PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 459 Badania marketingowe - zmiany w metodologii i technikach badawczych | 183--193
Tytuł artykułu

Prosumpcja internetowa vs. prosumpcja pozainternetowa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Internet Prosumption vs. Non-Internet Prosumption
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma charakter teoretyczno-empiryczny. Przedstawiono w nim zagadnienia związane z aktywnością prosumpcyjną nabywców w Internecie i poza nim. Sformułowano 2 hipotezy badawcze: H1 - aktywności prosumpcyjnej w Internecie towarzyszy aktywność prosumpcyjna poza nim; H2 - płeć stanowi istotny czynnik determinujący aktywność prosumpcyjną. Na podstawie wyników badań pierwotnych, które poddano analizie statystycznej pozytywnie zweryfikowano hipotezę H1 dla ogółu badanych i dla kobiet tylko w odniesieniu do relacji z oferentami. Dla mężczyzn została ona potwierdzona zarówno w przypadku relacji z oferentami, jak i relacji z innymi użytkownikami. Hipoteza H2 także została potwierdzona(abstrakt oryginalny)
EN
The article is theoretical-empirical in its character. The chosen aspects related to Internet prosumption and non-Internet prosumption were presented. Two research hypotheses were made: H1 - Internet prosumption is accompanied by non-Internet prosumption; H2 - gender is a significant factor influencing prosumption activity. To the results of the field research the methods of statistical analysis were used. It allowed to verify positively the hypothesis H1 for the whole population and for women in the case of relations with offerers. The same hypothesis was confirmed for men in the case of relations with offerers and with the other users. The hypothesis H2 was confirmed too(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Dusi D., 2016, The Perks and Downsides of Being a Digital Prosumer: Optimistic and Pessimistic
  • Approaches to Digital Prosumption, International Journal of Social Science and Humanity, vol. 6, no. 5, s. 375-381.
  • Fox S., 2013, Paradigm shift: Do-It-Yourself (DIY) invention and production of physical goods for use or sale, Journal of Manufacturing Technology Management, vol. 24, no. 2, s. 218-234.
  • Fox S., 2014, Third Wave Do-It-Yourself (DIY): Potential for prosumption, innovation, and entrepreneurship by local populations in regions without industrial manufacturing infrastructure, Technology in Society, vol. 39, s. 18-30.
  • Gershenfeld N.A., 2012, How to make almost anything: the digital fabrication revolution, Foreign Affairs, vol. 91, no. 6, s. 43-57.
  • Ha L., Yun G.W., 2014, Digital Divide in Social Media Prosumption: Proclivity, Production Intensity, and Prosumer Typology among College Students and General Population, Media and Communications Faculty Publications, no. 4, s. 44-62.
  • Knott S., 2013, Design in the age of prosumption: The craft of design after the object, Design and Culture, vol. 5, no. 1, s. 45-67.
  • Li X., 2011, Factors influencing the willingness to contribute information to online Communities, New Media and Society, vol. 13, no. 2, s. 279-296.
  • Mazurek-Łopacińska K., 2002, Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa.
  • Mitręga M., 2013, Czy prosumpcja w dobie kryzysu to zjawisko jednowymiarowe? Eksploracja wśród użytkowników portali społecznościowych, Problemy Zarządzania, vol. 11, nr 1 (40), s. 42-51.
  • Pręgowski M.P., Juza M., 2011, Twórczość w Internecie. Prosumenci, kognitariat, demokratyzacja, Zagadnienia Naukoznawstwa, vol. 47, nr 4 (190), s. 701-709.
  • Ritzer G., 2014, Prosumption: Evolution, revolution, or eternal return of the same?, Journal of Consumer Culture, vol. 14, no. 1, s. 3-24.
  • Ritzer G., Jurgenson N., 2010, Production, Consumption, Prosumption: The nature of capitalism in the age of the digital prosumer, Journal of Consumer Culture, vol. 10, no. 1, s. 13-36.
  • Toffler A., 1980, The Third Wave, Bantam Books, New York.
  • Winkler A., Dörsing B., Rief W., Shen Y., Glombiewski J.A., 2013, Treatment of internet addiction: A meta-analysis, Clinical Psychology Review, vol. 33, no. 2, s. 317-329.
  • Wolny R., 2013, Prosumpcja i prosument na rynku e-usług, Konsumpcja i Rozwój, vol. 1, nr 4, s. 152-163.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171457575

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.