • [WWW 11] http://www.nielsen.com/us/en/newswire/2012/buzz-in-the-blogosphere-millions- more-bloggers-and-blog-readers.html (dostęp: 22.03.2014).
  • [WWW 12] http://www.pcadvisor.co.uk/features/internet/3506734/best-cloud-storage- services-review/ (dostęp: 19.03.2014).
  • [WWW 13] http://www.pcworld.com/article/244425/the_cloud_day_10_storing_data_ in the cloud.html (dostęp: 15.03.2014).
  • [WWW 14] http://www.pewinternet.org/2015/10/08/social-networking-usage-2005-2015/ (dostęp: 09.04.2016).
  • [WWW 15] http://www.radicati.com/wp/wp-content/uploads/2011/05/Email-Statistics- Report-2011-2015-Executive-Summary.pdf (dostęp: 25.03.2014).
  • [WWW 16] http://researchgate.com, (dostęp: 01.03.2014).
  • [WWW 17] http://saltastro.blogspot.com/(dostęp: 09.04.2016).
  • [WWW 18] http://www.theregister.co.Uk/2012/l I/07/microsoft jnessenger_kill_date/ (dostęp: 24.03.2014).
  • [WWW 19] http://www.washingtonpost.com/national/on-innovations/a-history-of-e-mail- collaboration-innovation-and-the-birth-of-a-system/2012/03/19/gIQAOeFEPS _story.html (dostęp: 23.03.2014).
  • [WWW 20] http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/3-miliardy-internautow-w-2015-r- polska-w-top-25 (dostęp: 09.04.2016).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171448774

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.