PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 4 (14) | 11--17
Tytuł artykułu

Możliwości rozwoju sektora kreatywnego na poziomie lokalnym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Opportunities for the Creative Sector at Local Level
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kreatywność w ekonomii określana jest przez pryzmat innowacji, traktując je jako wypadkową, końcowy efekt działań kreatywnych. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia w przypadku przemysłów kreatywnych utworzonych w ramach syntezy kreatywności i przedsiębiorczości (zob. Analiza 2011: 26). Nowa idea, pomysł, koncepcja powstaje jako efekt kreatywności człowieka, zaś sprawcze przedsiębiorcze działanie pozwala nam je wprowadzić w życie.(fragment tekstu)
EN
The aim of this study is to identify factors affecting the development of the creative sector at local level. Implementing the agreed goal being studied with the task of showing how a local scale, the municipality is developing creative industry. Taken issue concerning conditions for the development of the creative sector at the local level is detected at low levels in publications, mainly due to interest researchers question of the development of this sector in large cities. Łańcucki creative sector has considerable growth potential, and those working in the creative industries are able to offer new, innovative solutions. Improvement requires a low level of cooperation of companies with the institutions, which is the result of insufficient information about the possible financial and advisory support.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • 1. Analiza potencjalnych sektorów kreatywnych Mazowsza- wskazanie 5 najważniejszych sektorów/branż w aspekcie budowania inicjatyw klastrowych, Ageron Polska, Warszawa 2012.
  • 2. Creative Economy Report 2008, UNCTA.
  • 3. Creative indystries Mapping Document, Development for Culture, Media and Sport, London 2001, cyt. za. Kasprzak R., Przemysły kreatywne w Polsce. Uwarunkowania i perspektywy. (2013). Wyd. Kamon Consulting, Warszawa.
  • 4. Flew, T. (2002). Beyond ad hocery: Defining Creative Industries, referat z konferencji Cultural Sites, Cultural Theory, Cultural Policy, Nowa Zelandia.
  • 5. Grochowski, M., Dudek-Mańkowska, S., Fuhrmann, M., Zegar T. (2012). Sektor kreatywny w województwach pomorskim i kujawsko-pomorskim, Agencja Rozwoju Pomorza S.A., Gdańsk.
  • 6. Grochowski, M.(2010). Sektor Kreatywny w Warszawie. Potencjał i warunki rozwoju, Urząd M. St. Warszawy, Warszawa.
  • 7. Gwóźdź A. (2010). Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa.
  • 8. Klasa kreatywna w Polsce : technologia, talent i tolerancja jako źródła rozwoju regionalnego, red. K. Klincewicz (2012), Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
  • 9. Kopel, A. (2007). Klasa kreatywna jako czynnik rozwoju miast. Sosnowiec: Zarządzanie i Marketing, Zeszyt 1/2007.
  • 10. Kotylak, S. (2013). Znaczenie sektora kreatywnego w polityce regionu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 793(107).
  • 11. Lewandowski, P., Mućk, J., Skrok, L. (2010). Znaczenie gospodarcze sektora kultury. Wstęp do analizy problemu. Raport końcowy, Warszawa: Instytut Badań Strukturalnych.
  • 12. Mackiewicz, M., Michorowska, B., Śliwka, A. (2009). Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych, Warszawa: Ecorys Polska S.A.
  • 13. Miedzianowska, M. (2013). Wpływ realizacji polityki regionalnej Unii Europejskiej na klasę kreatywną w Polsce, Warszawa: Uniwersytet Warszawski, pdf.
  • 14. Podogrodzka, M. (2013). Kapitał kreatywny a rozwój gospodarczy regionu w Polsce, Studia Ekonomiczne, nr 3/ 2013.
  • 15. Stryjakiewicz, T., Stachowiak, K., Męczyński, M., Kaczmarek, T., Parysek, J. (2010). Sektor kreatywny w poznańskim obszarze metropolitalnym Tom I, Poznań: Bogucki Wydawnictwo Naukowe.
  • 16. S., Tomczyk, M. (2014). Segment i Sektor Kreatywny Metropolii Szczecińskiej, Szczecin.
  • 17. http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkd/4,0.html dostęp 28.02.2015.
  • 18. http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkd/4,0.html, dostęp 28.02.2015.
  • 19. http://www.zamek-lancut.pl/pl/ZamekDzisiaj, dostęp 01.06.2015.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171455885

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.