PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 16 | nr 3 Applicability of Quantitative Methods to Economics, Finance, and Management | 229--244
Tytuł artykułu

Young People's Vision of Professional Future - Author's Own Research Analysis by Gender

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Wizja przyszłości zawodowej młodych ludzi - analiza badań własnych z uwzględnieniem płci
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Wizja przyszłości jest wyrazem strategicznego podejścia do życia zarówno w odniesieniu do organizacji jak i ludzi. Umiejętność przewidywania i zarządzania sobą w obszarze zawodowym jest określana planowaniem ścieżki kariery. Celem artykułu jest prezentacja i analiza badań własnych na temat identyfikacja stanu i uwarunkowań planowanych ścieżek kariery ludzi młodych na Dolnym Śląsku z uwzględnieniem płci. Narzędziem badawczym była ankieta internetowa. Pomiar został przeprowadzony przez firmę Ogólnopolski Panel Badawczy Sp. z o.o. za pomocą ogólnopolskiego panelu badawczego Ariadna w czerwcu 2015 roku. Metoda badawcza była reprezentatywna w stosunku do zdefiniowanej populacji, czyli mieszkańców województwa dolnośląskiego w wieku 18-28 lat. W ankiecie wzięły udział 643 osoby. W badaniach nie stwierdzono istotnych statystycznie różnic w postawach wobec przyszłości zawodowej kobiet i mężczyzn w przedziale wiekowym 18-28. Kobieca wizja przyszłości zawodowej bardziej związana jest z potrzebą bezpieczeństwa w pracy. Kobiety wykazują też częściej postawy pro-społeczne, częściej podejmują aktywności społeczne. W ocenie własnych kompetencji kobiety lepiej oceniały się w zakresie odporności na stres a umiejętność efektywnej komunikacji była częściej wskazywana przez mężczyzn. Należy wspomnieć iż badania ankietowe mają swoje ograniczenia, ponieważ ukazują mogą odzwierciedlać postawę deklaratywną niż prawdziwą respondentów. Należałoby pogłębić badania opracowując metodykę opartą o jakościowe metody badawcze.(abstrakt oryginalny)
EN
A vision of the future is an expression of strategic approach to life in relation to the organization as well as people. The ability to predict and manage oneself in the professional area is defined as career path planning. The objective of the article is to present and analyse the author's own research on the identification of the state and determinants of career paths planned by young people by gender who live in Lower Silesia. The measurement was conducted by a company Ogólnopolski Panel Badawczy Sp. z o.o. [a limited liability company] using the nationwide survey panel Ariadna in June 2015. The research method was representative for a specific population, that is inhabitants of the voivodship of Lower Silesia, aged 18-28. 643 people participated in the survey. The study did not find any statistically significant differences in the attitudes towards professional future as presented by women and men in the age bracket between 18 and 28 years old. The female vision of the future relates more to the job security need. Women more frequently hold pro-social attitudes and take up social activities. In the assessment of their own competences, women judged themselves more favourably on coping with stress, while men were more likely to report here effective communication skills. It should be mentioned that surveys have their limitations, as they may reflect attitudes which are merely declarative and not real. It would be advisable to carry out a more in-depth research by developing a method based on qualitative research methods.(original abstract)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Boni M., Szafraniec K., Arak P. (2011) Młodzi 2011. Kancelaria Premiera.
  • Cybal-Michalska A. (2013) Młodzież akademicka a kariera zawodowa. Oficyna Wydawnicza Impuls.
  • Hopper E. Notes on stratification, education and mobility in industrialsocieties. Readings in the Theory of Educational Systems, London: Hutchinson University Library, 1971.
  • Migracje zarobkowe Polaków (2015) Work Service S.A. Instytut Millward Brown S.A.
  • Młodzież 2013 (2013),Centrum Badania Opinii Społecznej.
  • Pierwsze kroki na rynku pracy. Międzynarodowe badanie studentów i absolwentów, Deloitte (red.), (2013), http://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/pl/Documents/Reports/pl_Deloitte_PierwszeKrokiNaRynkuPracy_2013_1.pdf [01.12. 2015].
  • Przedsiębiorczość kobiet w Polsce (2011), Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa.
  • Szymański M. (2015) Ścieżki kariery studentów socjologii UAM. Promotor.
  • Tarnawa A., Węcławska D., Zbierowski P., Bratnicki, M. (2013) Global Entrepreneurship Monitor Report- Poland 2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171453933

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.