PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 4 (67) | 27--37
Tytuł artykułu

Religijne public relations - zarządzanie siecią eklezjotworczych relacji i więzi

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Religious Public Relations: Management of The Network of Creative Dynamics within Ecclesia-Forming Relationships and Ties
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka religijnych public relations jest nieustannie pogłębiana. Dzięki temu wzrasta świadomość tego, jak ściśle mogą się wzajemnie zazębiać i przenikać konstytutywne elementy instytucji Kościoła oraz teorii i praktyki public relations. Te ostatnie mogą zatem być postrzegane jako składowa procesu eklezjotworczego. Opracowanie odzwierciedla eklezjotworczy potencjał public relations przez analizę działań mających na celu upowszechnianie orędzia religijnego, aktów kultu religijnego, aktywności dobroczynnej i charytatywnej. (abstrakt oryginalny)
EN
The range of problems of religious public relations becomes more complex. Thus, scholarly awareness of constitutive elements of the Church institution as well as theory and practice of public relations are seen as more mutually linked and inter-related. All of this can be seen as a component of ecclesia-forming processes. This study refl ects the public relations ecclesiaforming potential; the goals are achieved through the research on a wide range of activities, such as spreading of a religious message, acts of religious cult, and charity agency. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
27--37
Opis fizyczny
Twórcy
  • ordan University College w Morogoro, Tanzania
Bibliografia
  • P. Celej, M. Kaczmarczyk, Public relations Kościoła katolickiego. Wybrane przykłady działa? wizerunkowych ze szczególnym uwzględnieniem diecezji sosnowieckiej, http://www.sbc.org.pl/Content/20119/celej_kaczmarczyk. pdf [dostęp: 28.10.1014], s. 79-96.
  • D. Tworzydło, Wizerunkowe aspekty funkcjonowania instytucji oraz fundacji kościelnych, http://www.proto.pl/PR/Pdf/wizerunek_instytucji_koscielnych.pdf [dostęp: 28.10.1014]
  • M. Kulej, Wpływ reklamy i public relations na wizerunek Kościoła w Polsce, Warszawskie Studia Pastoralne UKSW 13/2011, s. 283-306.
  • A. Adamski, The Church in Poland in the mirror of the press, https://otworzksiazke.pl/ksiazka/the_church_in_poland/, s. 9-15 [dostęp: 29.07.2013].
  • T. Jarosz, Public relations w dyplomacji Stolicy Apostolskiej, Warszawa 2013, s. 28-68.
  • M.R. Jewell, Emerging paradigms of Catholic leadership [w:] Religious leadership. A reference handbook, red. S. Henderson Callahan, Los Angeles, s. 48-55.
  • S. Deneulin, M. Bano, Religion in development. Rewriting the Secular Script, Londyn-Nowy Jork 2009, s. 145-147.
  • N. Smart, The religious experience of mankind, Londyn 1971, s. 21-25.
  • M. Kulej, Wpływ reklamy i public relations na wizerunek Kościoła w Polsce, https://nauka-polska.pl/dhtml/raport/pracebadawcze?rtype=opis&lang=pl&objectld=273151 [dost?p: 12.10.2015].
  • Media w Kościele i Kościół w mediach. Edukacja medialna, dziennikarska i w zakresie public relations oraz zastosowania Web 2.0 w Kościele w Polsce, red. M. Przybysz, J. Kloch, Katowice 2012.
  • B. Pniewska, Prywatyzacja religii a sacrum; K. Jurek, Sacrum online - prywatyzacja religii w Internecie; K. Leszczyńska, Praktyki religijne w przestrzeni wirtualnej [w:] Ku prywatyzacji religii?, red. A.A. Szafra?ski, Lublin 2013, ss. 27-34, 35-48, 49-74.
  • P. Norris, R. Inglehart, Sacerd and secular. Religion and politics Worldwide, wyd. II, Cambridge 2011, s. 11-13.
  • S.M. Cutlip, A.H. Center, B.M. Broom, Effective public relations, wyd. IX, New Jersey 2006, s. 461-463.
  • J. Cillers, C. Wepener, Ritual and the generation of social capital in contexts of poverty: A South African exploration, "International Journal of Practical Theology" 2007, Vol. 11, s. 39-55.
  • M. Eberstadt, Jak Zachód utracił Boga, tłum. M. Zaremba-Skulimowska, Kraków 2013.
  • Religion and development. Ways of transforming the world, red. G. Ter Haar, London 2011.
  • J. Haynes, Religion and development conflict or cooperation? New York 2007.
  • W. Tyndale, Religious and the Millennium development goals whose agenda? [w:] Religion and development. Ways of transforming the world, red. G. Ter Haar, London 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171448804

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.