PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 450 Polityka ekonomiczna | 161--171
Tytuł artykułu

Przedsiębiorczość w strategiach gmin województwa świętokrzyskiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Entrepreneurship in Strategies of Municipalities of Świętokrzyskie Voivodeship
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki analizy strategii gmin wiejskich i miejsko- -wiejskich województwa świętokrzyskiego w odniesieniu do roli przedsiębiorczości w rozwoju gminy. Pomimo że gminy nie mają ustawowego obowiązku opracowywania strategii rozwoju, 90 gmin w regionie przygotowało dokumenty strategiczne, a 49 z nich przypisało rozwojowi przedsiębiorczości na ich terenie istotne znaczenie. Samorządy gmin województwa świętokrzyskiego, odpowiadając za politykę rozwoju, określiły w strategiach działania mające na celu rozwój przedsiębiorczości przy wykorzystaniu wewnętrznych zasobów i zachowaniu wartości środowiska naturalnego i kulturowego. Przedstawione w strategiach działania nakierunkowane na rozwój przedsiębiorczości w gminach wiejskich i miejsko-wiejskich regionu uwidaczniają się na co najmniej dwóch płaszczyznach. Pierwsza obejmuje szeroko rozumianą promocję gminy. Druga odnosi się do rozwoju infrastruktury, zwłaszcza technicznej(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the results of the analysis of the strategies of development of rural and urban-rural municipalities of Świętokrzyskie Voivodship in relation to the role of entrepreneurship in the development of the municipality. Although the municipality does not have a statutory obligation to develop strategies, 90 municipalities in the region have prepared strategic documents, and 49 of them considered the development of economic activities in their area important. Local governments of Świętokrzyskie Voivodship being responsible for development policy, defined in their strategies activities aimed at the development of entrepreneurship, using the internal resources and maintaining the natural and cultural environment. Action strategies aimed at the development of entrepreneurship in rural and semi-urban areas of the region can be seen on at least two planes. The first includes the widely understood promotion of the community. The second refers to the development of infrastructure, especially technical one(original abstract)
Rocznik
Strony
161--171
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Świętokrzyska
Bibliografia
  • Bończak-Kucharczyk E., Herbst K., Chmura K., 1998, Jak władze lokalne mogą wspierać przedsiębiorczość, Polska Fundacja Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Warszawa, s. 42.
  • Strategia Rozwoju Turystyki w województwie świętokrzyskim na lata 2015-2020, 2015, Urząd Marszałkowski, Kielce.
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z dnia 17 marca 2016 r., DzU 2016, poz. 446.
  • www.fundacja4h.org.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449629

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.