PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 3 (66) | 109--119
Tytuł artykułu

Nowe formy dystrybucji polskich filmów fabularnych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
New ways of Polish feature film distribution
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pojawienie się nowych kanałów udostępniania treści audiowizualnych w internecie wiąże się z przeobrażaniem tradycyjnego modelu dystrybucji filmowej. W artykule przedstawiono przegląd dostępnych w Polsce serwisów VOD (stan na kwiecień 2016) oraz zaprezentowano główne trudności związane z monetyzacją polskich filmów w sieci przez właścicieli praw autorskich w kontekście europejskich i globalnych tendencji rynkowych (abstrakt oryginalny)
EN
The emergence of new internet channels distributing audio-visual content has transformed traditional models of fi lm distribution. This article presents an overview of internet-based VOD services in Poland (as per April 2016) as well as outlining the main issues for Polish fi lm Copyright holders in their attempts to monetise products via the World Wide Web within the wider context of European and global market trends (original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
109--119
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • O ile wzrosła liczba internautów w ciągu dekady?, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/oile- wzrosla-liczba-internautow-w-ciagu-dekady.html [dostęp: 17.04.2016]
  • S. Chada, Od pritime do my time [w:] Perspektywy rozwojowe wideo online w Polsce, red. P. Kolenda, http:// www.hbrp.pl/fboan/upload/Perspektywy_rozwojowe_online.pdf [dostęp: 17.04.2016]
  • J. Ciemniewska, Rynek wideo online [w:] Raport 2016. Konsumpcja treści online a marketing, red. P. Kolenda, http://iab.org.pl/wpcontent/uploads/2016/04/Raport_Konsumpcja_tresci_online_20161.pdf [dostęp: 17.04.2016]
  • T. Kowalski, Zarządzanie w mediach, Warszawa 2013
  • S.A. Ravid, Film production in the digital age. What do we know about the past and the future [w:] A concise handbook of movie industry economics, ed. C.C. Moul, New York 2005
  • http://legalnakultura.pl/pl/legalne-zrodla/fi lmy [dostęp: 04.04.2016]
  • J. Ciemniewska, Rynek wideo online [w:] Raport 2016. Konsumpcja treści online a marketing, red. P. Kolenda, http://iab.org.pl/wp-content/uploads/2016/04/Raport_Konsumpcja_tresci_online_20161.pdf [dostęp: 17.04.2016]
  • Top serwisów VOD, http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/vod-pl-i-player-pl-na-czele-w-dol-kinoplexgazeta- pl-top-serwisow-vod [dostęp: 17.04.2016]
  • M. Kozielski, Właściciel serwisu Iplex.pl w upadłości z powodu złych wyników, http://www.press.pl/badania/ pokaz/47752,Wlasciciel-serwisu-Iplex_pl-w-upadlosci-z-powodu-zlych-wynikow [dostęp: 19.04.2016]
  • Z Netfl iksem nie wygramy. Iplex będzie oferował ambitne, intelektualne kino, wywiad z Bartkiem Golą przeprowadzony przez Kaję Grzybowską, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/biznes/z-netfl iksem-nie-wygramy- iplex-bedzie-oferowal-ambitne-intelektualne-kino-250841 [dostęp: 19.04.2016]
  • http://www.audience.gemius.pl/pages/display/witryny-zasieg [dostęp: 19.04.2016]
  • S. Czubkowska, CDA.pl konkurencją do YouTube. Pirackie wersje fi lmów oglądają nawet prezesi fi rm. Zupełnie legalnie, Gazeta Prawna.pl, 31.10.2015, http://serwisy.gazetaprawna.pl/media/artykuly/902516,cda-plfi lmy-online-legalnosci-pirackie-werjsefi lmow.html [dostęp: 19.04.2016]
  • Dz.U. z 2002 r. Nr 144 poz. 1204
  • Analiza wpływu piractwa treści wideo na gospodarkę w Polsce, http://www.pwc.pl/pl/publikacje/piractwo/analiza_ wplywu_zjawiska_piractwa_tresci_wideo_na_gospodarke_w_polsce_raport_pwc.pdf [dostęp: 19.04.2016]
  • Ranking serwisów VOD, https://www.gemius.pl/wydawcy-aktualnosci/ranking-najpopularniejszych-serwisowvod. html [dostęp: 19.04.2016]
  • New ways of distribution, http://kreatywna-europa.eu/new-ways-of-distribution-2/ [dostęp: 20.04.2016]
  • Ch. Grece, The market for on-demand audivisual services in the EU. Overview & trends, http://kreatywna- europa.eu/wp-content/uploads/2015/10/2.-RYNEK-VOD-W-EUROPIE_Christian-Grece_EAO.pdf [dostęp: 20.04.2016]
  • G. Böszörményi, Trends in Europe, http://kreatywna-europa.eu/wp-content/uploads/2015/10/1.-TRENDSIN- EUROPE_Gabor-Boszormenyi_Mozinet.pdf [dostęp: 20.04.2016]
  • TIDE: Experimenting new ways of distribution, http://kreatywna-europa.eu/wp-content/uploads/2015/10/5. -TIDE-EKSPERYMENTALNE-MODELE-DYSTRYBUCJI_Muriel-Joly_IPEDA.pdf [dostęp: 20.04.2016]
  • K. Kehoe, J. Mateer, The impact of digital technology on the distribution value chain model of independent feature fi lms in the UK, "International Journal on Media Management", Vol. 17 (2015)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449379

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.