PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 449 Ekonomia | 559--572
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność banków komercyjnych w Polsce wobec środowiska naturalnego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility of Commercial Banks in Poland Towards The Natural Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest identyfikacja i charakterystyka wybranych inicjatyw w zakresie ochrony środowiska, realizowanych przez banki komercyjne w Polsce w ramach koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, oraz ocena tych działań przez potencjalnych odbiorców. Na potrzeby założonego celu przeprowadzono dwa badania. Pierwsze dotyczyło stopnia zaangażowania się banków w działalność na rzecz ochrony środowiska. Do analizy wybrano 14 największych banków komercyjnych w Polsce. Ocenie poddano działania z 2014 r. Do tego wykorzystano wskaźnik lejkowy. Drugie badanie to sondaż skoncentrowany na opinii osób uczestniczących w badaniach w zakresie rozpoznawalności działań banków w ramach ochrony środowiska (400 respondentów). W opracowaniu materiału empirycznego zastosowano wskaźniki struktury oraz nieparametryczny test Chi kwadrat (χ2). Rezultaty przeprowadzonej analizy wskazują, że najwięcej działań na rzecz ochrony środowiska jest podejmowanych przez banki w zakresie ekogospodarki(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this work is to identify and characterize selected initiatives in the field of environmental protection, implemented by commercial banks in Poland under the concept of corporate social responsibility of business and to evaluate these actions by potential customers. For the sake of the assumed aim two studies were conducted. The first one, concerned the level of banks involvement in nature conservation. For the analysis, 14 largest commercial banks in Poland were chosen. The evaluation assessed activities from 2014. For this purpose a funnel indicator was used. The second study is a survey focused on the opinion of respondents taking part in the studies in terms of recognizability of banks activities in nature conservation (400 respondents). The development of empirical material used the structure indicators and the nonparametric "Chi" square test (χ2). Most activities are undertaken in the field of eco-economy
Rocznik
Strony
559--572
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
  • Uniwersytet Rolniczy w Krakowie
Bibliografia
  • Bazarnik J., Grabiński T., Kąciak E., Mynarski S., Sagan A., 1992, Badania marketingowe. Metody i oprogramowanie komputerowe, Canadian Consortium of Management School, Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Warszawa-Kraków.
  • Davis K., Blomstrom R., 1968, Business and its environment, Academy of Management Journal, no. 11/2, s. 237-238.
  • Dziawgo L., 2003, Eco-Offers of Banks and Investment Funds. Poland and International Trends, UMK, Toruń.
  • Dziawgo L., 2010, Zielony rynek finansowy. Ekologiczna ewolucja rynku finansowego, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • European Commission, 2011, A renewed EU strategy 2011-14 for Corporate Social Responsibility, Brussels European Commission, 25.10.2011 COM(2011) 681 final.
  • European Commission 2012, Innovating for Sustainable Growth: A Bioeconomy for Europe, Brussels, 13.02.2012 COM(2012) 60 final.
  • Griffin R., 2002, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Korenik D., 2009, Odpowiedzialność banku komercyjnego. Próba syntezy, Difin, Warszawa.
  • Kukuła K., 2003, Elementy statystyki w zadaniach, PWN, Warszawa 2003.
  • Lagenda I., 2014, Zielony odcień biznesu, http://www.aleBank.pl (14.12.2015).
  • Ranking "50 największych banków w Polsce 2014", Miesięcznik Finansowy "Bank", nr 06/2015, s. 32-35.
  • Roszkowska P., 2011, Rewolucja w raportowaniu biznesowym. Interesariusz, konkurencyjność, społeczna odpowiedzialność, Difin, Warszawa.
  • Wołczek P., 2014, The concept of corporate social responsibility and sustainable development, Problems of Sustainable Development, vol. 9, no 1, s. 157-166.
  • Word Business Council for Sustainable Development, 2006, Corporate Social Responsibility: Making Good Business Sense, http://www.wbcsd.org (14.12.2015).
  • Zabawa J., 2013, Ekogospodarka współczesnych banków jako przejaw realizacji idei CSR, Zarządzanie i Finanse, nr 2/2013, s. 667-678.
  • Zabawa J., 2015, Ekologiczne wyzwania współczesnej bankowości - przypadek Grupy Deutche Bank, Research Papers of Wrocław University of Economics, no 395, vol. 1, s. 408-417.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171448980

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.