PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 460 Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku | 199--210
Tytuł artykułu

Pracownicy w procesie kształtowania partnerskich relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a organizacją pozarządową - wyniki badań empirycznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Employees in The Process of Creating Partnerships Between Business and Ngo - Results of Empirical Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Z uwagi na fakt, iż tradycyjne rozwiązania stosowane odrębnie w poszczególnych sektorach są często niewystarczające, aby sprostać społecznym wyzwaniom, coraz częściej niezależne firmy integrują się, nawiązując relacje długofalowej współpracy. Efektem tego jest m.in. nawiązywanie współpracy pomiędzy biznesem a organizacjami pozarządowymi (NGOs). Jednym z kluczowych czynników determinujących sukces tej kooperacji między podmiotami o odmiennych celach działania, kulturze organizacyjnej i często wartościach są pracownicy. Współpraca międzysektorowa to współpraca pomiędzy ludźmi. Jej realizacja między pracownikami biznesu a NGO jest z założenia trudniejsza w porównaniu ze współpracą między firmami, z uwagi na odmienne uwarunkowania i zasady pracy w tych podmiotach. Stąd celem artykułu jest identyfikacja roli pracowników w procesie rozwoju partnerskiej współpracy między przedsiębiorstwem a organizacją pozarządową(abstrakt oryginalny)
EN
Since traditional solutions used separately in different sectors are often insufficient to meet social challenges, independent organizations integrate in order to create cooperation based on long-term relations to pool resources to achieve common goals. The result of this is to establish cooperation between business and non-governmental organizations (NGOs), ie. organizations established for social purposes in the area. One of the key determinants of the success of the cooperation between organizations of different goals, corporate culture as well as corporate values are employees. Thus the aim of the paper is to identify the role of employees in the process of creating partnership cooperation between business and non-governmental organization(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
autor
  • Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Społeczna w Ostrołęce
Bibliografia
  • Barroso-Mendez M., Galera-Casquet C., Valero-Amaro V., 2014, Partnerships between business and NGOs in the field of corporate social responsibility: A model of success from the perspective of relationship marketing, Journal of Relationship Marketing, vol. 13, no. 1.
  • Bilgin M., 2009, The PEARL Model: Gaining competitve advantage through sustainable development, Journal of Business Ethics, vol. 85, no. 3.
  • Bogacz-Wojtanowska E., 2013, Zdolności organizacyjne a współdziałanie organizacji pozarządowych, Instytut Spraw Publicznych UJ, Kraków.
  • Dyer J., Singh H., 1998, The relational view: cooperative strategy and sources of interorganizational competitive advantage, Academy of Management Review, vol. 23, no. 4.
  • Głuszek E., 2004, Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Gorynia M., 1998, Zachowania przedsiębiorstw w okresie transformacji. Mikroekonomia przejścia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Gruszecki T., 2002, Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Hardt Ł., 2005, Instytucje a koszty transakcyjne w nowej ekonomii instytucjonalnej, Gospodarka Narodowa, styczeń - luty.
  • Knox S., Gruar C., 2007, The application of stakeholder theory to relationship marketing strategy development in a non-profit organizations, Journal of Business Ethics, vol. 75.
  • Lisiecka K., 2002, Partnerstwo jako strategia rozwoju przedsiębiorstwa (CRM), Problemy Jakości, nr 8.
  • Lui S., Ngo H.-Y., 2012, Drivers and outcomes of long-term orientation in cooperative relationships, British Journal of Management, vol. 23, no. 1.
  • Porter M., Kramer M., 2011, Creating shared value, Harvard Business Review, January-February.
  • Rudawska E., 2008, Znaczenie relacji z klientami w procesie kształtowania wartości przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Strategia Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2020 (aktualizacja), 2006, Mazowieckie Biuro Planowania Regionalnego, Warszawa.
  • Szymura-Tyc M., 2003, Zarządzanie wartością dla klienta, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 6.
  • Światowiec J., 2006, Partnerstwo strategiczne a teoria kosztów transakcyjnych, Marketing i Rynek, nr 2.
  • Wallis J., Dollery B., 2005, Leadership and economic theory of nonprofit organization, Review of Policy Research, vol. 22, no. 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458313

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.