PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 69 nr 4 Innowacyjność gospodarki | 27--36
Tytuł artykułu

Innovation: An Unconventional Perspective

Warianty tytułu
Innowacja - niekonwencjonalne spojrzenie
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Innowacja jako sposób na zyskanie gospodarczej przewagi konkurencyjnej przyciąga ostatnio uwagę wielu naukowców, i nie tylko naukowców, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Polsce. Ilustruje to choćby fakt, że 19 stycznia 2015 r. na zapytanie o "Economic Innovation" wyszukiwarka Google Scholar podawała 2 250 000 trafień w USA i 16 700 w Polsce. Niniejszy artykuł ma na celu przedstawienie niekonwencjonalnego spojrzenia na temat innowacji - pojęcia, które zakorzenione jest równie mocno w biznesie jak w psychologii. Przedstawione zostaną strategie innowacyjności ukształtowane w takich dziedzinach, jak ekonomia behawioralna, biologia i neuronauka. Najwięcej uwagi poświęcone zostanie strategiom innowacyjności stosowanym przez twórcze jednostki i organizacje w Stanach Zjednoczonych, przy czym ukazane zostaną analogie do podejść stosowanych obecnie w Polsce i w Unii Europejskiej.(abstrakt oryginalny)
EN
Innovation as a means of gaining competitive economic advantage has garnered a great deal of recent scientific and popular interest in both the United States and in Poland. For example, a January 19, 2015, exploration of the Google Scholar search engine for the term "Economic Innovation" turned up 2,250,000 hits for the United States and 16,700 for Poland. This paper intends to offer its readers an unconventional perspective on the subject of innovation that is grounded in both business and psychology. It will offer some innovation strategies that are rooted in the fields of behavioral economics, biology, and neuroscience. The focus will primarily be on innovation strategies pursued by creative individuals and organizations in the United States and offer some parallels to innovation approaches currently being pursued in Poland and in the European Union.(original abstract)
Twórcy
  • Franklin University
Bibliografia
  • Ariely D. (ed.), 2012, The Best American Science and Nature Writing, Boston: Houghton Mifflin.
  • Baumeister D., Smithy J., 2014, Biomimicry Resource Handbook: A Seedbank of Best Practices, Missoula: Biomimicry 3.8.
  • Benyus J., 2002, Biomimicry: Innovation Inspired by Nature, New York: Harper Collins.
  • Carroll L., 1993, Alice's adventures in wonderland, Mineola: Dover Publications.
  • Carroll L., 1999, Through the looking glass, Mineola: Dover Publications.
  • Christensen C., 2000, The Innovator's Dilemma, Boston: Harvard University Press.
  • Christensen C., 2003, The Innovator's Solution, Boston: Harvard University Press.
  • Christensen C.M., Anthony S.D., Roth E.A., 2004, Seeing What's Next. Using the Theories of Innovation to Predict Industry Change, Boston: Harvard Business School Press.
  • Clegg B., 1999, Creativity and Innovation for Managers, Oxford: Butterworth-Heinemann.
  • Dyer J., Gregersen H., Christensen C., 2011, The Innovators DNA, Boston: Harvard Business School Press.
  • Fagerberg J., Feldman M., Shorde M., 2011, Technology Dynamics and Social Capability: Comparing U.S. States and European Nations, CIRCLE Paper no. 11/20, Lund University.
  • Giudice M., Ireland C., 2014, Rise of the DEO, London: Pearson.
  • Goldberg E., 2001, The Executive Brain, New York: Oxford University Press.
  • Harman J., 2014, The Shark's Paintbrush: Biomimicry and How Nature is Inspiring Innovation, Ashland: White Cloud Press.
  • Hesselbein F., Goldsmith M., Somerville I. (eds.), 2002, Leading for Innovation and Organizing for Results, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Higgins J., 1995, Innovate or Evaporate, Winter Park: The New Management Publishing Co.
  • Janov J., 1994, The Inventive Organization Hope and Daring at Work, San Francisco: Jossey-Bass.
  • Johansson F., 2004, The Medici Effect, Boston: Harvard Business School Press.
  • Kahneman D., 2011, Thinking, Fast and Slow, New York: Farrar, Straus, and Giroux.
  • Kao J., 2007, Innovation Nation, New York: Free Press.
  • Kelley T., Littman J., 2001, The Art of Innovation, New York: Random House.
  • Kelley T., Littman J., 2005, The Ten Faces of Innovation, New York: Doubleday.
  • Kunstler B., 2004, The Hothouse Effect, New York: AMACOM.
  • Miller M., Mroczkowski T., Healy A., 2014, Poland's innovation strategy: How smart is 'smart specialization'?, International Journal of Transitions and Innovation Systems, 3(3), 225-248.
  • Moore G., 2005, Dealing with Darwin, London: Portfolio.
  • Passino K., 2005, Biomimicry for Optimization, Control, and Automation, London: Springer.
  • Schumpeter J., 1943, Capitalism, Socialism and Democracy, Abbington: Routledge.
  • Szabo Z., Herman E., 2012, Innovative Entrepreneurship for Economic Development in EU, Procedia Economics and Finance, 3, 208-215.
  • Trompenaars F., Hampden-Turner C., 2010, Riding the Waves of Innovation, New York: McGraw- Hill.
  • Verganti R., 2009, Design-Driven Innovation, Boston: Harvard University Press.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171456463

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.