PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 79 | 34--46
Tytuł artykułu

Struktura baz wiedzy dla oceny geometrii nadwozi powypadkowych samochodów osobowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Structure of Knowledge Bases for the Assessment of Body Geometry of Car Accident
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przeanalizowano znaczenie pomiarów geometrii nadwozia samochodów osobowych w aspekcie ich bezpieczeństwa podczas eksploatacji. Scharakteryzowano procedurę pomiarów geometrii nadwozia samochodów osobowych i jej znaczenie w poprawie poziomu bezpieczeństwa czynnego oraz biernego pojazdów. Przedmiotem badań były pojazdy użytkowane, które wcześniej uległy zróżnicowanym rodzajom wypadków. Naprawy ich dokonywano w specjalistycznych zakładach naprawczych. Przeanalizowano zmiany geometrii płyty podłogowej oraz górnych partii nadwozia. Na podstawie uzyskanych wyników stwierdzono, że w każdym z pojazdów, niezależnie od miejsca wcześniejszego uszkodzenia, występują zmiany wymiarów geometrycznych. Wpływają one na bezpieczeństwo pojazdów podczas użytkowania. (abstrakt oryginalny)
EN
The article analyzes the importance of measuring body geometry of self-passenger cars in terms of their safety during operation. Characterized procedure for the measurement of body geometry of car and its importance in improving the level of active and passive safety of vehicles. The research was used vehicles that previously were different types of accidents. Repair them made in specialized repair shops. Analyzed changes in the geometry of the floor slab and the upper parts of the body. Based on the results, it was found that in each of the vehicles irrespective of the earlier damage change occurs in the geometric dimensions. They affect vehicle safety during use. (original abstract)
Rocznik
Tom
79
Strony
34--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • [1] Aleksandrowicz P., Weryfikacja naprawy powypadkowej, jako element wspomagania procesów decyzyjnych w kierowaniu pojazdów do likwidacji i recyklingu, Ekologia i Technika, Bydgoszcz 2014.
  • [2] Aleksandrowicz P., Wykorzystanie nieinwazyjnych metod diagnozowania stanu technicznego pojazdu dla weryfikacji naprawy powypadkowej, Studia i materiały polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2014.
  • [3] Kozłowski M., Mechanik pojazdów samochodowych. Budowa i eksploatacja pojazdów, Cz. I. Vogel Publishing, Wrocław 1999.
  • [4] Michalski R., Gonera J., Metody kontroli stanu nadwozia pojazdów samochodowych w aspekcie bezpieczeństwa, Monografia: "Bezpieczeństwo systemu człowiek - obiekt techniczny - otoczenie", WWZPCz, Częstochowa 2011.
  • [5] Michalski R., Gonera J., Kompleksowa ocena stanu technicznego nadwozia samochodu, Studia i materiały polskiego stowarzyszenia zarządzania wiedzą, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2011.
  • [6] Olszewski A., Szczuka M., Metoda wyznaczania miesięcznego dochodu na przykładzie zarobkowego samochodu osobowego, Logistyka - Nauka, Poznań 2012.
  • [7] Rychter T., Budowa pojazdów samochodowych, WsiP, Warszawa 1999.
  • [8] Tobota A., Naprawy powypadkowe nadwozi, a bezpieczeństwo, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1997.
  • [9] Zieliński A., Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych i pochodnych, WKiŁ, Warszawa 2007.
  • [10] Żółtowski B., Żółtowski M., Projektowanie zaplecza obsługowego transportu, Logistyka - Nauka, Poznań 2012.
  • [11] Ezcalipre, Źródło: www.shopbodyshopdirect.com, Dostęp: [2016.05.17]
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449525

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.