PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 2(16) Looking for Health, Fitness, and Beauty = W poszukiwaniu zdrowia, kondycji i urody | 119--127
Tytuł artykułu

Policies of Selected Enterprises in the Medical Tourism Market : Theory and Practice

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Polityka wybranych przedsiębiorstw na rynku turystyki medycznej : teoria i praktyka
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
It is proved that twenty-first century tourism will become an essential element of the global economy and an export product of special significance. Undoubtedly, medical tourism may become such an export product in Poland. Medical tourism has already been named as a phenomenon of our times, as many researchers point not only to its huge potential, but also to the substantial role it plays in the economic development of a country. It is an effect of the reorganization of previous business company models. The aim of this paper is to recognize the medical tourism enterprise policy area and the gist of their innovations. Chosen examples are examined that reflect the problems. Results constitute the need for further research.(original abstract)
Dowodzi się, iż turystyka XXI wieku stanie się fundamentalną częścią światowej gospodarki oraz produktem eksportowym o szczególnym znaczeniu. Niewątpliwie turystyka medyczna mogłaby być tego typu dobrem eksportowym w Polsce. Badacze wskazują nie tylko na potencjał zjawiska, jakim współcześnie jest turystyka medyczna, ale także na zasadniczą rolę, jaką odgrywa ona w rozwoju gospodarczym państwa. Jest to efekt reorganizacji dotychczasowych modeli biznesowych przedsiębiorstw w sektorze usług medycznych i turystycznych. Celem pracy jest identyfikacja obszarów polityki przedsiębiorstw sektora turystyki medycznej i istoty ich innowacji. Wybrane przykłady funkcjonowania tego rodzaju podmiotów są ilustracją badanego problemu. Wyniki stanowią wstęp do dalszych badań.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Kazimierz Wielki University
Bibliografia
  • Cormany D., Baloglu S., 2011, Medical travel facilitator websites: An exploratory study of web page contents and services offered to the prospective medical tourist, Tourism Management, 32(4), 709-716.
  • Deal T.E., Kennedy A.A., 1982, Corporate cultures: the rites of corporate life, Reading, Mass: Addison-Wesley Publ.
  • Dziedzic E., Szymańska E., Zawistowska H., Heliński W., Migdal M., 2016, Poradnik innowacyjności w turystyce: dla przygotowujących oraz oceniających projekty innowacyjne i proinnowacyjne z zakresu turystyki, www.msport.gov.pl/statystyka-turystyka/ poradnik-innowacyjnosci-w-turystyce [access: 20.06.2016].
  • European Union, 2006, Community framework for state aid for research and development and innovation, Official Journal of European Union, 323: 1-26, http://eur-lex. europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2006:323:0001:0026:en:PDF [access: 24.06.2016].
  • Han H., Kim Y., Kim C., Ham S., 2015, Medical hotels in the growing healthcare business industry: Impact of international travelers' perceived outcomes, Journal of Business Research, 68(9), 1869-1877.
  • Hjalager A.M., 2010, A Review of Innovation Research in Tourism. Tourism Management, 31(1), 1-12.
  • Lubowiecki-Vikuk A., 2010, Turystyka medyczna jako forma globalnej opieki zdrowotnej w kontekście rekreacyjnej aktywności fizycznej obywateli krajów Unii Europejskiej, in: W. Siwiński, R.D. Tauber, E. Mucha-Szajek (eds.), Rozwój usług turystyczno-rekreacyjnych i hotelarsko-gastronomicznych w warunkach globalizacji, Poznań: WSHiG, PSNARiT.
  • Lubowiecki-Vikuk A., 2011, Turystyka medyczna jako produkt eksportowy polskiej gospodarki. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 79: 125-135.
  • Lubowiecki-Vikuk A., 2012, Turystyka medyczna przejawem współczesnych trendów i tendencji w turystyce. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 84, 553-568.
  • Lubowiecki-Vikuk A., Bartnicka A., 2016, Polityka przedsiębiorstw na rynku turystyki medycznej: innowacyjność, decyzyjność, tożsamość, in: Polish Scientific Networks. Wrocław.
  • Lubowiecki-Vikuk A., Bosiacki S., 2012, Możliwości rozwoju turystyki medycznej w Poznaniu w ujęciu podażowo-popytowym. Turystyka i Rekreacja, 8, 41-53.
  • Lubowiecki-Vikuk A., Rab-Przybyłowicz J., 2015, Wybrane aspekty funkcjonowania rynku turystyki medycznej w Polsce. Folia Turistica, 34, 85-107.
  • Lunt N., Hardey M., Mannion R., 2010, Nip, Tuck and Click: Medical Tourism and the Emergence of Web-Based Health Information. The Open Medical Informatics Journal, 4, 1-11.
  • Marciszewska B., 2010, Produkt turystyczny a ekonomia doświadczeń. Warszawa: C.H. Beck.
  • Mason A., Wright K.B., 2011, Framing Medical Tourism: An Examination of Appeal, Risk, Convalescence, Accreditation, and Interactivity in Medical Tourism Web Sites. Journal of Health Communication: International Perspectives, 16(2), 163-177.
  • Medhekar A., Wong H.Y., Hall J., 2014, Innovation in Medical Tourism Service Marketing: A Case of India, in: A. Goyal (ed.), Innovations in Services Marketing and Management: Strategies for Emerging Economies. Hershey: IGI Global.
  • Oslo Manual: Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, 2005, 3rd ed., OECD, European Communities.
  • Rab-Przybyłowicz J., 2014, Produkt turystyki medycznej. Warszawa: Difin.
  • Rab-Przybyłowicz J., Lubowiecki-Vikuk A., 2014, Komunikacja marketingowa na polskim rynku turystyki medycznej. Handel Wewnętrzny, 3(350), 113-127.
  • Strategor, Ferens H. (eds.), 2001, Zarządzanie firmą: Strategie, struktury, decyzje, toż- samość. Warszawa: PWE.
  • Wernz C., Thakur Wernz P., Phusavat K., 2014, Service convergence and service integration in medical tourism. Industrial Management & Data Systems, 114(7), 1094-1106.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171460742

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.