PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 16 | nr 4 | 73--78
Tytuł artykułu

Reflections on the Wrocław and Hermosillo International Workshops on Campus Sustainability

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Refleksje nad zorganizowanymi we Wrocławiu i w Hermosillo międzynarodowymi warsztatami dotyczącymi podtrzymywalności kampusów
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Cel: Artykuł ma na celu zaprezentowanie doświadczeń i opinii dotyczących Międzynarodowych Warsztatów na temat Podtrzymywalności Kampusu, które odbyły się we Wrocławiu w Polsce w maju oraz w Hermosillo w Meksyku w czerwcu 2016 roku. Warsztaty ukierunkowane były na przedyskutowanie idei poszukiwawczych badań nad podtrzymywalnością kampusu i identyfikacji kruchości i słabości w instytucjach szkolnictwa wyższego, które mogą prowadzić do nieodwracalnych strat. Układ / metody badawcze: Wyniki przedstawione w artykule sformułowano na podstawie dwóch ustrukturyzowanych kwestionariuszy służących jako instrument gromadzenia danych, a także na podstawie dyskusji przeprowadzonych podczas obu warsztatów. W dyskusjach tych wzięło udział łącznie 51 uczestników, studentów, profesorów oraz pracowników administracyjnych z różnych uniwersytetów z całego świata. Wnioski / wyniki: W zamierzeniu miał zostać stworzony nowy zestaw wskaźników kruchości zagrażającej wydolności i ogólnie pojętego zrównoważonego rozwoju kampusów, który mógłby się przyczynić do wkroczenia na ścieżkę zrównoważonego rozwoju. Korupcja, brak dostępu do informacji, brak wiedzy, brak właściwej edukacji studentów, brak zrozumienia zrównoważonego rozwoju oraz zatrudnianie nieodpowiednich nauczycieli były postrzegane jako istotne i powiązane wskaźniki dla identyfikacji kruchości na uniwersytetach. W artykule podkreślono rozbieżności perspektyw pomiędzy profesorami, studentami i pracownikami administracyjnymi. Oryginalność / wartość artykułu: Identyfikacja słabości i kruchości w instytucjach szkolnictwa wyższego może przyczynić się do stworzenia bardziej sprężystych i odpornych (ang. resilient) środowisk i może umożliwić przemianę w kierunku zrównoważonego rozwoju.(abstrakt oryginalny)
EN
Aim: This paper aims to describe experiences and remarks regarding The International Workshops on Campus Sustainability held on Wroclaw, Poland in May 2016 and in Hermosillo, México in June 2016. The objective of these workshops was to discuss ideas for explorative research on campus sustainability and identify fragilities and weaknesses in higher education institutions, which can lead to irreversible losses. Design / Research methods: The findings presented in this paper were developed through two structured questionnaires used as a data collection instrument as well as discussion during both workshops. In total 51 participants, students, professors and administrative staff of different universities around the world, took part in the discussions. Conclusions / findings: It is intended to create a new set of indicators of fragility threatening campus viability and sustainable development in general, which may contribute to a path towards sustainable development. Corruption, lack of access to information, lack of knowledge, lack of proper education for students, lack of understanding of sustainable development and hiring bad teachers were perceived as relevant indicators for the identification of fragilities within the university. In this paper, the discrepancy of perspectives among professors, students, and administrative staff is stressed. Originality / value of the article: The identification of weaknesses and fragilities within higher education institutes may contribute to create more resilient environments and may enable the transition to sustainable development.(original abstract)
Rocznik
Tom
16
Numer
Strony
73--78
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Sonora, México
  • University of Sonora, México
Bibliografia
  • aratzoglou, B., 2013. An in-depth literature review of the evolving roles and contributions of universities to education for sustainable development. Journal of Cleaner Production, 49, pp.44-53.
  • Lambrechts, W., Mulà, I., Ceulemans, K., Molderez, I. and Gaeremynck, V., 2013. The integration of competences for sustainable development in higher education: an analysis of bachelor programs in management. Journal of Cleaner Production, 48, pp.65-73.
  • Lozano, R., 2010. Diffusion of sustainable development in universities' curricula: an empirical example from Cardiff University. Journal of Cleaner Production, 18(7), pp.637-644.
  • Platje, J., 2011. Institutional capital-creating capacity and capabilities for sustainable development. Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego.
  • Taleb, N.M., 2012. Antifragile - things that gain from disorder. London: Penguin Books.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171455087

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.