PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 285 | 161--170
Tytuł artykułu

MSSF 15 "przychody z umów z klientami" a ocena realizacji modelu biznesu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
IFRS 15 "Revenue from Contracts With Customers" And Evaluation Of Business Model Implementation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Uznawanie przychodów, będących ważnym składnikiem sprawozdania z zysków lub strat i innych całkowitych dochodów (rachunku zysków i strat), jest zagadnieniem niezwykle trudnym i złożonym. W artykule zaprezentowano znaczenie prawidłowego ujmowania przychodów w sprawozdaniu finansowym według MSSF 15, co zapewnia właściwą ocenę modelu biznesu przedsiębiorstwa.(abstrakt oryginalny)
EN
Proper recognition of revenues is an important element in the preparation of the statement of profit or loss and other comprehensive income (income statement) and, as such, is an extremely difficult and complex issue. The article presents the importance of accurate revenue recognition in financial statements according to IFRS 15, ensuring appropriate evaluation of a company's business model.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
161--170
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • AS 12, Auditing Standard No. 12, Identifying and Assessing Risks of Material Misstatement, PCAOB.
  • ASC 606, Accounting Standard Codification 606, Revenue from Contracts with Customers (Topic 606), FASB.
  • EFRAG (2013), The role of the business model in financial statements. Research paper, EFRAG, ANC, FRC.
  • Falencikowski T. (2013), Spójność modeli biznesu. Koncepcja i pomiar, CeDeWu, Warszawa.
  • ICAEW FRF (2010), Business models in accounting: the theory of the firm and financial reporting. Information for better markets initiative, ICAEW, London.
  • IFRS 15, International Financial Reporting Standard 15, Revenue from Contracts with Customers, IFRS Foundation.
  • ISA 240, International Standard on Auditing 240, The auditor's responsibilities relating to fraud in an audit of financial statements, IFAC.
  • Johnson M.W., Christensen C.M., Kagermann H. (2008), Reinventing Your Business Model, "Harvard Business Review", November-December.
  • Jones R.C. (2014), Considering an entity's business model in financial reporting, "Austin Journal of Accounting, Audit and Finance Management", Vol. 1, Issue 1.
  • Karwowski M. (2015), Model biznesu jako nowe wyzwanie sprawozdawczości zewnętrznej, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 388.
  • Kieso D.E., Weygandt J.J., Warfield T.D. (2008), Intermediate Accounting, Twelfth Edition, John Wiley & Sons, Hoboken, NJ.
  • Krzyżanowska N. (2015), Nowy MSSF 15. Przychody z umów z nabywcami, "Rachunkowość", nr 1.
  • Osterwalder A., Pigneur Y. (2012), Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice.
  • Palepu K.G., Healy P.M., Peek E. (2010), Business Analysis and Valuation. IFRS Edition: Text and Cases, Second Edition, Cengage Learning EMEA.
  • Pielaszek M., Świderska G.K., Krysik M. (2014), Model biznesu a polityka rachunkowości [w:] A. Kostur, J. Pfaff (red.), Polityka rachunkowości a kształtowanie wyniku finansowego, "Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Wydziałowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach", nr 201.
  • Singleton-Green B. (2014), Should financial reporting reflect firms' business models? What accounting can learn from the economic theory of the firm, "Journal of Management and Governance", nr 18.
  • Styczyński K. (2014), MSSF 15 - Przychody z umów z klientami, wdrożenie standardu, Kształtowanie przyszłości - IV Doroczna Konferencja MSSF, CFRR, MF, SKwP, Swiss Contribution, Warszawa.
  • [www 1] http://www.pwchk.com/webmedia/doc/635394893284758362_accounting_rev _recognition_jun2014.pdf (dostęp: 7.04.2015).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171456387

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.