PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 3 (41) Technologie mobilne we wspomaganiu zarządzania | 103--112
Tytuł artykułu

Implementacja interaktywnego kursu programowania w technologii webowej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Implementing an Interactive Programming Course Using Web Technology
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto problem implementacji interaktywnego kursu programowania w technologii webowej. Opisano przykład udanej implementacji takiego kursu opartej na wykorzystaniu standardowych technologii webowych i zestawu gotowych komponentów, uwzględniając m.in.: wymagania stawiane interaktywnemu kursowi programowania, architekturę i technologię rozwiązania, niezbędne składniki i format zapisu treści kursu, komponenty i układ interfejsu użytkownika, sposób edycji i wykonywania kodu rozwiązania oraz zasady weryfikacji poprawności rozwiązań i generowania podpowiedzi dla uczestników kursu. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper discusses the problem of implementing an interactive programming course using web technology. An example of a successful implementation of such a course using standard web technology and ready-made components has been described, including such aspects as: the requirements for an interactive programming course, the architecture and technology of the solution, the necessary components and the format of the course content, the components and layout of the user interface, the solutions chosen for code editing and execution, and the rules for verifying the correctness of exercise solutions and generating hints for course participants. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bray, T. (red.) (2014). The JavaScript Object Notation (JSON) Data Interchange Format. RFC 7159, IETF.
  • Colao, J.J. (2014). With 24 Million Students, Codecademy Is Bigger Than You Thought, "Forbes" Pobrane z: http:// www.forbes.com/sites/jjcolao/2014/04/23/with-24-million-students-codecademy-is-bigger-than-you-thought (16.10.2016).
  • Fernandez Aleman, J.L. (2011). Automated assessment in a programming tools course, IEEE Transactions on Education, 54(4), 576-581.
  • Graham, S. (2011). Skulpt. Pobrane z: http://www.skulpt.org (16.10.2016).
  • Haverbeke, M. (2011). CodeMirror. Pobrane z: http://codemirror.net (data16.10.2016).
  • McCracken, M., Almstrum, V., Diaz, D., Guzdial, M., Hagan, D., Kolikant, Y.B.-D., Laxer, C., Thomas, L., Utting, I., Wilusz, T. (2001). A multinational, multi-institutional study of assessment of programming skills of first-year CS students, ACM SIGCSE Bulletin, 33(4), 125-140. DOI: 10.1145/572133.572137.
  • Rogerson, C., Scott, E. (2010). The Fear Factor: How It Affects Students Learning to Program in a Tertiary Environment, Journal of Information Technology Education, 9, 147-171.
  • Simon, B., Hanks, B., McCauley, R., Morrison, B., Murphy, L., Zander, C. (2009). For Me, Programming is... W: Proceedings of the Fifth International Workshop on Computing Education Research Workshop (s. 105-116). New York: ACM. DOI: 10.1145/1584322.1584335.
  • Swacha, J. (2016a). Interaktywny kurs języka Python. Pobrane z: http://uoo.univ.szczecin.pl/~jakubs/kurs (16.10.2016).
  • Swacha, J. (2016b). Webowe środowiska do nauki programowania. W: A.B. Kwiatkowska i M.M. Sysło (red.), Informatyka w edukacji. Kształcenie informatyczne i programowanie dla wszystkich uczniów (s. 109-118). Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
  • Swacha, J. (2017a). Interaktywny kurs języka Python: realizacja i ocena studentów (w przygotowaniu).
  • Swacha, J. (2017b). Scripting Environments of Gamified Learning Management Systems for Programming Education. W: R.A. Peixoto de Queirós i M. Teixeira Pinto (red.), Gamification-Based E-Learning Strategies for Computer Programming Education (s. 278-294), Hershey: Information Science Reference. DOI: 10.4018/978-1-5225-1034- 5.ch013.
  • Swacha, J., Baszuro, P. (2013). Gamification-based e-learning platform for computer programming education. W: N. Reynolds, M. Webb (red.), Learning while we are connected. Vol. 1: Research papers (s. 122-130). Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
  • W3Schools (2015). W3.CSS. Pobrane z: http://www.w3schools.com/w3css (16.10.2016).
  • Zakai, A. (2011). Emscripten: an LLVM-to-JavaScript compiler. W: Proceedings of the ACM International Conference Companion on Object Oriented Programming Systems Languages and Applications Companion (s. 301-312). New York: ACM. DOI: 10.1145/2048147.2048224.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171453905

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.