PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | nr 4 (14) | 19--25
Tytuł artykułu

Planowanie strategii kształtowania wizerunku miasta

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Planning a Strategy to Create the City`S Image
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Strategia kształtowania pożądanego wizerunku miasta, jest to świadome budowanie jego tożsamości i komunikowanie jej otoczeniu. Współczesne podmioty dostrzegają potrzebę celowego jej kreowania, jednak nie zawsze wiedzą, jak umiejętnie to robić. Dotyczy to także władz miejskich, które zauważyły, że współcześnie na globalnym rynku warto się wyróżnić, oddziałując na postrzeganie miasta przez poszczególne grupy otoczenia podmiotowego. Nie mniej działania, podejmowane w tym zakresie często pozostają przypadkowe i wyrywkowe. Niejednokrotnie sprowadzają się one do stworzenia logo, hasła promocyjnego lub typowej kampanii reklamowej (Lutek, Gołoś, 2010). Są to konkretne narzędzia i działania strategiczne lecz brakuje w tym wszystkim bardzo ważnego etapu, a mianowicie planowania.(fragment tekstu)
EN
The following paper presents a model of creating the city's image and discussed its various stages , indicating under it the special role of planning. This step is often overlooked in practice , and in fact is crucial for the effectiveness of the identity strategy. It should start from market research to identify determinants of image, analyze previously implemented strategy. Only then it is used to select the objectives, instruments and actions that will be implemented in order to create the desired image of the city. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • 1. Altkorn J., (1999), Wizualizacja firmy. Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • 2. Altkorn J., (2001), Zarządzanie wizerunkiem przedsiębiorstwa w czasie. Marketing i Rynek, nr 6.
  • 3. Altkorn J., (2001), Strategia marki. PWE, Warszawa.
  • 4. Kotler Ph., (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola. Gebethner spółka, Warszawa.
  • 5. Lutek P., Gołoś A., (2010), Model przygotowania strategii marki miejsca. Marketing i Rynek, nr 10.
  • 6. Łuczak A., (2002), Wizerunek miasta jako element strategii marketingowej, [w:] Markowski T. (red.), Marketing terytorialny, PAN, Warszawa.
  • 7. Piątkowska M., (2010) Marka i wizerunek jednostki terytorialnej - koncepcja i uwarunkowania. Marketing i Rynek, nr 1.
  • 8. Pomykalski A., (2000), Strategie marketingowe. Wyższa Szkoła Kupiecka, Łódź.
  • 9. Razmus W.,(2010), Metody pomiaru wizerunku marki. Marketing i Rynek, nr 6.
  • 10. Stanowicka-Traczyk A., (2008), Strategia kształtowania wizerunku miasta na przykładzie miast polskich. Wydawnictwo Branta, Bydgoszcz.
  • 11. Stanowicka-Traczyk A., (2009), Metody i etapy kształtowania strategii tożsamości miasta. Ekonomiczne problemy usług nr 30. Zeszyty Naukowe nr 59, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.
  • 12. Szwajca D., (2009), Jak zmienić wizerunek miasta. Marketing i Rynek, nr 2.
  • 13. Wrzosek W., (2004), (red.), Strategie marketingowe. PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171456205

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.