PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 79 | 62--74
Tytuł artykułu

Analiza wytrzymałościowa łopatek turbiny w numerycznych modelach wirników turbosprężarek

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Moving Blades Strengh Analysis of Turbine Rotors
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy przestawiono możliwość implementacji systemów CAD/CAM/CAE w procesie modelowania. Przedstawiono również etapy powstawania numerycznych modeli wirników turbosprężarek narzędziami CAD. Kluczowa część pracy obejmuje opis analizy wytrzymałościowej łopatek wirnika oraz weryfikacja wartości odchyleń. Dodatkowo przedstawiono rozkład naprężeń powstały w wyniku reakcji sił masowych, jak również rotacji wirnika. Analizę zrealizowano dla różnych obciążeń jednostek napędowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the possibility of implementation of CAD / CAM / CAE in modeling process. Also shows the steps of turbochargers rotors numerical models development by CAD tools. The main part of the work description includes analysis of the rotor blades tensions and the verification of defection value. In addition presents the distributed tension formed by the reaction mass forces as well as the rotation of the rotor. The analysis was realized for different powertrains loads. (original abstract)
Rocznik
Tom
79
Strony
62--74
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
  • Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy
Bibliografia
  • [1] Łukasiewicz M., Kałaczyński T., Musiał J, Shalapko J. I.: Diagnostics of buggy vehicle transmission gearbox technical state based on modal vibrations, Journal of Vibroengineering, September 2014. Volume 16, Issue 6, Pages (2624-3168). Numbers of Publications from 1359 to 1407, ISSN 1392-8716.
  • [2] Liss M., Żółtowski B., Kałaczyński T., Łukasiewicz M.: Naprawa powypadkowa a właściwości konstrukcji nośnej pojazdów, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, - 2014, vol 68, s. 176-190, ISSN 1732-324X.
  • [3] Łukasiewicz M., Kałaczyński T., LISS M., Kanigowski J.: The Lms virtual.lab application in machines technical state analysis, Journal of Polish CIMAC Vol.9 No 3. 2014r.
  • [4] Kałaczyński T., Liss M., Łukasiewicz M., Sadowski A., Wojciechowski H.: Analiza metod badania turbosprężarek pojazdów samochodowych, Logistyka 4/2015, s. 3922-3931
  • [5] Kałaczyński T., Łukasiewicz M., Karolewski D., Badania wpływu układu klimatyzacji na parametry pracy pojazdów samochodowych, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą - 2014, vol. 68, s. 113-128, ISSN 1732-324X.
  • [6] Rutkowski A., Części maszyn, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne., Warszawa 2007.
  • [7] Wyleżoł M., CATIA. Podstawy modelowania powierzchniowego i hybrydowego. Helion., Gliwice.
  • [8] Sadowski A, Żółtowski B, Kałaczyński T., Kozłowski T.: Badania symulacyjne układu napędowego samochodu ciężarowego, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, - 2014, vol 69, s. 184-198, ISSN 1732-324X.
  • [9] Salk Natalie., Metal injection moulding of Inconel 713Cfor turbocharger applications, Powder Injection Moulding International, Vol. 5, No. 3, 2011.
  • [10] Wojciechowski H., Ocena wpływu parametrów turbosprężarek na własności eksploatacyjne dla wybranych pojazdów samochodowych., Praca magisterska., Bydgoszcz 2016.
  • [11] Żółtowski B., Łukasiewicz M., Kałaczyński T.: "Techniki informatyczne w badaniach stanu maszyn", Wydawnictwa Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2012r.
  • [12] http://www.3dcad.pl/oprogramowanie/468/lms-virtuallab.pl, Dostęp: [2016.04.27].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449543

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.