PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | t. 16, z. 12, cz. 3 Marketing w teorii i praktyce | 111--125
Tytuł artykułu

Zarządzanie przekazem marketingowym w turystyce adresowanym do ludzi młodych : wybrane zagadnienia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Management of Marketing Messages in Tourism Targeting Young People : Selected Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Skoro ludzie młodzi stają się coraz atrakcyjniejszą grupą docelową zarówno dla przedsiębiorców, działających na rynku turystycznym jak i dla zarządzającymi destynacjami warto zastanawiać się jak do tych osób skutecznie dotrzeć, aby przekonać je do swojej oferty. Właśnie prawidłowe zarządzanie przekazem marketingowym staje się istotnym elementem budowania przewagi konkurencyjnej. Aby przekaz ten efektywnie prowadzić należy znać odpowiedz na kilka pytań. Do kluczowych pytań można zaliczyć:
- jakie czynniki decydują o wyborze destynacji wśród młodych ludzi?
- w jaki sposób młodzi ludzie poszukują informacji planując wyjazdy turystyczne?
- w jaki sposób młodzi ludzie wykorzystują Internet planując wyjazdy turystyczne?
Postawienie powyższych pytań wynikało z logiki związanej z procesem zarządzania przekazem marketingowym. Aby go skutecznie prowadzić należy wiedzieć, jakie czynniki są podstawą decyzji nabywczych konsumenta, aby je komunikować oraz należy wiedzieć skąd konsument czerpie wiedzę w danym zakresie, aby dotrzeć do niego przez wykorzystywane kanały komunikacji. Wydaje się, że w przypadku ludzi młodych do kluczowych mediów będzie można zaliczyć Internet, stąd dodatkowe pytanie mające na celu określenie sposobu wykorzystywania go w planowaniu wyjazdów turystycznych. Konsekwencją powyższego podejścia były następujące hipotezy badawcze:
H1: podstawą wyboru młodego turysty jest koszt wyjazdu;
H2: kluczowe dla decyzji młodych turystów są rekomendacje, których znaczenie przewyższa tradycyjne sposoby dotarcia do klienta sponsorowane przez przedsiębiorstwa, czy też marketerów działających na rzecz destynacji np. reklama;
H3: kluczowym instrumentem wykorzystywanym przez młodych turystów do poszukiwania opinii na temat regionów i przedsiębiorstw turystycznych jest Internet.
Dla zweryfikowania tych hipotez przyjęto następujący układ pracy. W części drugiej opisano podstawowe elementy związane z zarządzaniem przekazem marketingowym w turystyce. W części trzeciej opisano metodologie badań i przedstawiono wyniki badań wybranych aspektów przekazu marketingowego w turystyce. Cześć czwarta z kolei podaje wnioski z badań. (fragment tekstu)
EN
Tourism is an important part of economic development for many regions. Young people are a significant group of consumers in the tourism market. This younger market is growing in size and is generating more expenses, but also more profits. This was a target group of respondents in our study. The cost of travel has proven to be the main factor impacting on the decision to travel, and recommendations and information researched on the internet have become the main resources for the selection of a destination. (original abstract)
Rocznik
Strony
111--125
Opis fizyczny
Twórcy
  • Społeczna Akademia Nauk
  • Społeczna Akademia Nauk; Faculty of Business Administration, Fredericton
Bibliografia
  • Babacan E., Koker N. (2008), Managing Destination Website as a Marketing Communications Tool: Comparitive Website Analyzing of Turkey, Spain and Dubai, International Journal of Management Perspective, vol. 1 iss. 1, ss. 5-19.
  • Baker M., Cameron E. (2008), Critical success factors in destination marketing, "Tourism& Hospitality Research, vol. 8, iss. 2, ss. 79-97.
  • Battour M., Ismail M., Bator M. (2011), The impact of Destination Attributes on Muslim Tourist's Choice, International Journal of Tourism Research, vol. 13, iss. 6, ss. 527-540.
  • Dasgupta D. (2011), Tourism marketing, Dorling Kindersley, New Delhi.
  • Demeter T., Bratucu G. (2014), Typologies of Youth Tourism, "Bulletin of Transilvania University of Brasov", vol. 7, iss. 1., ss. 115-166.
  • Dionysopoulou P., Mylokanis J. (2013), Youth tourists' profile and their travel choices as influence by social media networkks, "European Journal of Hospitality and Tourism Research", vol. 1, iss. 3, ss. 22-35.
  • Duncan T., Mulhern F. eds. (2004), A White Paper on the Status, Scope and Future of IMC, IMC Symposium, Northwestern University and University of Denver, Mc Graw Hill.
  • Dwyer L, Kim Ch. (2003), Destination Competitivness: Determinants and Indicators, "Current Issues in Tourism", iss 5, ss. 369-414.
  • Hankinson G. (2009), Managing destination brands: establishing a theoretical foundation, Journal of Marketing Management , vol. 25, iss 1/2 ss. 97-115
  • Kaushik N., Kaushik J., Sharma P., Rani S. (2010), Factors Influencing Choice of Tourist Destinations: A Study of North India; Journal of Brand Management, vol. 7., iss. 1/2 ss. 116-132.
  • Kotler P., Keller K., (2012), Marketing, Pearson, Rebis, Poznań.
  • Luck E., Moffatt J. (2009), IMC: Has anythink really changed? A New perspective on an old definition, "Journal of Marketing Communications, vol 15, iss. 5, ss. 311-325.
  • Luxton S., Reid M., Mavondo F. (2015), Integrated Marketing Communication Capability and Brand Performance, "Journal of Advertising, vol. 44, iss. 1,ss. 37-46.
  • Seric M., Saura I. (2012), Integrated Marketing Communication in High-Quality Hotels of Central and Southern Dalmatia: a Study from the Perspective of Managers and Guests, "Market", vol. 24, iss. 1,ss. 67-83.
  • Sotiriadis M., Zyl C. (2013), Electronic word-of-mouth and online reviews in tourism services: the use of twitter by tourists, "Electronic Commerce Research", vol. 13 iss. 1 ss. 103-124.
  • UNWTO Tourism Highlights (2015).
  • Upadhyaya M. (2012), Influence of Destination Image and Destination Personality: An Empirical Analysis, "Journal of Marketing and Communication", vol 7, nr 3, s. 40-47
  • Travel Consumers (2015), Deloitte.
  • The Power of youth travel, AM Reports, (2011) vol. 2, UNWTO, s. 6-8.
  • Varey R. (2002), Marketing Communication. Principles and Practice, Routledge, London.
  • Youth Travel Matters. Understanding the Global Phenomenon of Youth Travel, (2008), Word Tourism Organization, Madryt.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458195

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.