PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 12, cz. 3 Marketing w teorii i praktyce | 81--94
Tytuł artykułu

Children and the Internet - That is - Communication "Pajdocration"

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the twenty-first century the Internet for many people has become an integral medium of everyday existence, serving not only fun, learning and work but above all allowing the implementation of many activities. That trend of internetisation and digitization of enterprises see the ideal customer - a child. The young man who willingly interact in a virtual world both at school using the Internet to learn and in his spare time eg. chatting with friends, playing games and watching broadcasts audio and video. To reach him it is necessary to use apply appropriate formulas communication. Television, radio and the press are inadequate. It is necessary to use hypermedia communication. Information capacity of Internet makes that medium a dominant place to create and nurture relationships between the firm and the child as customer. (original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
Bibliografia
  • Acuff D.S., Reiher R.H. (2006), Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka, Helion, Gliwice.
  • Comstock G., Scharrer E. (2007), Media and the American Child, Elsevier Science Ltd., Oxford.
  • Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku (2003), Żak, Warszawa.
  • Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K. (2006), Edukacja medialna, Adam Marszałek, Toruń.
  • Górniewicz J. (2005), Teoria Wychowania (wybrane zagadnienia), Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn.
  • Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.) (2006), Psychologia rozwoju człowieka. Charakterystyka okresów życia, PWN, Warszawa.
  • Lisowska-Magdziarz M. (2010), Pasażer z tylnego siedzenia. Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa.
  • Piaget J. (1966), Studia z psychologii dziecka, PWN, Warszawa.
  • Pomykało W. (red.) (1995), "Encyklopedia Biznesu", Fundacja Innowacja, Warszawa.
  • Roedder J.D. (2008), Consumer Socialization of Children: A Retrospektive Look at Twenty - Five Years of Research, [za:] "Journal of Consumer Research", No. 26/1999.
  • Schaffer H.R. (2006), Rozwój społeczny, dzieciństwo i młodość, UJ, Kraków.
  • Solomon M., Bamossy G., Askegaar S. (1999), Consumer Behavior. A European Perspective, Prentice - Hall Europe, Paris 1999.
  • Szacka B. (2003), Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa.
  • Webb R.C. (1999), Psychology of the Consumer and its Development: an Introduction, Kluwer Academic, New York.
  • Wygotsky L.S. (2006), Narzędzie i znak w rozwoju dziecka, PWN, Warszawa.
  • Raport INTERNET STANDARD 2012, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych
  • http://antyweb.pl/
  • http://blog.vine
  • http://data.worldbank.org/
  • http://gfk.netpr.pl/
  • https://mobirank.pl/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458097

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.