PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2015 | 1 | nr 2 | 7--16
Tytuł artykułu

Profesjonalizacja marketingowego zarządzania w klubach sportowych na rynkach lokalnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Professionalization of Marketing Management in Sports Club in the Local Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest podanie przykładów i modelu wykorzystania wiedzy w zarządzaniu klubami sportowymi o zakresie lokalnym. Podmiotem jest tu klub RKS Raków S.A., który wdraża konkretne profesjonalizujące programy w zakresie marketingowego zarządzania klubem sportowym. Zakres przedmiotowy badań obserwacyjnych obejmuje zarządzanie wizerunkiem, relacje z interesariuszami, profesjonalne podejście do kwestii pozyskiwania sponsorów, promocji oraz organizacji widowiska sportowego. Poza tym artykuł przewiduje zarządzanie informacją i promocją na zewnątrz klubu w warunkach niedostatków finansowych z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych. Artykuł powinien być pomocny w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych klubów na szczeblu niższych klas rozgrywkowych oraz marketingowym zarządzaniu w klubach dyscyplin niszowych o lokalnym zasięgu.(abstrakt oryginalny)
EN
This article aims to give examples and model the use of knowledge in the management of sports clubs, local scope. The subject in this article is the football club RKS Rakow Częstochowa SA, which implements specific marketing programs for managing. The scope of the observational studies include image management, stakeholder relations, professional approach to raising sponsorship, promotion and organization of sporting events. In addition, the article provides information management and promotion out-side the club in terms of financial shortcomings of using modern communications solutions. The article should be helpful in solving the problems of decision-making clubs at the lower classes leagues and clubs marketing management disciplines niche for local coverage.(original abstract)
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
1
Numer
Strony
7--16
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • http://www.fih.ch/files/Sport/Development/Club%20Management.pdf.
  • https://www.facebook.com/RakowCzestochowa
  • https://www.rolandberger.com/media/pdf/Roland_Berger_How_to_build_a_World_Class_Football_Club_20130524.pdf
  • https://www.youtube.com/user/rksrakowpl
  • Klisiński J., Profesjonalizacja i profesjonaliści w zarządzaniu sportem, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2000.
  • Klisiński M., Szwaja M. Wybrane aspekty zarządzania klubem sportowym jako przedsiębiorstwem, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 736, Szczecin 2012, s. 79-88.
  • Kowalski S., Sowier-Kasprzyk I., Zarządzanie produktem sportowo-rekreacyjnym w warunkach społeczeństwa konsumpcyjnego [w:] Zarządzanie produktem - teoria, praktyka, perspektywy, red. J. Kall, B. Sojko, Poznań 2008, s.143.
  • Myszkorowski J., http://kdg.ue.poznan.pl/att/Wyklady_otwarte/Myszkorowski.pdf, 16.02.2015
  • Urbaniak A., Zastosowanie metody SERVQUAL do oceny jakości usług rekreacyjnych, Zeszyty Naukowe Akademii Finansów i Biznesu Vistula, nr 32, Warszawa 2009, s. 29-38.
  • Wasylkowska M., Rola menedżera sportowego w zarządzaniu klubami sportowymi, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 685, Szczecin 2011, s. 283-293.
  • Waśkowski Z., Badanie atrakcyjności imprezy sportowej metodą TEAMQUAL na przykładzie Poznań Maraton, http://www.marketingsportowy.pl, 16.02.2006.
  • Wiśniewski A. K.. Zarządzanie klubem sportowym na przykładzie Indykpolu AZS Olsztyn, Journal of Health Sciences, nr 3(11), 2013, s. 167-178.
  • ---
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171461200

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.