PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 3(49) | 93--113
Tytuł artykułu

Społeczna odpowiedzialność biznesu jako istotny czynnik budowania dobrego wizerunku i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility as the Crucial Factor of Building the Hotel Enterprise's Good Image and Competitive Edge
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest analiza roli społecznej odpowiedzialności biznesu jako istotnego czynnika w budowaniu dobrego wizerunku i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego. W Polsce, mimo kryzysu, ceny utrzymują się na stabilnym poziomie, a placówki hotelarskie postrzegane są jako znakomite miejsca organizacji imprez integracyjnych czy organizacji szkoleń. Znaczenie CSR ma dla hotelarzy wymiar wizerunkowy i finansowy. W znaczeniu wizerunkowym polega na organizacji działań z zakresu CSR, promowaniu takowej koncepcji i wszelkich działań z zakresu obszarów wytyczonych przez normę ISO 26000. W wymiarze finansowym to inwestowanie budżetu w działania CSR, tworzenie nowego wizerunku przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
An aim of the study is to analyse the role of corporate social responsibility as the crucial factor in building the good image and the competitive advantage of the hotel enterprise. In Poland, in spite of the crisis, prices are at the stable level and the hotel establishments are perceived as excellent venues for organising integration events or trainings. Importance of CSR means an image and financial dimension for hoteliers. In image meaning, it consists in arranging the measures in the area of CSR, promoting such a concept, and all actions in the areas marked out by the ISO 26000 standard. In the financial dimension, this means investing budget in CSR measures and creating a new corporate image. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
93--113
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji w Warszawie
Bibliografia
  • Broszura Korporacyjna Orbis (2011), Hotelarstwo w najlepszym standardzie.
  • Business Traveller (2011), Hotele w przyjaźni z naturą, maj.
  • Dominik P. (red.) (2013), Innowacyjne rozwiązania we współczesnym hotelarstwie, ALMAMER Szkoła Wyższa w Warszawie, Warszawa.
  • Hotele w przyjaźni z naturą (2011), Business Traveller, maj.
  • "Panorama Orbisu" (2011), Układ zbiorowy dla pracowników, grudzień, nr 12/311.
  • "Panorama Orbisu" (2011a), Hotele Novotel przyjazne dzieciom, marzec/kwiecień, nr 2/313.
  • "Panorama Orbisu" (2011b), Pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej, wrzesień/ październik, nr 5/316.
  • Pawłowicz I.A., Skriebkowa O., Wallis A. (2009), Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, "Zeszyt Naukowy WSOTiH", nr 1.
  • Raport MillwardBrown SMG/KRC dla PARP (2011), Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu, Warszawa, 9 grudnia.
  • Raport Roczny Orbis SA 2010 (2011), Orbis, Warszawa.
  • Teczka prasowa Accor PLANET 21 (2012).
  • http://www.allinclusivemagazine.home.pl [dostęp: 06.05.2013].
  • http://www.dziennikturystyczny.pl [dostęp: 14.05.2013].
  • http://www.e-hotelarz.pl [dostęp: 27.04.2013].
  • http://www.e-hotelarz.pl [dostęp: 06.05.2013].
  • http://www.e-konferencje.pl [dostęp: 17.05.2013].
  • http://www.fi rma.orbis.pl [dostęp: 05.04.2013].
  • http://www.green-key.org.pl [dostęp: 27.04.2013].
  • http://www.green-key.org.pl [dostęp: 14.05.2013].
  • http://www.hotelnews.pl [dostęp: 27.04.2013].
  • http://www.ighp.pl [dostęp: 13.05.2013].
  • http://www.ighp.pl [dostęp: 17.05.2013].
  • http://www.lumiquiz.com/Pl [dostęp: 13.05.2013].
  • http://www.nu.fob.org.pl [dostęp: 14.05.2013].
  • http://www.odpowiedzialnybiznes.pl [dostęp: 14.05.2013].
  • http://www.radissonblu.pl [dostęp: 17.05.2013].
  • http://www.rynekhoreca.pl [dostęp: 17.05.2013].
  • http://www.wp.pl [dostęp: 17.05.2013].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171450395

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.