PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 22 | 211--224
Tytuł artykułu

Poszerzanie paradygmatu badań marketingowych (metody retrospektywne, prospektywne i pasywne)

Autorzy
Warianty tytułu
Improving Paradigm of Marketing Research (Retrospective, Prospective and Passive Methods)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nowe formy badań marketingowych zwiększają możliwość pozyskiwania informacji. Wykorzystując fakt, że respondent jest przedstawicielem mocno sformalizowanej organizacji lokalnych społeczności, można za jego pośrednictwem przenieść informacje o cechach i preferencjach na pozostałych członków grupy. Dysponując szerszą perspektywą badawczą, w krótszym czasie można zgromadzić więcej danych, co pozwala na znaczne obniżanie kosztów badania ankietowego. (abstrakt oryginalny)
EN
New methods of marketing studies increase the possibility of obtaining information. Taking into account that the respondent is a representative of strong formalized organization and local communities, his characteristics and preferences can be move to other members of the group. Wider research perspective let us to collect more data in less time, which determine significant reduction of the survey cost. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
211--224
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku
Bibliografia
  • 1. Cieślak M., Prognozowanie gospodarcze, metody i zastosowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • 2. Dietl J., Gasparski W., Etyka biznesu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • 3. Gruba E. G.,. Lincoln Y. S., Kontrowersje wokół paradygmatów, sprzeczności i wyłaniające się zależności, [w:] N.K. Denzin, Y. S.,Lincoln (red), Metody badań jakościowych, tom 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • 4. Griyffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • 5. Mazurek-Łopacińska K., (red), Badania marketingowe teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • 6. Mills C. W., Wyobraźnia socjologiczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • 7. Piasecki B., Ekonomika i zarządzanie małą firmą, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • 8. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1995.
  • 9. Zwliaś A., Pawełek B., Wanat S., Prognozowanie ekonomiczne teoria, przykłady, zadania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.
  • 10. http://sjp.pwn.pl/sjp/retrospekcja;2574149.html
  • 11. http://www.augustow.zafriko.pl/
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171461976

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.