PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 4 | nr 3 | 227--238
Tytuł artykułu

Growth Strategies for Higher Education Business Faculties Faced by Declining Primary Markets

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategie rozwoju Wydziałów Zarządzania uczelni wyższych w obliczu spadku ilości studentów
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł przedstawia możliwe strategie rozwoju Wydziałów Zarządzania w obliczu pogarszającej się sytuacji rynkowej spowodowanej spadkiem ilości studentów. W pierwszej części artykułu omówione są możliwe strategie rozwoju tych wydziałów z naciskiem na strategie oparte o pojęciu "dodania wartości". Druga część opisuje możliwe "segmenty docelowe" wobec których Wydziały Zarządzania mogłyby mieć znaczący wkład w "dodawaniu wartości". W ostatniej części artykułu przedstawiona jest dyskusja do jakiego stopnia rozwiązania przedstawione w artykule mogą komplementować i wzmacniać historyczne funkcje Wydziałów Zarządzania Uczelni Wyższych. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper discusses development strategies for Business Faculties faced by reduced demand from their primary markets (being a decline in their student intake). It starts by discussing possible strategies for Higher Education (H.E.) institutes, goes on to present a "value based" strategy, then continues with a discussion of potential target markets to which Business Faculties could provide significant "Added Value". It concludes with discussion of the ways in which the H.E. Business Faculty initiatives presented in this paper could complement and reinforce the traditional and historical roles of H.E. Business Faculties. (original abstract)
Rocznik
Tom
4
Numer
Strony
227--238
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • AGH University of Science and Technology Kraków, Poland
Bibliografia
  • EU Commission (2015), User guide to the SME Definition 2015, Publications office of the European Union, Luxembourg.
  • European Commission (2014), Annual Report on European SMEs 2013/2014 - A partial and fragile recovery, European Commission Publications office of the European Union, Luxembourg.
  • Munger M.L., Preisner L. (2003), Teaching in Krakow, "The Journal of the International Society for Business Education" (ISBE) (The Review, Global Business Education), no. 141 (April), Mt. Pleasant, Michigan, USA, pp. 27-31.
  • Waldman L., Larsen Jones C., Preisner L. (2002), Teaching business communication in Poland, "The Journal of the International Society for Business Education" (ISBE) (The Review, Global Business Education), no. 140 (November), Mt. Pleasant, Michigan, USA, pp. 25-32.
  • Stepan J., (2013), Sustainability in the Supply Chain: reducing supply-chain greenhouse gas emissions in medium-sized businesses, "Central and Eastern European Journal of Management and Economics", vol. 1 no. 1, pp. 47-68.
  • The Economist, (2015), Excellence v equity, The Economist Print Edition, Special Report on Universities in The Economist, vol. 414, no. 8931, pp. 3-6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171454171

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.