PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 15 | 253--267
Tytuł artykułu

ESP in Ukraine: Milestones of Ukrainian Universities on Their Way to European Community

Warianty tytułu
ESP na Ukrainie: kamień milowy ukraińskich uniwersytetów na drodze do wspólnoty europejskiej
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Zaprezentowano zmiany w sposobie nauczania języków obcych - wdrażanie ESP (English for Specific Purposes) na ukraińskich uniwersytetach, prowadzące do zbliżenia z europejską wspólnotą edukacyjną. Omawia się działalność Katedry Języków Obcych na Narodowym Uniwersytecie Górnictwa w Dniepropietrowsku, prowadzoną w ramach projektu zainicjowanego przez Ministerstwo Edukacji i wspomaganego przez British Council. Program kształcenia jest zgodny z narodowymi i międzynarodowymi standardami, jego reguły i moduły odpowiadają głównym zasadom Procesu Bolońskiego: kładą nacisk na uczenie permanentne, wspomagają aktywność nauczycieli i konkurencyjność studentów na rynku pracy. Realizacja ESP podnosi konkurencyjność uniwersytetów ukraińskich, a w szczególności Uniwersytetu w Dniepropietrowsku.(abstrakt oryginalny)
EN
The changes in ESP teaching/learning in Ukraine are described using the Foreign Languages Department of the National Mining University as an example. The National Curriculum and the ESP syllabus designed are consistent with national and international standards. They enable Ukrainian students to be competitive in the job market.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
253--267
Opis fizyczny
Twórcy
  • Dnipropetrovsk National Mining University
  • Dnipropetrovsk National Mining University
Bibliografia
  • Bologna (1999), The European Higher Education Area. Joint declaration of the European ministers of education, http://www.cepes.ro/information_services/sources/on_line/bologna.htm accessed 19 April 2004.
  • Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2001), Cambridge, Cambridge University Press.
  • Astanina, N. et al. (2004), English for Specific Purposes (ESP) in Ukraine. A Baseline Study. Kiev, Lenvit.
  • Bakaieva, G. et al. (2005), ESP National Curriculum for Universities, Kiev, Lenvit.
  • GSVOU OKX 0903 Osvtnio-kvalifikaciyna kharakterystyka bakalavra napriamu pidgotovky 0903 Girnytstvo. Kvalifikacii 3117, Fahivets dobuvnoiyi promyslovosti [Education and Qualification Standard of Training Bachelors in Mining. Qualification 3117, Specialist in Mining], Kiev, Ministry of Education and Science of Ukraine, 2004.
  • GSVOU OPP 0903-03 Osvitnio-profesiyna programa pidgotovky bakalavra napriamu pidgotovky 0903 Girnytstvo KVALIFIKACII 3117, Fahivets dobuvnoiyi promyslovosti [Educational Professional Programme of Training Bachelors in Mining. Qualification 3117 - Specialist in Mining], Kiev, Ministry of Education and Science of Ukraine, 2004.
  • Hutchinson, T. and A. Waters (1996), English for Specific Purposes. Cambridge, Cambridge University Press.
  • Kabinet ministriv Ukrainy (2004), Derzhavniy standard bazovoyi i povnoyi zagalnoyi serednioyi osvity. Inozemni movy [National secondary school standard. Foreign languages] No 1.
  • Little, D. and R. Perclova (2000), The European language portfolio: A guide for teachers and teacher trainers. http://www.tcd.ie/CLCS/portfolio/ELP_networkELPguideteachers trainers.pdf accessed 15 May 2004.
  • Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy (2004), Nakaz nr 49, 23.01.2004: Pro zatverdzhenia Programy diy shchodo realizatsii polozhen Bolonskoyi deklaratsii v systemi vyshchoyi osvity i nauky Ukrainy na 2004-2005. [Ministry of Education and Science of Ukraine Order No. 49 of 23.01.2004 on Approval of the Programme of Realization of Principles of the Bologna Declaration in Higher Educational System and Science in Ukraine for 2004-2005]. http://www.mon.gov.ua/education/higher accessed 15 April 2004.
  • Moon, J. (2002), The module and programme development handbook. A practical guide to linking levels, learning outcomes and assessment. London, Kogan Page Limited.
  • Pacek, D. (1996), Lessons to be learnt from negative evaluation, "ELT Journal", Vol. 50, No. 4.
  • Prabhu, N. S. (1987), Second Language Pedagogy. Oxford, Oxford University Press.
  • Amelina, S. et al. (2006), Ramkova Programa z nimetskoyi movy dlia profesiynogo spilkuvannia dlia vyshchyh navchalnyh zakladiv v Ukrayini, Kiev, Lenvit.
  • Kostrytska, E. S. et al. (2007), SVO NGU HMZ. Normatyvno-metodychne zabezpechennia dyscypliny Inozemna mova za profesiynym spriamuvanniam [National Mining University Standard. English for Specific Purposes]. Dnipropetrovsk, National Mining University.
  • Yagelska, N.V. (2004), European Language Portfolio for Economists (Project). Kiev, Lenvit.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171458559

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.