PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 2 | nr 3 | 243--254
Tytuł artykułu

Kształcenie praktyczne na kierunku logistyka - ważniejsze aspekty zastosowania case study

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Practical Teaching in the Department of Logistics : Major Aspects of Case Study Approach
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszych rozważań było wskazanie na znaczenie case study jako metody kształcenia praktycznego na uczelniach wyższych. Praktyczna analiza problemu, ze względu na uwarunkowania gospodarcze, powinna być na porządku dziennym w kształceniu na kierunku "logistyka". Wiedza praktyczna podparta fundamentami wiedzy teoretycznej będzie z pewnością ważnym aspektem w procesie podejmowania zatrudnienia w regionie konińskim. (abstrakt oryginalny)
EN
In an era of globalisation and internationalisation of the world economy practical education of college students, who will soon become new employees, is gaining significance. Analysing key problems and developing the ability to solve them are crucial aspects of practical teaching of future logisticians. The aims of this article are to analyse a new teaching paradigm, together with its learning and teaching strategies, and to bring attention to the usefulness of teaching methods oriented toward solving problems in the logistics department. These methods constitute a very important instrument in the process of teaching at the tertiary level, especially in practically-oriented courses such as the ones taught in the State University of Applied Sciences in Konin, Poland. Analysing and solving problems in case studies needs to be treated as a process involving problem formulation, creation of alternative solutions, and selection of core solutions and their implementation. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
2
Numer
Strony
243--254
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Koninie
Bibliografia
  • Bobbitt, L. M., Inks, S. A., Kemp, K. J., Mayo, D. T. (2000). Integrating marketing courses to enhance team-based experiential learning. Journal of Marketing Education, 22(1), 15-25.
  • Easton, G. (1992). Learning from case studies. Harlow: Prentice Hall.
  • Gasser, P. (1999). Neue Lernkultur: Eine integrative Didaktik. Aarau: Sauerländer.
  • Heath, J. (1998). Teaching and writing case studies. A practical guide, European case clearing. Cranfield: Cranfield University.
  • Lynn, L. E. Jr. (1999). Teaching & learning with cases. New York: Chatham House Publishers.
  • Titus, P. A. (2000). Marketing and the creative problem-solving process. Journal of Marketing Education, 22(3), 262-272.
  • Trigwell, K., Prosser, M. (1997). Relations between perceptions of the teaching environment and approaches to teaching. British Journal of Educational Psychology, 67, 25-35.
  • Wee, L. K.-N., Kek, M. A. Y.-C., Kelley, C. A. (2003). Transforming the marketing curriculum using problem-based learning: A case study. Journal of Marketing Education, 25(2), 150-162.
  • Winteler, A. (2002). Lehrqualität = Lernqualität? Über Konzepte des Lehrens und die Qualität des Lernens (1). Das Hochschulwesen, 2, 82-89.
  • Winteler, A. (2004). Professionell lehren und lernen. Ein Praxisbuch. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171459734

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.