PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 3(23) | 183--190
Tytuł artykułu

Analysis of Consequences of Using Gas Fuels for Running Auxiliary Ship Boilers in the Light of Contemporary Environmental protection requirements

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analiza konsekwencji zastosowania paliw gazowych do opalania okrętowych kotłów pomocniczych w świetle współczesnych wymagań ochrony środowiska
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule uzasadniono zastosowanie paliw gazowych do zasilania pomocniczych opalanych kotłów okrętowych. Przedstawiono obowiązujące akty prawne w zakresie stref ochrony środowiska morskiego i zdefiniowano ich wymagania. Pokazano chronologię wprowadzania ograniczeń emisji tlenków siarki, azotu oraz progi redukcji emisji dwutlenku węgla wyrażonej wartością projektowego wskaźnika efektywności energtycznej statku (ang. energy efficency design index-eedi) oraz wskaźnikiem eksploatacyjnej efektywności energetycznej statku (ang. energy efficiency operational indicator - EEOI). Pokazano sposoby zmniejszania wartości EEDI oraz EEOI w zarządzaniu efektywnością energetyczną statku. Szczegółowo rozważono konsekwencje zastąpienia paliw żeglugowych skroplonym gazem ziemnym (lng) do zasilania opalanych kotłów okrętowych: konsekwencje ekologiczne, konstrukcyjne, eksploatacyjne, proceduralne oraz ograniczenia logistyczne i konsekwencje ekonomiczne. W podsumowaniu wskazano wpływ poszczególnych konsekwencji wprowadzenia LNG do zasilania kotłów na metody utrzymania opalanych kotłów pomocniczych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article justifies the application of gas fuels for supplying auxiliary ship boilers. It presents legal regulations on mari- time environmental protection areas and their requirements which are in power. It shows the chronology of introduced limitations on sulphur and nitrogen dioxide emissions and thresholds of carbon dioxide emission reduction expressed by EEDI (Energy Efficiency Design Indicator) and EEOI (Energy Efficiency Operational Indicator). Ways to decrease the values of EEDI and EEOI in the ship energy effectiveness management have been shown. Consequences of replacing marine fuels with LNG for running auxiliary ship boilers have been considered thoroughly, taking into account ecological, construction- al, operational, procedural and logistic limitations as well as economic consequences. The summary shows the influence of particular consequences of using LNG for running boilers on the methods of maintenance of auxiliary boilers. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
183--190
Opis fizyczny
Twórcy
  • Maritime University in Szczecin, Poland
  • SELFA GE S.A.
  • University of Zilina, Slovakia
Bibliografia
  • A. Adamkiewicz and M. Przybyła. "Wpływ rodzaju paliwa spalanego w okrętowych silnikach dwupaliwowych na wielkość powierzchni wymiany ciepła odzyskaniowego podgrzewacza wody", in VI Konferencja Naukowo-Techniczna Energetyka Gazowa 2016, Zawiercie, Poland, 2016, pp. 107-120.
  • A. Adamkiewicz and J.P. Cydejko. "Analiza układów napędowych zbiornikowców LNG w aspekcie spełnienia wymagań strefy kontroli emisji spalin", in Rynek Energii, vol. 118(3), 2015, pp. 80-86.
  • A. Adamkiewicz and W. Zeńczak. "LNG as an Ecological Fuel For Sea-Going Vessels", in Symposium Nutzung Regenerativer Energiequellen Und Wasserstofftechnik, Stralsund, Germany, 2013, pp. 8-13.
  • M. Bartoszewski. "Analiza konsekwencji wprowadzenia paliw gazowych do opalania okrętowych kotłów pomocniczych w świetle współczesnych wymagań ochrony środowiska", M.S. thesis, Faculty of Marine Engineering, Maritime University of Szczecin, Szczecin, Poland, 2015.
  • E. Lisowski and W. Czyżycki. "Transport and storage of LNG in container tanks", in Journal of KONES, vol. 18(3), 2011, pp. 193-201.
  • LNG Fuel Systems: Certification & Approval, ABS, 2012.
  • LNG Bunkering: Technical and Operational Advisory, ABS.
  • LNG Ship to Ship bunkering procedure, Swedish Marine Technology Forum.
  • MARPOL How To Do It 2013 Edition, International Maritime Organization, London, 2013.
  • "MARPOL Annex VI: Regulations for the Prevention of Air Pollution from Ships and NOx", in Technical Code 2008, International Maritime Organization, 2009.
  • Międzynarodowy Kodeks Budowy i Wyposażenia Statków przewożących skroplone gazy luzem (Kodeks IGC), Polski Rejestr Statków, Gdańsk, 2001.
  • Gas as a ship fuel. Safety rules and regulations, status of IGF code, DNV GL, 2013.
  • LNG - an energy source and a new fuel for shipping in Northern Europe, Baltic Ports Organization's LNG Seminar, DNV GL, 2011.
  • LNG as Ship Fuel, DNV GL, 2014.
  • LNG: Straight Ahead to safe LNG bunker supply, InFocus, GL, 2013.
  • LNG Fuel Systems Design & Requirements, Hellenic Register of Shipping, 2014.
  • Outline of Liquified Gas Carriers, Nippon Kaiji Kyokai, 2002.
  • Shipping 2020. Technology investments in the new market reality, DNV GL, 2013.
  • Process flow diagram, [Online]. Available: http://www.lngbunkering.org/lng/sites/default/files/processflow2_0.png
  • T. Sinha. EEDI - The Future of Green Shipping, [Online]. Available: http://lshipdesign.blogspot.com/2014/03/eedi-future-of-green-shipping.html
  • International Maritime Organization [Online]. Available: http://www.imo.org
  • 10 Reasons Why Ship Operators Should be Nervous About the 2015 ECA Regulations, [Online]. Available: http://maritimecyprus.com/2014/11/19/10-reasons-why-ship-operators-should-be-nervous-about-the-2015-eca-regulations/
  • International: IMO Marine Engine Regulations, [Online]. Available: http://www.dieselnet.com/standards/inter/imo.php
  • Polski Rejestr Statków [Online]. Available: http://www.prs.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171454083

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.