PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
15 (2016) | nr 4 | 157--169
Tytuł artykułu

Social Media as a Just-in-Time-Marketing-Knowledge-Diffusion Tool on the Example of IT Sector

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Media społecznościowe jako narzędzie Just-in-Timemarketing-Knowledge-Diffusion na przykładzie sektora IT
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W kontekście rozważań nad powstałą w latach 60. ubiegłego wieku koncepcją participatory design (znaną również jako co-design) czy późniejszymi koncepcjami crowdsourcing i community of practice (będącymi konsekwencjami ewolucji powyższej) na uwagę zasługują tzw. media społecznościowe wykorzystywane przez innowacyjne firmy (np. badanego sektora IT) w ich holistycznym modelu zarządzania wiedzą marketingową dla stworzenia, podtrzymania i aktywizacji procesów dyfuzji wiedzy w czasie rzeczywistym, z szerokim gronem interesariuszy. Artykuł zawiera uszczegółowioną wersję holistycznego modelu zarządzania wiedzą marketingową, opisanego we wcześniejszych publikacjach autorki, z wyeksponowanym elementem mediów społecznościowych jako narzędzia dyfuzji wiedzy w systemie just-in-time, stosowanego przez liderów sektora IT zarówno w podsystemie dyfuzji wiedzy z klientem, jak i podsystemie dyfuzji wiedzy z kooperantem. (abstrakt oryginalny)
EN
In connection withthe emergence of the concept of participatory design (also known as co-design) in the 1960s, or later concepts of crowdsourcing and community of practice (that were further consequences of the development of the aforementioned concept) attention must be drawn to the so-called social media applied by innovative companies (for example of the studied IT sector) in their holistic model of marketing knowledge management forcreation, maintenance and activation of processes of knowledge diffusion with broad group of stakeholders in real time. The paper includes an expanded version of the holistic model of marketing knowledge management that was described in previous publications of the author. It emphasised the element of social media as tools of knowledge diffusion in just-in-time system as applied by IT sector leaders both in the subsystem of knowledge diffusion of knowledge among customer and the subsystem of knowledge diffusion among cooperator. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
157--169
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Economics in Katowice, Poland
Bibliografia
  • Anggono, R. (2015). Why data mined from social media alone is garbage. Retrieved from https:// digiday.com/agencies/opinion-without-knowing-user-intent-behavior-data-mined-socialmedia- garbage/ (accessed: 17.09.2015).
  • Bødker, S. (1996). Creating conditions for participation: Conflicts and resources in systems design. Human Computer Interaction 11, 215-236.
  • Brabham, D. (2008). Crowdsourcing as a Model for Problem Solving: An Introduction and Cases, Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies, 14, 75-90.
  • Brown, S.J., Duguid, P. (2000). The Social Life of Information. Harvard Business School Press, Harvard.
  • Clark, H., Brennan, S.E. (1991). Grounding in Communication [In:] L.B. Resnick, J.M. Levine, S.D. Teasley (Eds), Perspectives on Socially Shared Cognition. American Psychological Association, Washington, DC, 127-149.
  • Claypole, M.(2012). Learning Through Crowdsourcing Is Deaf To The Language Challenge. The Guardian, last modification 14.02.2012 [digital article].
  • Czakon, W. (2012). Sieci w zarządzaniu strategicznym [Networks in strategic management]. Wolters Kluwer Poland, Warszawa.
  • Davenport, T.(2008). Enterprise 2.0: The New, New Knowledge Management? . Harvard Business Online. Retrieved from http://discussionleader.hbsp.com/davenport/2008/02/enterprise_ 20_the_new_new_know_1.html.
  • Estellés-Arolas, E., González-Ladrón-de-Guevara, F. (2012). Towards an Integrated Crowdsourcing Definition. Journal of Information Science 38, 189-200.
  • Gongla, P., Rizzuto, C.R.(2001). Evolving communities of practice: IBM Global Service experiences. IBM System Journal, 4, 842.
  • Gray, B. (2004). Informal Learning in an Online Community of Practice. Journal of Distance Education/ Revue de l'enseignement à distance, 19 (1), 20-35.
  • Hoyt, B.R. (1996). The just-in-time approach to effectively use business software in college business courses (Report IR 018 261). Association of small computer users in education (ASCUE). ERIC Document Reproduction Service ED 405 821.
  • IAB Polska (2014). CMO challenges 2014. Where is marketing going?
  • IT Manager (2014). What IT does marketing invest in?
  • Kazanowski, D. (2010). Definicja Social Media (Definition of social media). Retrieved from http:// networkeddigital.com/2010/04/07/definicja-social-media (accessed: 9.12.2014).
  • Kimble, C., Hildreth, P., Wright, P. (2001). Communities of Practice: Going Virtual, Chapter 13. (In:) Y. Malhotran (Ed.), Knowledge Management and Business Model Innovation, Idea Group Publishing, Hershey (USA)/London (UK), 220-234.
  • Lakhani, K.R., McAfee, A.P. (2007). Case study on deleting Enterprise 2.0 article. Courseware
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171454271

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.