PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | 10 | nr 1 | 23--30
Tytuł artykułu

Teachers as Learners : Learning to Learn Through Strategy Training. Part II, 'Strategic' Teacher Competences

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Nauczyciel w roli ucznia : nauczyć się jak się uczyć poprzez trening strategii. Część II, kompetencje "strategicznego" nauczyciela
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article is the second part of a series of three articles on the importance of implementing the learning to learn idea in pre-service teacher education and in the qualified teacher's career. It aims to discuss the theoretical foundation of learning strategy instruction, present a number of practical strategy training schemes which can be used in the language classroom, and analyze essential roles and tasks modern second/foreign language teachers need to be able to perform in order to help learners learn to learn. Since successful teaching necessitates developing personalized skills and strategies necessary for further, continued or lifelong learning, the author emphasizes the need for educating 'strategic' language teachers prepared to foster learner self-regulated learning through direct, or fully informed, strategy training. (original abstract)
Niniejszy artykuł jest drugą częścią cyklu trzech artykułów poświęconych znaczeniu aktywnej realizacji idei uczenia się jak się uczyć w kształceniu nauczycieli języków obcych oraz w rozwoju zawodowym wykwalifikowanego nauczyciela. Autorka przedstawia w nim teoretyczne podstawy treningu strategii uczenia się, omawia wybrane modele instrukcji strategicznej, które mogą być wykorzystane praktycznie w klasie szkolnej oraz analizuje role i zadania współczesnego nauczyciela języka obcego wynikające z realizacji postulatu integracji nauczania języka obcego i treningu strategii. Jako że skuteczne nauczanie oznacza konieczność ciągłego rozwijania umiejętności i strategii niezbędnych do uczenia się przez całe życie, autorka podkreśla potrzebę kształcenia tzw. "strategicznego" nauczyciela, przygotowanego do rozwijania u ucznia samoregulacji uczenia się poprzez bezpośredni trening strategii uczenia się. (abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
23--30
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
  • Anderson J.R. (1983), The Architecture of Cognition. Harvard University Press, Cambridge, Massachusetts.
  • Anderson J.R. (1985), Cognitive Psychology and Its Implications. (2nd ed.). Freeman, New York.
  • Brown H.D. (1994), Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. Prentice Hall Regents, White Plains, NY.
  • Chamot A.U. (2004), Issues in Language Learning Strategy Research and Teaching. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 1(1), pp. 14-26.
  • http://www.google.pl/webhp?nord=1&gws_rd=cr&ei=DRtGVe2AEqSxygP6rIEQ
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171461900

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.