PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 11 Gospodarka Technologia Zarządzanie | 350--358
Tytuł artykułu

Czynniki kreujące wartość dla klienta w handlu elektronicznym

Autorzy
Warianty tytułu
Value Creating Factors for the Customer in E-Commerce
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł dotyczy kreowania wartości dla klienta w sferze handlu elektronicznego. W pierwszej części artykułu wyjaśniono pojęcia handel elektroniczny i wartość dla klienta. Wskazano na podstawową formę e-handlu, którą stanowią sklepy internetowe, oraz na główne atrybuty wartości dla klienta. W toku dalszych rozważań przedstawiono obszary, w których dochodzi do kreowania wartości dla e-klienta. (abstrakt oryginalny)
EN
This article concerns mainly basic factors creating value for the customers in e-commerce. At the beginning the concept of e-commerce and value for the customer are briefly defined. The definition of e-commerce, in addition, includes presentation of the most popular concept in the field of Internet sale, i.e. the Internet shop. The definition of value for the customer is supported by presentation of the basic attributes of that term. Further on, the main factors creating value for the customer in e-commerce are presented, including a short explanation of each of them. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bacchetta, M., Low, P., Mattoo, A., Schuknecht, L., Wagerand, H., Wehrens, M., 1998, Special Studies - Electronic Commerce and the Role of the WTO, WTO Publications, Geneva.
  • Butz, Jr., H.E., Goodstein, L.D., 1996, Measuring Customer Value: Gaining the Advantage, Organizational Dynamics 24 (Winter).
  • Czubakowska, S., 2010, Grupa dyktuje niskie ceny, Dziennik Gazeta Prawna, nr 230 (2861), 26-28 listopada.
  • Gale, B.T., 1994, Managing Customer Value, The Free Press, New York.
  • Holbrook, M.B., 1999, Consumer Value: a Framework for Analysis and Research, Routledge, London.
  • Maciejowski, T., 2004, Firma w Internecie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Ordysiński, T., 2007, Modelowanie strategii rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Szpringer, W., 2005, Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie, Difin, Warszawa.
  • Szumilak, J. (red.), 2004, Handel detaliczny: funkcjonowanie i kierunki rozwoju, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Szymura-Tyc, M, 2005, Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Tian, Y., Stewart, C., 2006, History of E-Commerce, w: Khosrow-Pour, M., Encyclopedia of E-commerce, E-government, and Mobile Commerce, Idea Group Reference, London.
  • Zeithaml, V.A., 1988, Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: a Means-end Model and Synthesis of Evidence, Journal of Marketing, vol. 52, no. 3, July.
  • Zwass, V., 1996, Electronic Commerce: Structures and Issues Aspects and Opportunities, International Journal of Electronic Commerce, vol. 1, no. 1, Fall.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171460318

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.