PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 35/2 | 235--248
Tytuł artykułu

The Use of Social Networking Websites in the International Market: the Example of Facebook From the Perspective of Individual Users

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Zastosowanie serwisów społecznościowych na rynku międzynarodowym. Przykład Facebooka z perspektywy indywidualnych użytkowników
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest identyfikacja obszarów zastosowania jednego z najczęściej wykorzystywanych serwisów społecznościowych, jakim jest Facebook. Analizę wykonano na podstawie danych empirycznych zgromadzonych na kilku rynkach zagranicznych (w Chinach, Polsce, Hiszpanii, Niemczech, Rosji, Stanach Zjednoczonych i Turcji) wśród indywidualnych użytkowników. Badania ilościowe przeprowadzono wśród respondentów z wykorzystaniem papierowej i elektronicznej formy ankiety. Wyróżniono cztery obszary wykorzystania Facebooka przez użytkowników indywidualnych: komunikacja, edukacja, zachowania konsumenckie oraz praca. Otrzymane wskaźniki korelacji Spearmana pomiędzy częstotliwością używania Facebooka a wyróżnionymi obszarami są bardzo zróżnicowane zarówno pomiędzy badanymi grupami, jak i obszarami użytkowania. Rezultaty pokazują specyfikę poszczególnych grup w zakresie korzystania z Facebooka(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to identify the areas of using Facebook - one of the most popular social networking website. The analysis has been based on empirical data gathered among individual users in several foreign markets (China, Poland, Spain, Germany, Russia, the United States, Turkey). Empirical quantitative research has been carried out in which paper and electronic inquiry forms (CAWI) have been filled out by the respondents. Four areas of using Facebook by individual users have been distinguished: communication, education, consumer behaviour, and work. The obtained indicators of Spearman rank correlation between the frequency of using Facebook and the distinguished areas are very diversified, both among the studied groups and the areas of use. The results show the peculiarities of particular groups in terms of using Facebook.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
235--248
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Aburai Т., Ishii Y., Takeyasu K., 2013, An Analysis of User Attitudes to SNS, International Business Research, no. 5.
  • Barker V., Ota H., 2011, Mixi Diary Versus Facebook Photos: Social Networking Site Use among Japanese and Caucasian American Females, Journal of Intercultural Communication Research, no. 1.
  • Barreto A.M., 2013, Do Users Look at Banner Ads on Facebook?, Journal of Research in Interactive Marketing, no. 2.
  • Benson V., Saridakis G., Tennakoon H., 2015, Purpose of Social Networking Use and Victimisation: Are There Any Differences Between University Students and Those Not in HE?, Computers in Human Behavior, no. 51(B).
  • Ellison N.B., Steinfield C., Lampe С., 2007, The Berets of Facebook 'Friends': Social Capital and College Students' Use of Online Social Network Sites, Journal of Computer-Mediated Communication, no. 4.
  • Gerard J.G., 2012, Linking in with Linkedln: Three Exercises That Enhance Professional Social Networking and Career Building, Journal of Management Education, no. 6.
  • Hamid S., Waycott J., Kurnia S., Chang S., 2015, Understanding Students' Perceptions of the Benefits of Online Social Networking Use for Teaching and Learning, The Internet and Higher Education, no. 26.
  • Ho Ch.-W., 2014, Consumer Behavior on Facebook: Does Consumer Participation Bring Positive Consumer Evaluation of the Brand?, EuroMed Journal of Business, no. 3.
  • Hussain I., 2012, A Study to Evaluate the Social Media Trends among University Students, Procedia - Social and Behavioral Sciences, no. 64.
  • Iyengar R., Han S., Gupta S., 2009, Do Friends Influence Purchases in a Social Network?, Harvard Business School Marketing Unit working paper.
  • Kemp S., 2015, Digital, Social & Mobile Worldwide in 2015, We Are Social UK, http://wearesocial.net/blog/2015/01/digital-social-mobile-worldwide-2015 [access: 28.08.2015].
  • Kemp S., 2016, Digital in 2016 Report, We Are Social UK, http://wearesoaal.com/uk/special- reports/digital-in-2016 [access: 03.02.2016].
  • Krasnova H., Spiekermann S., Koroleva K., Hildebrand Т., 2012, Online Social Networks: Why We Disclose, Journal of Information Technology, no. 2.
  • Kucukemiroglu S., Kara A., 2015, Online Word-of-Mouth Communication on Social Networking Sites: An Empirical Study of Facebook Users, International Journal of Commerce and Management, no. 1.
  • Kyung-Sun K., Sei-Ching J.S., Tien-I Т., 2014, Individual Differences in Social Media Use for Information Seeking, The Journal of Academic Librarianship, no. 40.
  • Musango J.K., Bren A.C., 2016, A Systems Approach to Understanding the Effect of Facebook Use on the Quality of Interpersonal Communication, Technology in Society, no. 44.
  • Nadkami A., Hofmann S.G., 2012, Why do People Use Facebook?, Personality and Individual Differences, no. 3.
  • Nakagawa K, Arzubiaga A.E., 2014, The Use of Social Media in Teaching Race, Adult Learning, no. 3.
  • Okazaki S., Taylor Ch.R., 2013, Social Media and International Advertising: Theoretical Challenges and Future Directions, International Marketing Review, no. 1.
  • Ruleman A.B., 2012, Social Media at the University: A Demographic Comparison, New Library World, no. 7/8.
  • Salesnews.pl, 2015, Social media - czyli jak sobie pomóc na rynku pracy?, http://www.sales- news.pl/DailyNews.aspx?id=528 [access: 10.06.2016].
  • Sarapin S.H., Morris P.L., 2015, Faculty and Facebook Friending: Instructor - Student Online Social Communication from the Professor's Perspective, Internet and Higher Education, no. 27.
  • Steyn P., Ewing M.T., Heerden G. van, Pitt L.F., Windisch L., 2011, From Whence It Came: Understanding Source Effects in Consumer-Generated Advertising, International Journal of Advertising, no. 1.
  • Wallace E., Buil E., Chematony L. de, 2014, Consumer Engagement with Self-Expressive Brands: Brand Love and WOM Outcomes, Journal of Product & Brand Management, no. 1.
  • Williams S., Verhoeven H., 2008, 'We-Find-You' or 'Yоu-Find-Us'? Internet Recruitment and Selection in the United Kingdom, International Review of Business Research Papers, no. 1.
  • Wu Ch.-H., Chen S.-Ch., 2015, Understanding the Relationships of Critical Factors to Facebook Educational Usage Intention, Internet Research, no. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171451613

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.