PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 460 Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku | 51--61
Tytuł artykułu

"Wojna marketingu z zarządzaniem". Empiryczna weryfikcja koncepcji A. Riesa i L. Ries (na podstawie badań porównawczych środowiska studentów w Polsce i Słowacji)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
"War Of Marketing With Management". Empirical Verification of A. Ries and L. Ries Concept (Based on Comparative Research of Polish and Slovak Students)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem badań była empiryczna weryfikacja koncepcji A. i L. Riesów wyrażonej w Wojnie marketingu z zarządzaniem. Książka przedstawia 25 zasadniczych obszarów instytucjonalnych konfliktów wewnątrzorganizacyjnych. Płaszczyznę weryfikacji stanowiły własne międzynarodowe badania w środowisku studenckim (zrealizowane w listopadzie i grudniu 2015 r.). Próbę badawczą stanowili studenci Uniwersytetu Mateja Bela (Wydział Ekonomiczny) w Bańskiej Bystrzycy (Słowacja - 135 osób) oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (Wydział Zarządzania - 97 osób). Zaprojektowanie oraz realizacja badań w takim obszarze i zakresie wiązało się z pokonaniem istotnych problemów metodologicznych, jakie cechują międzynarodowe badania porównawcze. Ich wyniki w wymiarze merytorycznym przyniosły stosunkowo niewielką akceptację koncepcji Riesów. Uzyskane rezultaty mogą być nie tylko konkretnym, empirycznym głosem polemiki, ale również przyczynkiem do dyskusji nad współdziałaniem i integracją poszczególnych, zasadniczych funkcji w systemie zarządzania każdą organizacją(abstrakt oryginalny)
EN
The objective of this article is empirical verification of Al and Laura Ries concept presented in the book War in the boardroom. The book presents 25 "spheres of the war between marketing and management" in which there is disharmony during meetings in companies. The spheres of potential conflicts are presented as a dichotomy based on the antinomy between "marketing" and "management". The objective of research (realised in December 2015) was verification of Ries´ concept in international student environment. The research sample covered 232 students from University of Matej Bel (Banska Bystrica, Slovakia - 135 students) and from Cracow University of Economics (Cracow, Poland - 97 students). Slovak students were mostly from the Management study program (93 students, 68,9%) and Polish students were from Economy and Management, Marketing and Market Communication and Management study programs(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Mateja Bela, Bańska Bystrzyca
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Chernatony de L., 2002, Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP, Gdańsk.
  • Ďaďo J., Táborecká-Petrovičová J., 2013, Marketing strategies [University textbook], Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica.
  • Kaczmarczyk S., 2002, Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa.
  • Karcz K., 2004, Międzynarodowe badania marketingowe. Uwarunkowania kulturowe, PWE, Warszawa.
  • Mazurek-Łopacińska K. (red.), 1997, Badania marketingowe. Podstawowe obszary i zastosowania, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław.
  • Minarová M., 2009, Strategické marketingové analýzy, [w:] Strategický marketing, Slovenská poľnohospodárska univerzita, Nitra, s. 27-59.
  • Ries A., Ries L., 2009, War in the Boardroom, HarperCollins e-books Publishers, New York.
  • Ries A., Ries L., 2010, Wojna marketing z zarządzaniem. Dlaczego menedżerowie nie mogą się porozumieć i jak temu zaradzić, PWE, Warszawa.
  • Wiktor J.W., 2016, "Wojna marketingu z zarządzaniem" czy integracja funkcji? Refleksja o relacjach intradyscyplinarnych na kanwie książki A. Ries, L. Ries, "War in the boardroom", Prace Naukowe UE we Wrocławiu (w druku).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171457999

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.