PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 2 | 15--28
Tytuł artykułu

Zastosowanie metody AHP i oprogramowania MindDecider do analizy porównawczej wersji branżowych systemów klasy CRM

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Using the AHP Method with the MindDecider Application to Benchmark the Industry Version of CRM Systems
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule zaprezentowano zastosowanie metody AHP do opracowania rankingu systemów CRM dla organizacji. Celem było zróżnicowanie aplikacji CRM pod względem różnorodności zastosowań branżowych i zgodności z najnowszymi trendami rozwoju rozwiązań tej klasy. Do obliczeń wykorzystano oprogramowanie do podejmowania decyzji o nazwie MindDecider. Zgodnie z metodą rankingową AHP ustalono preferencje porównywanych wariantów i odniesiono je do dziewięciostopniowej skali Saaty'ego. Dodatkowo przedstawiono zagadnienia towarzyszące wdrożeniu systemu CRM i narzędzie Redmine do zarządzania projektami. (abstrakt oryginalny)
EN
In this article the AHP model is used to investigate the industry version of the CRM systems. The purpose was to diversify its application to the industry and its compliance with the latest trends in the development of Solutions in its class. The MindDecider (Decision Support System) was used to calculate the data. According to the ranking AHP method the variance of the established preferences were compared to the nine-point Satty's scalę. In addition, the associated issues with the implementation of the CRM system and the Redmine project management tool were presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--28
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
  • Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie
Bibliografia
  • J. Becker, M. Stankiewicz, Koncepcja systemu CRM na potrzeby analizy preferencji klientów przedsiębiorstwa, [w:] A. Bąk, A. Rot. (red.), Informatyka Ekonomiczna. Wybrane zagadnienia, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011, s.13-26.
  • J. Dyche, CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002, s. 149,157.
  • J. King, W stronę klienta, Computerworld, marzec nr 3/1058, ING, Warszawa 2016, s. 23-25.
  • B. Mejssner, Wielka metamorfoza systemów CRM, Computerworld, kwiecień nr 4/1059, IDG, Warszawa 2016, s. 36-38.
  • W. Próchnicki, Narzędzie do analizy struktury klientów firmy, Szef sprzedaży nr 22/2015, Explanator Iwona Dehina, Poznań 2015, s. 58-65.
  • J. Schulze, CRM erfolgreich einfuhren, Springer, Berlin 2002, s. 24.
  • Z. Szyjewski, Metodyki zarządzania projektami informatycznymi, PLACET, Warszawa 2011, s. 9.
  • A. Wiśniewska (red.), Zarządzanie relacjami z klientami, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawa 2009, s. 16-17.
  • M. Zachara, Klient wciąż nie nasz pan. Businessman - Raport CRM, Busines Press Sp. z o.o., Warszawa 2000, s. 34.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449917

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.