PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 1 (64) | 89--103
Tytuł artykułu

Elementy autoprezentacyjne w serwisie informacyjnym radia lokalnego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Self-Promotion in News Services of Local Radio Station
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia, w jaki sposób lokalne stacje radiowe mówią o sobie w serwisie informacyjnym: jakie miejsce zajmują elementy autoprezentacyjne w strukturze globalnej serwisu oraz pojedynczej wiadomości; jakiego typu środki językowe są wykorzystywane; jakie role, funkcje i cechy rozgłośnie usiłują sobie w ten sposób przypisać. Zbadano ponad 100 serwisów informacyjnych nadanych przez piętnaście rozgłośni w Warszawie, Krakowie i Poznaniu. (abstrakt oryginalny)
EN
The article describes how the radio station presents itself in the news service and elaborates on the position of self-presentation in the global structure of the news service and in single news programme. The purpose of the article is to discuss the roles, function and qualities of the radio stations as well as the language that is being used. The paper is based on fi ndings from more than 100 news services broadcast by 15 radio stations located in Warsaw, Cracow and Poznan. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
89--103
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • S. Michalczyk, Media lokalne w systemie komunikowania. Współczesne tendencje i uwarunkowania rozwojowe, Katowice 2000, s. 81.
  • A. Kowalczyk, Media lokalne w Polsce t. 1., Poznań 2008, s. 357-358.
  • M. Trochimczuk, Udział w rynku i wielkość audytorium programów radiowych w I kwartale 2015 r., Warszawa 2015, http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/kontrola/program/radio/kwartalne/rynek _1_kwartal2015.pdf [dostęp: 02.12.2015].
  • M. Wiśniewski, M. Trochimczuk, Udział tematyki lokalnej w programach o zasięgu lokalnym na podstawie monitoringów w latach 2009-2011, Warszawa 2012, http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/publikacje/raporty/2lokalnosc-w-programach-radiowych.pdf [dostęp: 03.01.2016].
  • M. Trochimczuk, Prime-time w programach radiowych, Warszawa 2009, http://www.krrit.gov.pl/Data/Files/_public/Portals/0/kontrola/program/primetime_w_radio_2.pdf [dostęp: 03.01.2016], s. 1.
  • M. Steciąg, Informacja, wywiad, felieton. Sposoby istnienia tradycyjnych gatunków w radiu komercyjnym, Zielona Góra 2006, s. 159-164.
  • R. Dybalska, D. Kępa-Figura, P. Nowak, Przemoc w języku mediów? Analiza semantyczna i pragmatyczna audycji radiowych, Lublin 2004, s. 219.
  • K. Skowronek, M. Rutkowski, Media i nazwy. Z zagadnień onomastyki medialnej, Kraków 2006.
  • A. Olszewska-Kondratowicz, Obraz własnej osoby jako mechanizm regulujący rodzaj stosowanych przez człowieka technik ingracjacji, "Psychologia Wychowawcza" 1975, nr 1, s. 53.
  • D. Galasiński, Chwalenie się jako perswazyjny akt mowy, Kraków 1992, s. 50.
  • J. Bralczyk, G. Majkowska, Język mediów - perspektywa aksjologiczna [w:] Język w mediach masowych, red. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska, Warszawa 2000, s. 50.
  • W. Markiewicz, Radio - "świat z dźwięków" [w:] Dziennikarstwo i świat mediów, red. Z. Bauer, E. Chudziński, Kraków 2012, s. 315.
  • K. Kaszewski, Elementy autoprezentacyjne w tekstach informacyjnych dzienników ogólnopolskich, "Studia Medioznawcze" 2012, nr 4, s. 33-50.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171454029

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.