PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | z. 65, nr 1209 | 108--121
Tytuł artykułu

Analiza sieci społecznych jako narzędzie optymalizacji przebiegu integracji po przejęciach przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Social Network Analysis as a Tool for Optimization of Integration Process After Acquisitions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Analiza sieci społecznych (Social Network Analysis - SNA) to interdyscyplinarna metoda, która służy do pomiaru i analizy relacji zachodzących zarówno wewnątrz organizacji, jak i między organizacjami .W efekcie badania SNA można zidentyfikować m.in. powiązania kapitałowe, istotne dla podejmowania strategicznych decyzji czy też zdiagnozować powiązania zachodzące wzdłuż łańcucha tworzenia wartości. Wykorzystując wyniki badania można wskazać firmy, potencjalne cele przejęcia. Prezentacja organizacji, zarówno przed, jak i po przejęciu w formie sieci pozwala identyfikować osoby kluczowe dla budowania relacji współpracy, koordynacji pracy oraz transferu wiedzy. Działanie to jest szczególnie przydatne z punktu widzenia konstruowania nowej architektury organizacji po przejęciu oraz efektywności prowadzenia integracji potransakcyjnej. Celem niniejszego artykułu jest przeanalizowanie możliwości wykorzystania SNA jako narzędzia optymalizowania przebiegu integracji oraz redukowania ryzyka niepowodzenia transakcji, wynikającego z nieudanego scalania połączonych firm.(abstrakt oryginalny)
EN
Social Network Analysis is an interdisciplinary method which serves the measurement and the analysis of the relations which take place both inside the organization or between them. As the effect of the SNA research it is possible to identify capital bonds important for taking strategic decisions or to diagnose the links which happen along the chain of creating values and as the effect diagnose the companies which are the potential aims of acquisitions. The presentation of the organization both before and after a merger in the form of the network as the set of elements and relations which happen between them allows to identify key people for cooperation, coordination of work and knowledge transfer. The aim of this paper is to pay attention to social network analysis as a tool which can be used in the process of the organization mapping. This activity is particularly useful from the point of view of the effectiveness of conducting integration after mergers of the companies. This can be treated as an optimization tool for integration reducing the risk of the transaction failure resulting from a failed integration of the merged companies.(original abstract)
Rocznik
Strony
108--121
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • [1] Ashkenas R., Francis S.: Integration Managers: Special Leaders for Special Times, Harvard Business Review, listopad-grudzień 2000.
  • [2] Badania czynników sukcesu przy transakcji fuzji i przejęć, Rynki kapitałowe, BZ, WBK, Warszawa 2008.
  • [3] Cremers K.J., Nair V., B., Kose J.: Takeovers and the cross-section of returns. Review of Financial Studies, 22(4), 2005.
  • [4] De Roos J.F.: Increasing shareholder value through successful business integration and effective postmerger management, cyt. za A. Herdan (red.), Fuzje, przejęcia. Wybrane aspekty integracji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008.
  • [5] Grady D., Thiemann Ch., Brockmann D.: Robust Classification of Salient Links in Complex Networks, Nature Communications, Vol. 3, 2012.
  • [6] Hanneman R., Riddle M.: Introduction to social network methods. Riverside, CA: University of California,2005, http:// faculty.ucr.edu-hanneman (dostęp z dnia 10.02.2015).
  • [7] Haspelagh P., Jemison D.: Acquisitions - Myths and Reality, Sloan Management Review, nr 53, 1987.
  • [8] Haspelagh P., Jemison D.: Managing Acquisitions: Creating Value Through Corporate Renewal, The Free Press, New York 1991.
  • [9] Jeżak J., Piorunowska-Kokoszko J.: Zarządzanie ryzykiem jako warunek racjonalizacji procesu decydowania o fuzjach i przejęciach przedsiębiorstw, [w:] Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym, (red.) A. Stabryła, Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2008.
  • [10] Kanter R.M. i in.: The challenge of organizational change-How companies experience it and leaders guide it, The Free Press, New York 1992.
  • [11] Korpus J. (red.): Fuzje i przejęcia, Wydawnictwo profesjonalne, PWN, Warszawa 2014.
  • [12] Lenartowicz M., Reichhar W., Zych B.: Ludzie, w których warto inwestować, Advisio Press, Kraków 2010.
  • [13] Machała R.: Przejęcia i fuzje. Wpływ na wartość firmy, Unimex, Warszawa 2005.
  • [14] Mirc N.: Human impacts on the performance of mergers and acquisitions'in Cooper &Finkelstein (eds.), Advances in Mergers& Acuisitions, Emerald Group Publishing Limited, 2013.
  • [15] Rankine D., Howson P.: Przejęcia. Strategie i procedury. PWE, Warszawa 2008.
  • [16] Scott J.: Social Network Analysis :A handbook, London, Sage Publications, 2000.
  • [17] Schonlau R., Singh P.: Board Networks and Merger Performance, 2009, http://repository.cmu.edu/ dostęp z dnia 23 sierpnia 2016.
  • [18] Stankiewicz-Mróz A.: Przywództwo jako czynnik sukcesu w procesach fuzji i akwizycji przedsiębiorstw, [w:] W. Kowalczewski, W. Matwiejuk, Zarządzanie organizacjami w teorii i praktyce, Difin, Warszawa 2009.
  • [19] Stępka P., Subda K.: Wykorzystanie analizy sieci społecznych (SNA) do budowy organizacji opartej na wiedzy, E-mentor, nr 1, 2009.
  • [20] Tram M.: Post- Mergers- Integration. Sieben Regeln für erfolgreiche Fusionenein Ansatz von T. Kearney, [w:] Fink, Dietmar: Management Consulting- Fieldbook- Verlag Vahlen, München 2000.
  • [21] Yang H., Lin Z., Peng M.: Behind acquisitions of alliance partners: exploratory learning and network embeddedness, Academy of Management Journal 54, 2011.
  • [22] Wasserman S., Faust K.: Social Network Analysis. Methods and Applications, Cambridge University Press, New York 1994.
  • [23] www.episteme.com,.com.pl/obszarywiedzy/SNA/zastosowanie,www.mapaorganizacji.pl, dostęp z dnia 6.06.2016.
  • [24] Zbieg A.: Analiza sieci w badaniach struktury organizacji, Nauki o Zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 2, 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171453573

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.