PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 80 | 5--18
Tytuł artykułu

Organizacja procesu diagnozowania szczelności układu hamulcowego w ujęciu algebry Boole'a

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Structuring of the Diagnosing Proces of Tihtness of Braking System in Terms (Approach) of the Boolean Algebras
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Układy hamulcowe współczesnych pojazdów samochodowych są systemami technicznymi o rozbudowanej strukturze konstrukcyjnej i funkcjonalnej. Układy te muszą charakteryzować się podstawowym wymaganiem jakim jest szczelność tego systemu. Badanie szczelności rozproszonej konstrukcyjnie zamkniętej przestrzeni roboczej (a taką konstrukcją jest układ hamulcowy pojazdu samochodowego) jest poważnym wyzwaniem dla diagnostyki stanu technicznego tego systemu. W naturalny sposób ujawnia się potrzeba optymalizacji (strukturalizacji) procesu diagnozowania, a w szczególności jego szczelności. Autorzy w niniejszym artykule prezentują podejście do tego zagadnienia w świetle algebry Boole 'a. Podejście to przedstawiono na przykładzie dwuobwodowego, samochodowego hydraulicznego układu hamulcowego, posiadającego obwód hamowania kół przednich i tylnych. (abstrakt oryginalny)
EN
Brake systems of today motor vehicles are technical systems that are characterized by their comprehensive constructional and functional structure. These systems must meet the fundamental requirement, which is the requirement of tightness. Examining tightness of dispersed structurally confined working space (which the braking system of a motor vehicle is) poses a serious challenge for the diagnostics of this system 's technical condition. In the natural fashion, it reveals the need to optimize (or to structure) the diagnosing process, in particular, of its tightness. In this article, the author presents an approach to this phenomenon in the light of the theory of logics, the theory of plurality, Boole 's algebra and Boolean functions. This approach is illustrated at an example of a motor vehicle's double-circuit hydraulic brake system that consists of the front and rear wheel braking circuit. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
80
Strony
5--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • [1] Idzikowski A., Metoda strukturalizacji procesu diagnozowania nieszczelności hydraulicznego samochodowego układu hamulcowego. Promotor: dr hab. inż. Szymon Salamon, prof. nzw. Politechniki Częstochowskiej. Raport seria PRE nr 4/2012 Politechnika Wrocławska, Wrocław 2012.
  • [2] Idzikowski A., Salamon S., The Application of Boolean Algebra in Modelling of Leakage Condition of a Car Hydraulic Braking System. Journal of Applied Mechanics and Engineering, 2013, vol. 18, No. 2. pp. 353-363.
  • [3] Salamon S., Diagnostyka szczelności płynowych konstrukcyjnie zamkniętych przestrzeni roboczych. Monografie 333, seria Mechanika. Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków 2006.
  • [4] Gubareni M. N., Logistyka dla studentów. Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2002.
  • [5] Partyka M. A., Algorytm Quine'a Mc Cluskeya minimalizacji indywidualnych cząstkowych wielowartościowych funkcji logicznych. Studia i Monografie Nr 109, Oficyna Wydawnicza Politechniki Opolskiej, Opole 1999.
  • [6] McCluskey, E.J., Jr. (November 1956), Minimization of Boolean Functions. Bell System Technical Journal 35. Retrieved 24 August 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171450437

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.