PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | 17 | nr 4 | 14--21
Tytuł artykułu

Zarządzanie wzrostem przychodów na rynku medialnym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Earnings Growth Management on the Media Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W pracy oceniono, w jaki sposób menedżerowie wydawnictw prasowych zarządzali wzrostem przychodów w latach 2006-2015. Przyjęto hipotezę, że w sytuacji spadkowych tendencji na rynku prasy drukowanej, a zwłaszcza w segmencie dzienników, wydawcy prasowi w ramach zarządzania wzrostem sprzedaży największy nacisk położyli na strategie przejęć i strategie rozwoju innowacji. W pracy wykorzystano metodę pogłębionej analizy przypadków, opartą na wywiadach z menedżerami wybranych firm, jak również materiały źródłowe przykładowych firm. Przedmiotem badań był sposób zarządzania wzrostem przychodów przez wydawnictwa prasowe o dominującej pozycji w segmentach dzienników ogólnopolskich i regionalnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper aims at evaluating how the managers of press publishing companies managed the growth of earnings in the years 2006-2015. The hypothesis was made that in the situation of downward trend on the print press market, especially in the daily newspaper segment, in order to achieve increase in sales, the publishers put emphasis on the strategies of takeover and the development of innovations. The paper uses the method of in-depth case studies based on the interviews with the managers of chosen firms as well as the analysis of available documents. The way of managing the earnings growth by the press publishers with dominant position in the segment of national and regional daily newspapers was the subject of the study. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
17
Numer
Strony
14--21
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Zarządzania Edukacja we Wrocławiu
Bibliografia
  • Chałupniczy zeitung, "Press" 2011, nr 1.
  • Christensen C.M., Przełomowe innowacje, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010.
  • Dyer J., Kale P., Singh H., Jak wybrać między przejęciem a aliansem strategicznym?, [w:] Zarządzanie wzrostem przychodów, Harward Business Review, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2005.
  • Kenny D., Marshall J.F., Marketing kontekstowy - prawdziwa rola Internetu, [w:] Marketing, Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  • Kotler P., Kotler M., Przez marketing do wzrostu. 8 zwycięskich strategii, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2013.
  • Moore G.A., Innowacja w rozwiniętych firmach, [w:] Zarządzanie wzrostem przychodów, Harvard Business Review, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.
  • Niestrój R., Reklama a marketing mediów, "Aida Media" 1995, nr 9.
  • Sztangret I., Marketing informatycznych produktów systemowych, [w:] Marketing produktów systemowych, red. L. Żabiński, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
  • Wirtualnemedia.pl, [online] www.wirtualnemedia.pl/artykul/w-2015-roku-spadla-sprzedaz-wiekszosci-dziennikow-tylko-parkiet-i-rzeczpospolita-na-plusie [dostęp: 30.03.2016].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171459836

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.