PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 16 | nr 4 | 5--17
Tytuł artykułu

A Fragility Approach to Campus Sustainability - Methodological Explorations

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Oparte na kruchości podejście do zrównoważonego rozwoju kampusów - rozważania metodologiczne
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Cel: Niejednokrotnie dążenia do wkroczenia na ścieżkę zrównoważonego rozwoju wymagają interwencji, co może prowadzić do niepożądanych efektów ubocznych. Niniejszy artykuł przedstawia idee dotyczące poszukiwawczych badań nad zrównoważonego rozwoju kampusów. Celem jest stworzenie podstaw rozwoju metodologii pozwalającej na identyfikację kruchości, zagrożeń wydolności organizacyjnej oraz zrównoważonego rozwoju środowiska zewnętrznego. Układ / Metody badawcze: Idee zaprezentowane w artykule opracowano na podstawie przeglądu literatury oraz dyskusji podczas trzech warsztatów badawczych, zorganizowanych w maju i czerwcu na WSB we Wrocławiu (Polska), na Uniwersytecie w Sonorze (Hermosillo, Meksyk), a także na Uniwersytecie Szawelskim (Litwa). Idee te stanowią podstawę przyszłych badań nad analizowanymi zagadnieniami. Wnioski / wyniki: Kategorie błędów, wraz z kwestiami zdolności poznawczej organizacji oraz współrządzenia, mogą ukazać zdolność organizacji do identyfikacji i radzenia sobie z niezrównoważonymi praktykami i kruchościami mogącymi zagrozić jej wydolności. Ankieta przedstawiona i omówiona w zawierających przemyślenia artykułach opublikowanych w tym tomie będzie podstawą dalszych badań nad wzmocnieniem zrównoważonego rozwoju kampusów poprzez wyeliminowanie niezrównoważonych aspektów. Oryginalność / wartość artykułu: Tradycyjne podejście do zrównoważonego rozwoju kampusu opiera się na działaniach, jakie należy podjąć, aby osiągnąć zamierzony cel. Natomiast niniejszy artykuł wskazuje, czego nie należy robić. Można oczekiwać, że podejście to przyniesie mniej niepożądanych efektów ubocznych aniżeli podejście oparte na interwencjonizmie.(abstrakt oryginalny)
EN
Aim: Often, the approach towards entering a path of sustainable development is that intervention needs to take place. This may lead to unwanted side effects. This paper presents ideas for explorative research on campus sustainability. The aim is to create a basis for developing a methodology for identifying fragilities, threats to organizational viability and sustainable development of the external environment. Design / Research methods: The ideas presented in this paper were developed through literature study and discussed during three explorative research workshops organized in May and June 2016 at the WSB University in Wrocław (Poland), the University of Sonora (Hermosillo, Mexico) and Siauliai University (Lithuania). The ideas developed are the basis for future research on the issue. Conclusions / findings: The category mistakes, together with issues of the organization's cognitive capacity as well as governance, can show the capacity of universities to identify and deal with unsustainable practices and fragilities that may threaten its viability. The survey presented and discussed in reflection papers in this volume will be the base for further research on how to improve campus sustainability by eliminating unsustainabilities. Originality / value of the article: While the traditional approach towards campus sustainability is what action should be undertaken in order to support this aim, in this paper focus is on what not to do. It can be expected that this approach leads to less undesired side-effects than an interventionist approach. (original abstract)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
5--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Alvesson M., Spicer A. 2012, A stupidity-based theory of organizations, "Journal of Management Studies", vol. 49, no. 7, pp. 1186-1220.
  • Gates B. 2014, Bill Gates: People don't realize how many jobs will soon be replaced by software bots, "Business Insider", no. 13 March 2014, http://www.businessinsider.com/bill-gates-bots-are-taking-away-jobs-2014-3 [12.09.2016].
  • Harford T. 2011, Adapt - why success always starts with failure, Little, Brown, London.
  • Kahneman D. 2011, Thinking, fast and slow, Penguin Books, London.
  • Meadows D. 1998, Indicators and information systems for sustainable development, The Sustainability Institute, Hartland.
  • Perrow, C. 1999, Normal Accidents, Princeton University Press, Princeton .
  • Platje J. 2008, ""Institutional Capital" as a Factor of Sustainable development - the importance of an institutional equilibrium", "Baltic Journal on Sustainability", Vol. 14, No. 2, pp. 144-150.
  • Platje J. (2011), Institutional Capital - creating capacity and capabilities for sustainable development, Wydawnictwo Universytetu Opolskiego, Opole.
  • Platje J. 2015, Beyond resilience - new institutional economics, fragilities and indicators of unsustainability, "Central and Eastern European Journal of Management and Economics", vol. 3, no. 4, pp. 295-315.
  • Platje J. 2015a, Sustainability and antifragility, "Economic and Environmental Studies", vol.15, no. 4, pp. 469-177.
  • Taleb N.M. 2007, The Black Swan - the impact of the highly improbable, Penguin Books, London.
  • Taleb N.M. 2012, Antifragile - things that gain from disorder, Penguin Books, London.
  • Thomas I. Depasquale J. 2016, Connecting curriculum, capabilities and careers, "International Journal of Sustainability in Higher Education", vol. 17, no. 6, pp. 738 - 755.
  • Sintov N., Dux E., Tran A. , Orosz M. 2016, What goes on behind closed doors?: How college dormitory residents change to save energy during a competition-based energy reduction intervention, "International Journal of Sustainability in Higher Education", vol. 17, no. 4, pp. 451 - 470.
  • Sterman J.D. 2000, Business dynamics: system thinking and modelling for a complex world, Irwin / McGraw Hill, Boston.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171454347

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.