PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 460 Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku | 189--198
Tytuł artykułu

Dzieci w XXI wieku - wyniki badań nad rolą i znaczeniem dziecka w procesach decyzyjnych gospodarstw domowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Children in The XXI Century - Research Results on The Role and Significance of Children in Decision-Making Processes of Households
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W XXI wieku z nurtem konsumpcjonizmu styczność mają również dzieci jako najmłodsi członkowie społeczeństw i zarazem konsumenci. To one, ulegając urokowi procesów komunikacyjno-transakcyjnych, na bazie nowinek technologicznych stają się już dziś niezwykle atrakcyjnym potencjałem biznesowym. Celem badawczym podjętych w artykule rozważań jest oznaczenie roli dziecka XXI wieku w procesach zakupowych gospodarstw domowych. Obiektem prowadzonych badań byli młodzi konsumenci, to znaczy dzieci w wieku 7-12 lat. Zastosowaną metodą badawczą była metoda ankiety bezpośredniej. Niniejszy materiał skutkuje implikacjami wskazującymi na narastające znaczenie wyedukowanych informacyjnie i technologicznie natywnych Infodzieci ery cyfryzacji jako superklientów kreślących przyszłość zarówno społeczną, jak i gospodarczą(abstrakt oryginalny)
EN
In the twenty-first century also children as the youngest members of society and at the same time consumers have contact with the flow of consumerism. They follow communication-transaction processes based on technological innovations and therefore become today a very attractive business potential. The purpose of the research undertaken in the discussion paper is to determine the role of the child of twenty-first century in household decision-making processes. The object of the study were young consumers - children aged 7-12 years. The research method applied was a questionnaire survey. This material results in the implications indicating the growing importance of informative and technologically educated native "Infochildren" of digitization era as a super clients that create both social and economic future(original abstract)
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk w Łodzi
Bibliografia
  • Antonides G., van Raaij W.F., 2003, Zachowania konsumenta. Podręcznik akademicki (cz.2.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, 2003, Żak, Warszawa.
  • Gajda J., Juszczyk S., Siemieniecki B., Wenta K., 2006, Edukacja medialna, Adam Marszałek, Toruń.
  • Jachnis A., 2007, Psychologia konsumenta. Psychologiczne i socjologiczne uwarunkowania zachowań konsumenckich, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz - Warszawa.
  • Lisowska-Magdziarz M., 2010, Pasażer z tylnego siedzenia. Media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa.
  • Lukas H.C., 1998, Information Systems Concepts for Management, McGraw-Hill Book Company, New York.
  • Malarewicz A., 2009, Konsument a reklama. Studium cywilnoprawne, Wolters Kluwer Polska, Warszawa.
  • Olejniczuk-Merta A., 2001, Rynek młodych konsumentów w Polsce, Difin, Warszawa.
  • Pomykało W. (red.), 1995, Encyklopedia biznesu, Fundacja Innowacja, Warszawa.
  • Raport Internet Standard, 2012, Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.
  • Raport 2011, The Joan Ganz Cooney Center at Sesame Workshop, Raport Always Connected: the new digital media habits of young children, USA.
  • Solomon M., Bamossy G., Askegaar S., 1999, Consumer Behavior. A European Perspective, Prentice - Hall Europe, Paris 1999.
  • Szacka B., 2003, Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa.
  • Ustawa z dnia 6 stycznia 2000 r. o Rzeczniku Praw Dziecka, Dz.U. nr 6, poz. 69 ze zm.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458147

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.