PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 5 | 193--220
Tytuł artykułu

Motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Motivating Employees as A Part of Business Management System
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie motywowania pracowników jako ważnego elementu systemu zarządzania. W pierwszej części zaprezentowana została istota motywowania do pracy, podejścia i modele motywowania. Następnie omówiono popularne systemy motywowania i techniki wspierania motywacji do pracy, z uwzględnieniem strategii motywowania materialnego i niematerialnego. Na zakończenie przedstawiono zasady budowania efektywnego systemu motywowania do pracy. Artykuł ma charakter teoretyczny i został przygotowany na podstawie analizy literatury z zakresu kierowania ludźmi. (fragment tekstu)
EN
Motivation is one of the crucial functions in the management of the organization. It is worthwhile to keep the most valuable resource in the company - staff, because a satisfied employee is more effective than an employee who feels underrated. A motivation system is a configuration of motivational factors, activities and policies that evokes desirable behaviours of employees. An appropriately designed motivation scheme may contribute to the success of the company. (original abstract)
Twórcy
  • Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
Bibliografia
  • Armstrong M.: Zarządzanie ludźmi, Poznań: Dom Wydawniczy REBIS 2007.
  • Davis A.: Public Relations, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2007.
  • Dejnaka A.: Motywowanie i ocena pracownika, http://kadry.nf.pl/Artykul/6954/ Str _2/Motywowanie-i-ocena-pracownika/ocena-360-motywowanie/ [dostęp: 23.01.2012].
  • Dymalski D.: Jak ty motywujesz swoich ludzi?, http://kadry.nf.pl/Artykul/12508/ Jak- Ty-motywujesz-swoich-ludzi/motywacja-techniki-zespol/ [dostęp: 23.01.2012].
  • Filipow A.: Czym go motywować, http://kadry.nf.pl/Artykul/12049/Czym-go-motyw owac/ [dostCp: 20.01.2012].
  • Griffin R.W. : Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2007.
  • Kaczmarzyk J.: Motywowanie jako determinanta efektywności pracy kadry menedżerskiej, Warszawa: Wydawnictwo Promotor 2006.
  • Kłosowska J.: Benefity i ich znaczenie, http://miesiecznik-benefit.pl/index.php? wiad=10 [dostęp: 27.01.2012].
  • Niemczyk A., Grzesik W., Niemczyk A.: Książka dla skutecznych szefów, Gliwice: Wydawnictwo Helion 2008.
  • Niermeye R., Postall N.: Zarządzanie ludźmi. Jak kierować firmą zgodnie z najnowszymi trendami?, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck 2009.
  • Paszkowska - Rogacz A.: Doradztwo zawodowe. Wybrane metody badań, Warszawa: Difin 2009.
  • Praktyka kierowania, red. D.M. Stewart, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2002.
  • Robbins S. P., DeCenzo D.A.: Podstawy zarządzania, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2002.
  • Stołecka K.: Nowoczesna forma motywowania pracowników, http://miesiecznik-benefit. pl/index.php?wiad=4 [dostęp: 27.01.2012].
  • Sprenger R. K.: Mythos Motivation. Wege aus einer Sackgasse, Frankfurt 1998.
  • Terlak J. F.: Psychologia organizacji i zarządzania, Warszawa: Difin 2005.
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi, red. H. Król, A. Ludwiczyński, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2006.
  • Zarządzanie kadrami, red. T. Listwan, Warszawa: Wydawnictwo C.H. Beck 2010.
  • http://biznesologia.pl/biznesologia.pl/mckinsey-motywowanie-niefinansowe-dziala-lepieji- dluzej.html [dostęp: 22.01.2012].
  • http://miesiecznik-benefit.pl/index.php?wiad=7 [dostęp: 26.01.2012].
  • http://miesiecznik-benefit.pl/index.php?wiad=15 [dostęp: 27.01.2012].
  • http://www.wiedzainfo.pl/wyklady/119/system_motywacyjny_w_organizacji_i.html [dostęp: 20.07.2012].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458555

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.