PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 461 Wybrane zagadnienia z bioekonomii | 113--121
Tytuł artykułu

Charakterystyka produktów regionalnych i tradycyjnych - wpływ na marketing

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Characteristics of Regional And Traditional Products - Impact on Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Produkty regionalne są silnie obecne w świadomości konsumentów, którzy w odpowiedzi na postępującą globalizację szukają lokalnych, unikatowych produktów, pochodzących z "małych ojczyzn". Jednocześnie na gruncie marketingu historia, tradycja i dziedzictwo spotyka nowoczesne i - wbrew pozorom - globalne metody docierania do masowego klienta w postaci strategii marketingowej. Celem niniejszego opracowania jest próba scharakteryzowania współczesnego rynku produktów regionalnych, a także analiza wybranych rodzajów marketingu wykorzystywanego w promocji produktów tradycyjnych. Zostanie postawiona hipoteza, że nowoczesne typy marketingu mogą sprawdzać się w promowaniu produktów regionalnych(abstrakt oryginalny)
EN
The principal objective of this paper is to analyse which kind of modern types of marketing should be used in the promotion of regional products. The article shows the impact of nostalgia marketing, direct and territorial marketing and sensory marketing for regional products and their promotion in the market. The analysis of the clients responses regarding the influence senses have on food articles, could help to understand the impact of sensory marketing for local products. As the regional articles are specific types of food products, they would need non-standard types of promotion(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bryka P., Domański T., 2013, Marketing produktów regionalnych na europejskim rynku żywności, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.
  • Direct Marketing of Agri-Food in Atlantic Canada: situation and Outlook, 2008, Kelco Consulting Ltd.
  • Janczak K., Patelak K., 2014, Zagraniczna turystyka przyjazdowa do Polski w 2013 roku, opracowanie przygotowane w ramach Programu Badań Statystycznych Statystyki Publicznej na rok 2013. Temat nr 1.30.05(098) "Turystyka zagraniczna", Ministerstwo Sportu i Turystyki, Łódź.
  • Jowsey M., Wei C., Rahman M., 2014, Determinants of nostalgia sensivity in nostalgic driven advertising, International Journal of Academic Research In Psychology, vol. 2, no. 1, s. 11-35.
  • Knapik J., 2014, Doświadczenia w rozwijaniu marketingu bezpośredniego (sprzedaży bezpośredniej) na przykładzie Austrii, Wiadomości Zootechniczne, R. LII (), 4, s. 173-179.
  • Kropiwnicki J., 2003, Fenomen bazarów, Acta Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica 170, Łódź, s. 107-120.
  • Kuczamer-Kłopotowska S., 2014, Sensoryczne oddziaływanie na klienta jako forma wspierania procesu komunikacji marketingowej, Zarządzanie i Finanse. Journal of Management and Finance, vol. 12, nr 2, s. 115-132.
  • Langer R., 2009, Place Image and Place Marketing, Department of Intercultural Communication and Managenent Copenhagen Business School, Copenhagen.
  • Nawrocka E., 1998, Pojęcie i istota strategii marketingowej, [w:] Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, s. 17-29.
  • Pemler P., 2009, Sensory Marketing- Marketing fuer die fuenf Sinne, Japanmarkt, nr 08, s. 10-11.
  • Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Firma w rodzinie czy rodzina w firmie. Metodologia wsparcia małych firm rodzinnych, Warszawa 2012.
  • Raport Instytutu Badania Rynku i Opinii Społecznej i IMAS International Sp.z o.o. "Z czym kojarzy się Podkarpackie", Wrocław 2010
  • Rindfleisch A., Sprott D., 2000, Moving Forward on Looking Backward: Advancing Theory and Practice in Nostalgia, [w:] Advances in Consumer Research, red. Hoch S., Meyer R., Association for Consumer Research, s. 34-35.
  • Sekuła A., 2005, Marketing terytorialny, [w:] Marketing. Ujęcie systemowe, red. Daszkowska M., Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, s. 216-237.
  • Sieczko A., 2010, Edukacyjny charakter polskich kuchni regionalnych, Agro Smak, Łomża.
  • Szromnik A., 2007,Marketing terytorialny, Oficyna Wydawnicza, Kraków.
  • Ustawa dnia 17 grudnia 2004 r. o rejestracji i ochronie nazw i oznaczeń produktów rolnych i środków spożywczych oraz o produktach tradycyjnych (Dz.U. 2005, nr 10, poz. 68).
  • www.witrynawiejska.org.pl (01.01.2014).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171459640

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.