PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 22 | 101--111
Tytuł artykułu

Czynniki sprzyjające przedsiębiorczości kobiet w biznesie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Factors Creating the Entrepreneurship of Women in Business
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnim czasie zauważyć można rosnącą rolę kobiet w kreowaniu przedsiębiorczości. Z tego też względu coraz częściej dostrzega się znaczenie polityki różnorodności odnoszącej się do kwestii kobiet na stanowiskach kierowniczych, a przede wszystkim kreujących postawy przedsiębiorcze. Niestety w dalszym ciągu kobiety w nierównym stopniu uczestniczą w zarządzaniu przedsiębiorstwami, podejmowaniu decyzji czy też w realizacji celów organizacji. Wynika to z faktu, iż to właśnie kobietom stawiane są wyższe wymagania (kwalifikacyjne, organizatorskie, zarządcze) niż mężczyznom. W takim odniesieniu zasadne jest podjęcie rozważań dotyczących problematyki przedsiębiorczości kobiet, w szczególności determinant, barier i stymulatorów rozwoju. (abstrakt oryginalny)
EN
At a recent time, observes the increasing role of women in the creation of entrepreneurship. For this reason, more often it is recognized the importance of a diversity policy relating to the issue of women in management positions and, above all, creating entrepreneurial attitudes. Unfortunately, women still in an unequal degree participate in corporate management, decision-making or in the implementation of the objectives of the organization. This is due to the fact that towards women are made higher demands (qualification, organizational, managerial) than men. In this point of view, it is reasonable to take consideration of the issue of women's entrepreneurship, in particular determinants, barriers and drivers of development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
101--111
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • 1. Borowska A. (2013), Determinanty i bariery przedsiębiorczości kobiet w Polsce, "Economics and Management", nr 3.
  • 2. Gładys-Jakóbik J. (2013), W poszukiwaniu wzorów tożsamości polskich kobiet, "Kobieta i Biznes", nr 1-4.
  • 3. Godlewska-Majkowska H. (red.) (2009), Przedsiębiorczość. Jak założyć i prowadzić własną firmę?, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
  • 4. Gostkowska-Dźwig S., Mrozik M. (2013), Kreatywność i potencjał kobiet w zakresie przedsiębiorczej postawy - wybrane problemy, [w:] Skowron-Grabowska B. (red.), Rozwój przedsiębiorczości, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • 5. Henderson J. (2002), Building the Rural Economy with High-Growth Entrepreneurs, Federal Reserve Bank Kansas City, Kansas City.
  • 6. https://badania.parp.gov.pl (dostęp: 15.03.2016).
  • 7. Kobiety i mężczyźni na rynku pracy (2014), GUS, Warszawa.
  • 8. Kolasińska E. (2012), Deprecjacja kompetencji kobiet w polskich organizacjach, "Kobieta i Biznes", nr 1-4.
  • 9. Kupczyk T. (2009), Kobiety w zarządzaniu i czynniki ich sukcesów, Wyższa Szkoła Handlowa, Wrocław.
  • 10. Kurowska A. (2013), Uwarunkowania przedsiębiorczości kobiet w Polsce związane z macierzyństwem, "Kobieta i Biznes", nr 1-4.
  • 11. Lazear E.P. (2004), Balanced Skills and Entrepreneurship, "American Economic Review", Vol. 94(2), s. 208-211.
  • 12. Przedsiębiorczość kobiet w Polsce (2011), PARP, Warszawa.
  • 13. Revenga A., Sudhir S. (2012), Empowering Women is Smart Economics, "Finance & Development", March 2012/49(1).
  • 14. Rubio-Banóna A., Esteban-Lloret N. (2016), Cultural Factors and Gender Role in Female Entrepreneurship, "Suma de Negocios", Vol. 7, Issue 15.
  • 15. Shane S., Venkataraman S. (2000), The Promise of Entrepreneurship as a Field of Research, "Journal of Management", Vol. 25(1), s. 217-226.
  • 16. Sikora J., Wartecka-Ważyńska A. (2007), Możliwości zastosowania modelu kultury organizacyjnej G. Hofstede w badaniach nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w Polsce, [w:] Banaszak S., Doktór K. (red.), Socjologiczne i psychologiczne problemy organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, Poznań.
  • 17. Titkow A. (2007), Tożsamość polskich kobiet. Ciągłość, zmiana, konteksty, IFiS PAN, Warszawa.
  • 18. www.badania.parp.gov.pl
  • 19. Zachorowska M., Sznajder A., Lisowska E., Grabowska M. (2014), Więcej kobiet w zarządzaniu - to się opłaca. Przewodnik dla firm, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171449947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.