PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 458 25 lat społeczeństwa obywatelskiego | 88--100
Tytuł artykułu

Źródła wartości dla klienta na rynku radiofonii publicznej

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sources of Value For A Client on The Public Radio Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Od momentu pojawienia się sposobu konceptualizacji marketingu, zaproponowanego przez American Marketing Association (AMA) w 2004, roku koncepcja "wartości" stała się kluczowym zagadnieniem w tym obszarze nauki. Niniejsze opracowanie poświęcone jest specyfice kreowania i dostarczania wartości dla klientów na rynku radiofonii publicznej. Celem artykułu jest identyfikacja źródeł wartości dla słuchaczy radia publicznego. Podmioty radiofonii publicznej, mimo posiadania dofinansowania działalności z abonamentu RTV na działalność misyjną, uczestniczą w grze rynkowej. Dlatego też stoją przed koniecznością kreowania wyjątkowych i oczekiwanych przez słuchaczy wartości, które staną się podstawą ich lojalności wobec danej stacji. Z rozważań prowadzonych w niniejszym opracowaniu wynika, że źródła tej wartości tkwią nie tylko w postrzeganej jakości programu radiowego, ale również w zaangażowaniu słuchaczy w tworzenie programu radiowego i organizowaniu specjalnych wydarzeń kreujących w nich pozytywne emocje(abstrakt oryginalny)
EN
Since the emergence of the way to conceptualize marketing, proposed by the American Marketing Association (AMA) in 2004, the concept of "value" has become a key issue in this area of science. This paper is devoted to the specifics of creating and delivering value to customers in the public radio broadcasting. The aim of the article is to identify the sources for public radio listeners. Operators of public broadcasting, despite having financing activities of RTV subscription missionary activity, participate in the market game. Therefore, they face the necessity of creating exceptional and expected values by the audience, which will become the basis of their loyalty to the station. The considerations in this study indicate that the source of this value does not lie only in the perceived quality of a radio program but also in the involvement of the audience in the creation of a radio program and in organizing special events that create positive emotions in listeners(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Polskie Radio Szczecin SA
Bibliografia
  • Badanie Radio Track 2014, Millward Brown.
  • Butz H., Goodstein L., Measuring customer value: gaining the strategic advantage, "Organizational Dynamics" 1996, vol. 24, Winter.
  • Davison A., Kiernan B., A brand designed by core customers, "Journal of Integrated Communications", Medill School of Journalism, 2003.
  • Heinonen K., The influence of customer activity on e-service value-in-use, "International Journal of Electronic Business" 2009, vol. 7, nr 2.
  • Honebein P., Cammarano R., Customers at work, "Marketing Management" 2006, January/February.
  • Lai A.W., Consumer value, product benefits and customer value: a consumption behavior approach, "Advances in Consumer Research" 1995, vol. 22.
  • Maignan I., Ferrell O.C., Ferrell L., A stakeholder model for implementing social responsibility in marketing, "European Journal of Marketing" 2005, vol. 39, nr 9/10.
  • Media publiczne. Aneks do sprawozdania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z działalności w 2013 roku.
  • Monroe K., Pricing: Making Profitable Decisions, McGraw Hill, New York 1991.
  • Morar D., An Overview of the Consumer Value Literature - Perceived Value, Desired Value, Proceedings of the International Conference "Marketing - from Information do Decision", 6th Edition, Cluj-Napoca: Babes Bolyai University 2013.
  • Oh L.B., Teo H.H., Consumer value co-creation in a hybrid commerce service-delivery system, "International Journal of Electronic Commerce" 2010, vol. 14, nr 3.
  • Prahalad C.K., Ramaswamy V., The Future of Competition: Co-Creating Unique Value for Customers, Harvard Business Press, USA 2013.
  • Sanches-Fernandez R., Iniesta-Bonillo M.A., The concept of perceived value: a systematic review of the research, "Marketing Theory" 2007, vol. 7, nr 4.
  • Sandstrom, S., Edvardsson, B., Kristensson, P., Magnusson, P., Value in use through service experience, "Managing Service Quality" 2008, vol. 18, nr 2.
  • Tai Y-M., Perceived value for customers in information sharing services, "Industrial Management & Data Systems" 2011, vol. 111, nr 4.
  • Taranko T., Refleksje nad wartością marketingu, [w:] Marketing w 25-leciu gospodarki rynkowej w Polsce, red. A. Czubała, P. Hadrian, J.W. Wiktor, PWE, Warszawa 2014.
  • Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, Dz.U, 1993, nr 7, poz. 34.
  • Zeithaml V., Consumer perception of price, quality and value: a means - end model and synthesis of evidence, "Journal of Marketing" 1998, vol. 52, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171453727

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.