PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2017 | nr 2 | 24--34
Tytuł artykułu

Liczność asortymentu marek samochodów osobowych jako przykład wielosegmentowości i niszowości rynku

Warianty tytułu
Size of the Assortment of Passenger Cars Brands as an Example of Multi-segmentation and Niches on the Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było zbadanie, jak liczność asortymentu oferowanego w ramach marek samochodów osobowych zmienia się w czasie. Postawiono hipotezę roboczą mówiącą, że z czasem liczność tego asortymentu zwiększa się. Przeprowadzono badanie empiryczne polegające na analizie oferty wybranych marek popularnych i premium w latach 1985-2015. Implikacją artykułu jest wykazanie zwiększającej się wielosegmentowości i niszowości rynku samochodów osobowych, co udowodniono, weryfikując postawioną hipotezę. Wkładem własnym autorów jest innowacyjne ujęcie analizowanego problemu oraz analiza uzyskanych wyników i wyciągnięcie wniosków. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper was to find out how the size of the assortment of passenger cars brands changes in time. A working hypothesis was stated that this size increases in the course time. An empirical study was carried out, encompassing analysis of the offer of selected popular and premium brands in years 1985-2015. The implication of the paper is to indicate the increasing multi-segmentation and niches on passenger cars market which was proved by the verification of the stated hypothesis. Authors' contribution is an innovative approach to the analyzed problem, as well as analysis of the obtained results and generalization. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
24--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu
Bibliografia
  • Adam, N. (2016). Key Success Factors for Automotive Premium Brands in Answer to the Change of Luxury and Societal Changes. Referat na: International Marketing Trends Conference Proceedings. Turyn.
  • Altkorn, J. (1999). Strategia marki. Warszawa: PWE.
  • AMiS (2016). Mieć SUVa. Auto Motor i Sport, (11).
  • Asiedu, E. (2015). Supportive Organisational Culture & Employee Job Satisfaction: A Critical Source of Competitive Advantage. A Case Study in a Selected Banking Company in Oxford City-UK. International Journal of Economics & Management Science, (2).
  • Bielak, M. (2014). Strategia niszy rynkowej. Czym jest i jak ją stosować? Pozyskano z: http://www.corazlepszyportalbiznesowy.pl (14.11.16).
  • Burda, G. (2006). Od A do F czyli segmenty rynkowe. Pozyskano z: http://www.motofakty.pl (10.10.16).
  • Chwirot, P. i Mruk, H. (1997). Strategie działania w niszy rynkowej. Marketing i Rynek, (1), 10-16.
  • DQS-UL (2015). Przemysł motoryzacyjny. Pozyskano z: http://pl.dqs-ul.pl (19.11.15).
  • Forbes (2012). Luxury Automotive Outlook. New York: Forbes.
  • Grabarczyk-Tokaj, M. (2014). Znajdź nas na Facebooku. Czy marki luksusowe powinny być społecznościowe? Warszawa: Instytut Monitorowania Mediów.
  • Hirsch, E., Hedlund, S. i Schweitzer, M. (2003). Reality Is Perception. The Truth About Car Brands. Strategy + Business, 32, 1-6.
  • Hys, K. (2014). Działania promocyjne producentów i dealerów pojazdów samochodowych w Polsce. Marketing i Rynek, (6), 34-41.
  • Info-Car (2013). Klasowa segmentacja samochodów. Pozyskano z: http://www.info-car.pl (10.10.16).
  • Interia (2006). Od A do K czyli autosegmenty. Pozyskano z: http://motoryzacja.interia.pl (10.10.16).
  • Juchniewicz, M. (2010). Strategia niszy rynkowej jako specyficzny element potencjału rozwojowego mikroprzedsiębiorstw. Warszawa: PARP.
  • Kaczmarek, J., Stasiak, A. i Włodarczyk, B. (2002). Produkt turystyczny albo jak zorganizować poznawanie świata. Łódź: Wydawnictwo UŁ.
  • Kall, J. (2006). Istota marki. Integracja Europejska, (3), 8-11.
  • Kotler, P. (1994). Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i S-ka.
  • Kotler, P. (2006). The New Marketing and Sales Strategies and Tactics. Referat na: XIX Seminar of the Series Authorities.
  • Kotler, R. i Trias de Bes, F. (2004). Marketing lateralny. Warszawa: PWE.
  • Kröger, F., Vizjak, A. i Kwiatkowski, A. (2007). Sukces w niszach rynkowych. Warszawa: Studio ЕМKА.
  • Król, M. i Olczyk, M. (2016). Analiza wybranych reklam koncernów samochodowych. W: A. Lotko (red.), Marketing, odpowiedzialność, jakość. Wizja młodych. Radom: Spatium.
  • Liczmańska, K. (2008). Silna marka jako źródło przewagi konkurencyjnej w momencie zakupu. Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, (1), 26-34.
  • Lotko, A. (2013). Marketing wobec ponowoczesności. Warszawa: CeDeWu.
  • Lotko, A. (2016). Wykorzystanie powierzchni samochodów osobowych do prezentacji logo producenta marek popularnych i premium. Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Seria Organizacja i Zarządzanie, (w druku).
  • Michalski, E. (2003). Marketing. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • Moszkowicz, M. (2005). Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu. Warszawa: PWE.
  • Mruk, H. i Pilarczyk, B. (2016). Kompendium wiedzy o marketingu. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
  • NRC (2014). Auto Brand Perceptions 2014: National Consumer Assessment. New York: National Research Center.
  • Peppers, M. i Rogers, D. (1993). The One to One Future. New York: Doubleday.
  • Quasem, A. i Baharun, R. (2012), The Role of Country Image in Automotive Brands Preferences. Technics - Technologies - Education - Management, (3), 1404-1412.
  • Rdzeń, K. (2013). Nisza i unikalność - ujęcie strategiczne. W: M. Dutko (red.). Biblia e-biznesu. Gliwice: Helion.
  • Remer, D. (2004). Kształtowanie wizerunku marki na przykładzie samochodów osobowych Volvo. Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa.
  • Samar (2015). Segmentacja rynku. Warszawa: IBRM Samar.
  • Smith, W. (1956). Product Differentiation and Market Segmentation as Alternative Marketing Strategies. Journal of Marketing, (1), 3-8.
  • Sułkowski, Ł. (2015). Epistemologia i metodologia zarządzania. Warszawa: PWE.
  • Sztorc, M. (2016). Ranking sprzedaży samochodów klasy premium w Polsce w 2015 roku. Pozyskano z: http://premiummoto.pl (03.11.16).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458189

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.