PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 281 | 234--241
Tytuł artykułu

The Sentiment Analysis as a Tool of Business Analytics in Contemporary Organizations

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analiza opinii jako narzędzie analityki biznesowej we współczesnych organizacjach
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Obecnie współczesne organizacje stosują różne narzędzia analityki biznesowej, takie jak analiza opinii w celu ulepszenia funkcjonalności biznesowej i wspierania procesów decyzyjnych. Analiza opinii pozwala na zebranie i analizę opinii dotyczących poszczególnych produktów i usług. Celem niniejszego artykułu jest prezentacja znaczenia analizy opinii i jej obszarów zastosowań, w tym korzyści wynikających z tych aplikacji we współczesnych organizacjach. Artykuł przedstawia także praktyczne przykłady i studia przypadków dotyczące zastosowań tejże analizy w różnorodnych obszarach działalności biznesowej.(abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays contemporary organizations apply different business analytics tools such as sentiment analysis for the purpose of business functionality improvement and support of decision making processes. Sentiment analysis also called opinion mining allow for gathering and analysis of opinion concerning particular product or service. The aim of the paper is to present the notion of sentiment analysis and its areas of application in contemporary organizations. It also presents practical examples and case studies concerning sentiment analysis application in different areas of business activity.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
234--241
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Czestochowa University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Agarwal B., Mittal N. (2016), Prominent Feature Extraction for Sentiment Analysis. Springer, "Socio-Affective Computing", Vol. 2, Switzerland.
  • Ahmad K. (ed.) (2011), Affective Computing and Sentiment Analysis. Emotion, Metaphor and Terminology, Springer, Dublin.
  • Asghar M., Ahmad S., Afsana M., Kundi F. (2015), Sentiment Analysis on You Tube: A Brief Survey, http://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1511/1511.09142.pdf.
  • Fornacciari P., Mordonini M., Tomaiuolo M. (2015), A Case-Study for Sentiment Analysis on Twitter, Proceedings of the 16th Workshop "From Object to Agents" (WOA15), June 17-19, Naples, Italy, http://ceur-ws.org/Vol-1382/paper8.pdf.
  • Hamdan H., Bellot P., Bechet F. (2016), Sentiment Analysis in Scholarly Book Reviews, http://arxiv.org/abs/1603.01595v1 (access: 4.03.2016).
  • Liu B. (2012), Sentiment Analysis and Opinion Mining, Morgan & Claypool Publishers, https://www.cs.uic.edu/~liub/FBS/SentimentAnalysis-and-OpinionMining.pdf.
  • Medhat W., Hassan A., Korashy H. (2014), Sentiment Analysis Algorithms and Applications: A Survey, "Ain Shams Engineering Journal", http://www.sciencedirect.com/ science/article/pii/S2090447914000550.
  • Pang B., Lee L. (2008), Opinion Mining and Sentiment Analysis, "Foundations and Trends in Information Retrieval", Vol. 2, No. 1-2, pp. 1-135, http://www.cs.cornell. edu/home/llee/omsa/omsa.pdf.
  • Ribeiro F., Araujo M., Goncalves P., Goncalves M., Benevenuto F. (2016), A Benchmark Comparison of State-of-the-Practice Sentiment Analysis Methods, http://arxiv.org/ abs/1512.01818v3 (access: 1.02.2016).
  • SAS Sentiment Analysis. Align with Your Customers' Desires (2016), http://www.sas.com/ en_us/software/analytics/sentiment-analysis.html (access: 04.2016).
  • Taylor S. (2011), Using Sentiment Analysis to Improve Customer Experience, http://beyondthearc.com/blog/2011/customer-experience/using-sentiment-analysisto- improve-customer-experience
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171456125

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.