PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 1 (64) | 57--71
Tytuł artykułu

Wpływ kampanii politycznej w mediach społecznościowych na zachowania wyborcze młodych Polaków

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of Political Campaign in Social Media for Electoral Behaviour of Polish Youth
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsza praca jest próbą analizy oddziaływania praktyk komunikacyjnych w mediach społecznościowych prowadzonych przez ugrupowania polityczne i ich wpływu na motywacje i zachowania wyborcze pokolenia Y. Artykuł powstał w oparciu o wyniki badania "Wybory z perspektywy młodych" przeprowadzonego w październiku 2015 r. przez agencję Odyseja Public Relations przy współpracy z Mobile Institute i Brand24. Badanie zrealizowano metodą CAPI na próbie 1341 polskich internautów powyżej 15. roku życia. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to analyze the impact of communication practices in social media, carried by political parties during election campaigns on motivations and attitudes of the generation Y. It is based on "The election from the youth perspective study" conducted during the campaign forerunning the parliament election in October 2015, by Odyseja PR in collaboration with Mobile Institute and Brand24. The research was conducted though CAPI method on data gathering on the sample of 1341 Polish web users (above 15 years old). (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
57--71
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • B. Machnik, Wykorzystanie mediów społecznościowych przez polskich posłów do parlamentu europejskiego z okręgów 11 i 12 - analiza wyników badań [w:] Media społecznościowe. Nowe formy ekspresji politycznej, red. nauk. W. Opioła, M. Popiołek, Toruń 2014, s. 103-104.
  • Social media, sociality and survey research, red. C.A. Hill, E. Dean, J. Murphy, Hoboken 2014.
  • S. Gwóźdź, B. Machnik, Media społecznościowe w teorii mediów i teorii społecznej [w:] Media społecznościowe Nowe formy ekspresji politycznej, red. nauk. W. Opioła, M. Popiołek, Toruń 2014.
  • B. Fatyga, Pokolenie [w:] Encyklopedia socjologii, red. Z. Bokszański, H. Kubiak, suplement, Warszawa 2005.
  • T.S. Rainer, J.W. Rainer, The Millenials, Nashville 2011.
  • J. van den Bergh, M. Behrer, Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, przeł. M. Konewka, Warszawa 2012, s. 21.
  • M. Popiołek, Polityczne aspekty mediów społecznościowych [w:] Media społecznościowe. Nowe formy ekspresji politycznej, red. nauk. W. Opioła, M. Popiołek, Toruń 2014.
  • M. Szpunar, Tyle razy głosowałem i nic z tego nie wynika - przyczyny absencji wyborczej osób młodych a wpływ Internetu na zwiększenie udziału w głosowaniu [w:] Media a komunikowanie polityczne, red. nauk. M. Sokołowski, Toruń 2009, s. 283.
  • M. Graszewicz, Internet w systemie komunikowania politycznego [w:] Nowe media i polityka. Internet, demokracja, kampanie wyborcze, red. M. Jeziński, Toruń 2009, s. 51-52.
  • A. Węglińska, Kampania wyborcza w nowych mediach [w:]. "Wybory z perspektywy młodych", http://www.wprost.pl/ar/523500/Jak-zaglosuja-mlodzi-Polacy-i-co-wplynie-na-ich-decyzje/ [dostęp: 04.02.2016].
  • I. Dąbrowska, Polscy politycy w serwisach społecznościowych [w:] Media i polityka. Relacje i współzależności, red. M. Szysiak, Lublin 2014, s. 249-250.
  • A. Seklecka, Polityk w Internecie - między wpływem politycznym a manipulacją opinią publiczną [w:] Nowe media w systemie komunikowania. Polityka, red. M. Jeziński, Toruń 2011, s. 88-89.
  • J. Nowak, Obywatel online/konsument polityki - nowe media proces marketyzacji komunikacji politycznej [w:] Nowe media w systemie komunikowania. Polityka, red. M. Jeziński, Toruń 2011.
  • M. Juza, Wykorzystanie internetowych środków przekazu w procesie komunikowania politycznego [w] Media i polityka. Relacje i współzależności, red. M. Szysiak, Lublin 2014.
  • L. Porębski, Internet jako remedium na kryzys demokracji. Historia pewnego złudzenia [w:] Media a komunikowanie polityczne, dz. cyt., s. 251-252.
  • G. Brown et al., The Youth marketing handbook, https://kindle.amazon.com/work/youth-marketinghandbook-graham-brown-ebook/B005EZ21D0/B005EM8YHK [dostęp: 30.12.2015].
  • W. Balcer, Polityczny kryzys wizerunkowy w mediach społecznościowych [w:] Media i polityka. Relacje i współzależności, red. M. Szysiak, Lublin 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171453903

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.