PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | t. 17, z. 11, cz. 1 Agile Commerce - zarządzanie informacją i technologią w biznesie | 27--38
Tytuł artykułu

Znaczenie zespołów wiedzy tworzących działy B+R w funkcjonowaniu i rozwoju organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Significant of Knowledge Teams Creating R&D Department in Organization Functioning and Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postęp w procesach produkcyjnych i usługowych determinowany jest czynnikami między innymi techniczno-technologicznymi. Powszechna automatyzacja i komputeryzacja przyczynia się do szybszego tempa wytwarzania dóbr oraz do podnoszenia jakości tych produktów i usług. Łatwiej również osiągnąć efekt skali, ponieważ możliwe jest ich wytwarzanie i dostosowanie do rosnących wymagań popytowych na wielu umiędzynarodowionych rynkach. Przedsiębiorstwa poprzez decyzje menedżerskie są w stanie zwiększać elastyczność systemów wytwórczych. Impulsy płynące z otoczenia (makro i mikro) narzucają, aby organizacje w szybszy i bardziej precyzyjny sposób reagowały na zmiany i dostosowywały swoją ofertę do rożnych gustów i upodobań globalnych konsumentów. Wynika z tego istotność wykorzystania zespołów wiedzy przez firmy, prowadzące działalność produkcyjną czy usługową. Omówienie wybranych elementów ich specyfiki i wymogów stawianych przed zespołami wiedzy stanowi cel artykułu. (fragment tekstu)
EN
Progress in production and services processes is determined by technical and technological aspects. Common automatization and computerization contribute in fast pace of production goods. Companies, thanks to appropriate managerial decision, are able to increase the manufacturing system's flexibility. Nowadays companies must employ knowledge teams and use them in their structures. The main objective of the paper is to describe and specify requirements that are posed to knowledge teams. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Baruk J. (2011), Zespołowe formy działalności innowacyjnej [w:] Cz. Sikorski, T. Czapla, M. Malarski (red.), Przeszłość i przyszłość nauk o zarządzaniu. Metody i techniki zarządzania, UŁ, Łódź.
  • Brzeziński M. (2009), Organizacje kreatywna, PWN, Warszawa.
  • Gerd B., Wanke M. (2004), Attitudes and Attitude Change, Psychology Press, East Sussex.
  • Grucza B., K. Ogonek, M. Trocki (2009), Zarządzanie projektami, PWE, Warszawa.
  • Grześ A. (2010), Korzyści i zagrożenia w outsourcingu personalnym [w:] E. Jędrych., J. Lendzion (red.), Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnych organizacjach, Politechnika Łódzka, Łódź.
  • GUS (2009), Nauka i technika w 2007 roku, GUS Departament Przemysłu, Warszawa.
  • Król H., Ludwiczyński A. (2010), Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWE, Warszawa.
  • Skyrme D. (2001), Capitalizing on Knowledge: From E-business to K-business, A Butterworth- Heinemann.
  • Woodil G. (2010), The Mobile Learning Edge; Tools and Technologies for Developing Your Teams, McGraw-Hill, Guilford.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171451495

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.