PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 3 (17) | 13--20
Tytuł artykułu

Znaczenie jakości procesów logistycznych w kreowaniu modelu biznesowego w mikroprzedsiębiorstwie

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Meaning of Quality of Logistics Process in Creation of Business Model of Microenterprise
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka modeli biznesowych jest powiązana z zagadnieniami metod i technik zarządzania przedsiębiorstwem w burzliwym otoczeniu. Zarządzanie jakością procesów logistycznych wpisuje się w tą problematykę jako jeden z ważniejszych aspektów i powinno być uwzględnione w kreowaniu modeli biznesowych. Szczególnie ważne jest to w przypadku mikroprzedsiębiorstw, które nie posiadają odpowiednich zasobów finansowych wspomagających walkę konkurencyjną na rynku. Celem artykułu jest prezentacja wybranych modeli biznesowych oraz dyskusja nad możliwością ich zastosowania w tworzeniu autorskiego modelu biznesowego w mikroprzedsiębiorstwie.(abstrakt oryginalny)
EN
Problems of business model is connected with methods of management of enterprise in turbulent environment. The quality management of logistic processes is the main element of competitiveness of enterprises and should be includes into business model structure. Significant is meaning of described standards in management, especially in micro enterprises, who have not financial resources to development and growth. The goal of article is presentation of different business models and possibility to use them in creation of business model in microenterprise.(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • 1. Barney, J., (1991), Firm resources and sustained competitive advantage, "Journal of Management" 1991, no. 17.
  • 2. Ciesielski, M., (2004), Logistyka w strategiach firm, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • 3. Drzewiecki, J., (2013), Model biznesu jako narzędzie zarządzania strategicznego: zastosowanie, dylematy i wyzwania, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Wydawnictwo SAN - ISSN 1733-2486, tom XIV, zeszyt 13, część II, s. 65-75.
  • 4. Duczkowska-Piasecka M., (2013), Model biznesu. (red.), Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., Nowe myślenie strategiczne, Warszawa: Difin.
  • 5. Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M. (2008), Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Warszawa: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.
  • 6. Hairuddin, H., L. Noo, Kassim, E., (2012), Developing Therapy-Based IT Adoption Model for Microenterprises, Journal of Innovation Management in Small & Medium Enterprises http://www.ibimapublishing.com/journals/JIMSME/jimsme.html, Vol. 2012.
  • 7. Hammer, M., Stanton, S.(1999), How Process Enterprises really Work, " Harward Business Review" November- December 1999, s.118.
  • 8. Janczewska, D. (2011) Marketingowo-logistyczne elementy zarządzania firma rodzinną [w:] Firmy rodzinne - determinanty funkcjonowania i rozwoju (red.) Sułkowski Ł., Wyd. SWSPiZ w Łodzi - Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t. XIV/2011, ss.179-192.
  • 9. Janczewska, D., (2013), Identification of logistic process factors stimulating of competitiveness in SMMEs. An example for confectionery branch in Poland, [w:] Development of small and edium- sized enterprises- an international perspective, (Editors)M.R. Contraras, Loera, Ł. Sułkowski, A. Marjański, SAN Łódź, Universidad of Sinaloa, Mexico, 2013. ss. 261-274.
  • 10. Janczewska, D., (2015), Koncepcja modelu biznesowego w zarządzaniu marketingowo-logistycznym mikroprzedsiębiorstwem w branży TSL, Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie, AHE Łódź, tom 19, zeszyt 2/2015, ss. 65-77.
  • 11. Janiuk, I., (2004), Strategiczne dostosowanie małych i średnich przedsiębiorstw do konkurencji europejskiej, Warszawa: Difin.
  • 12. K. C. Laudon, C. G. Traver, (2012) E-commerce 2012. Business Technology Society., Pearson Education Limited, United States of America.
  • 13. Nogalski, B., (2011), Modele biznesu jako narzędzia reorientacji strategicznej przedsiębiorstw [w:] W. Kieżun, Krytycznie i twórczo o zarządzaniu: wybrane zagadnienia, Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer Business.
  • 14. Nogalski, B., Karpacz, J., Wójcik-Karpacz, A., (2004), Funkcjonowanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Bydgoszcz: Wyd. AJG.
  • 15. Norris M., West, S., E-biznes, (2001), Warszawa: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności.
  • 16. Okoń-Horodyńska, E., (2013), W poszukiwaniu modelu biznesowego dla technologiczno-społecznej innowacji: przypadek SyNat, [w:] Przedsiębiorczość i Zarządzanie, Wydawnictwo SAN, tom XIV, zeszyt 1/,2013, część II, s. 11-26.
  • 17. Osterwalder, Y. Pigneur., (2012), Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera., Gliwice: Wydawnictwo Helion.
  • 18. Prahalad, A., Bettis, R., (1986), The Dominant Logic: The New Linkage Between Diversity and Performance. "Strategic Management Journal" 1986, Vol. 6.
  • 19. Raport z badania czynników sukcesu mikroprzedsiębiorstw, (2010), Fundacja Kronenberga, Warszawa: Wyd. City Handlowy.
  • 20. Romanowska, M., Trocki, M., (red.), (2004), Podejście procesowe w zarządzaniu, Warszawa: Wyd. SGH.
  • 21. Sulkowski, Ł., (2012) Interdyscyplinarność logistyki, [w:] Zarządzanie logistyczne, Wyd. Społecznej Akademii Nauk: Łódź.
  • 22. Timmers, P., (1998), Business Models for Electronic Markets, Electronic Markets, Vol. 8, No. 2, pp. 3-8.
  • 23. Wach, K., (2014), Paradygmat gospodarki przedsiębiorczej a polityka wspierania przedsiębiorczości [w:] Formy i przejawy współczesnej przedsiębiorczości w Polsce, (red.) K. Zieliński, Warszawa: Difin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171454653

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.