PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 5 | 305--313
Tytuł artykułu

Specyfika marketingu w agrobiznesie. Przegląd koncepcji

Warianty tytułu
The Specifics of Marketing in Agri-Business. Overview of Concepts
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem rozważań jest przedstawienie specyfiki agrobiznesu i zakresu instrumentów marketingowych wykorzystywanych na rynku żywnościowym. W artykule dokonano przeglądu różnych koncepcji gospodarki żywnościowej, definicji marketingu w agrobiznesie. Wskazano na występowanie wzajemnych związków substytucyjnych i komplementarnych pomiędzy instrumentami marketingowymi. Ustalono, iż potrzeba zastosowania odmiennego podejścia do marketingu produktów żywnościowych wynika przede wszystkim ze specyfiki i niejednorodności poszczególnych ogniw gospodarki żywnościowej. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present the specifics of agribusiness and the scope of marketing instruments used in the food market. Different concepts of the food economy and definitions of agribusiness marketing are reviewed in the article. The substitutional and complementary mutual relationships between marketing instruments are indicated. Different approach to food marketing is connected with the specifics and heterogeneity of the food economy. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
305--313
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Adamczyk J. (1999), Marketing i zarządzanie w agrobiznesie, Oficyna Wydawnicza Politechniki w Rzeszowie, Rzeszów.
  • Baker J. (1993), Marketing rolniczy, Wydawnictwo Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań.
  • Branson R.E., Norvell D.G. (1983), Introduction to agricultural marketing, McGraw - Hill Book Company, New York.
  • Cholewicka-Goździk K. (red.) (1997), Marketing produktów rolno-żywnościowych, FAPA, Warszawa.
  • Domański T., Bryła P. (2010), Marketing produktów żywnościowych, PWE, Warszawa.
  • Głowacki R. (1987), Przedsiębiorstwo na rynku, PWE, Warszawa.
  • Gołębiewski J. (2003), Marketing żywnościowy na tle zmian w systemach dystrybucji, (w:) Marketing w strategiach rozwoju sektora rolno-spożywczego, Wydawnictwo SGGW, Warszawa.
  • Kapusta F. (2008), Agrobiznes, Difin, Warszawa.
  • Karasiewicz G. (2001), Systemy dystrybucji artykułów rolno-spożywczych na rynku polskim, Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • Kohls R.L., Uhl J.N. (1990), Marketing of agricultural products, MacMillan Publishing Company, New York.
  • Kos A., Szwacka-Salmonowicz J. (1997), Marketing produktów żywnościowych, PWRiL, Warszawa.
  • Małysz J. (1998), Łańcuch żywnościowy, (w:) Encyklopedia agrobiznesu, Fundacja Innowacja, Warszawa.
  • Morawski W. (2001), Socjologia ekonomiczna, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa.
  • Pilarczyk B., Nestorowicz R. (2010), Marketing ekologicznych produktów żywnościowych, Walters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Pudełkiewicz E. (2011), Refleksje wokół koncepcji marketingu w agrobiznesie, "PEFiM", nr 54.
  • Rhodes V.J. (1983), The agricultural marketing system, John Wiley and Sons, New York.
  • Safin K. (2007), Przedsiębiorstwo rodzinne - istota i zachowania strategiczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
  • Sznajder M., Przepióra A., Trębacz A. (1997), Marketing produktów rolno-spożywczych, Top Druk s.c., Poznań.
  • Szwacka-Mokrzycka J. (2012), Marketing - mechanizmy gry rynkowej, SGGW w Warszawie, Warszawa.
  • Tomczak F. (2004), Od rolnictwa do agrobiznesu. Transformacja gospodarki rolno-żywnościowej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, SGH w Warszawie,Warszawa.
  • Urban R. (2008), Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Woś A. (1996), Agrobiznes. Makroekonomika (t. 1), Key Text, Warszawa.
  • Woś A. (red.) (1998), Agrobiznes. Mikroekonomia (t. 2), Key Text, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449417

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.