PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 459 Badania marketingowe - zmiany w metodologii i technikach badawczych | 232--244
Tytuł artykułu

Metody przewidywania trendów w makrootoczeniu

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Methods of Predicting Trends in Macro-Environment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule poruszono problematykę metod prognozowania zjawisk w makrootoczeniu na potrzeby podejmowania decyzji biznesowych. Celem przeprowadzonych badań była eksploracja stanu wiedzy na temat metod przewidywania trendów oraz identyfikacja metod stosowanych do tego celu przez polskich badaczy. Artykuł oparty został na studiach literaturowych oraz analizie treści publikacji naukowych poświęconych makrootoczeniu. Wyniki wskazują na korzystanie przez badaczy z niewielkiego zakresu metod służących przewidywaniu zmian w otoczeniu(abstrakt oryginalny)
EN
The article raises the issue of methods of predicting trends in the macroenvironment for the purpose of making business decisions. The aim of the study was to explore the state of knowledge on methods of predicting trends and the identification of methods used for this purpose by Polish researchers. The article is based on literature studies and analysis of the content of scientific publications devoted to the macro-environment. The results indicate that researchers use a small range of methods for anticipating changes in the macro-environment(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Alcatel-Lucent, 2012, Megatrendy - fala zmieniająca przyszłość. Analiza rynkowa, www.alcatel-lucent.com (28.12.2016).
  • Barber M., 2006, Wildcards - signals from a future near you, Journal of Futures Studies, vol. 11, no. 1, s. 75-94.
  • Borodako K., 2009, Foresight w zarządzaniu strategicznym, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
  • Bowman G., MacKay R.B., Masrani S., McKiernan P., 2013, Storytelling and the scenario process: Understanding success and failure, Technological Forecasting and Social Change, vol. 80, issue 4, May, s. 735-748.
  • Jasiński L., 2007, Myślenie perspektywiczne. Uwarunkowania badania przyszłości typu foresight,
  • Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk, Warszawa.
  • Kjaer A.L., 2014, The trend management toolkit. A practical guide to the future, Palgrave MacMillan.
  • Lindgren M., Banhold H., 2003, Scenario Planning: The Link Between Future and Strategy, Palgrave Macmillan.
  • Naisbitt J., 1997, Megatrendy. Dziesięć nowych kierunków zmieniających nasze życie, Zysk i S-ka.
  • Penn M.J., Zalesne E.K., 2007, Microtrends: The Small Forces Behind Tommorow Big Changes, Twelve, New York.
  • Pieriegud J., 2015, Wykorzystanie megatrendów do analizy przyszłościowego rozwoju sektorów gospodarki, [w:] Gajewski J., Paprocki W., Pieriegud J. (red.), Megatrendy i ich wpływ na rozwój sektorów infrastrukturalnych, Publikacja Europejskiego Kongresu Finansowego, Gdańsk.
  • Prandecki K., 2012, Rola megatrendów w przewidywaniu przyszłości, Przyszłość. Świat - Europa - Polska, nr 2.
  • Vejlgaard H., 2008, Anatomy of Trend, McGraw-Hill, New York.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171457853

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.