PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | 10 | nr 2 | 36--46
Tytuł artykułu

Teachers as Learners : Learning to Learn Through Strategy Training. Part III, Strategy Instruction in Teacher Education

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Nauczyciel w roli ucznia : nauczyć się jak się uczyć poprzez trening strategii. Część III, instrukcja strategiczna w kształceniu nauczycieli
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Niniejszy cykl trzech artykułów podkreśla znaczenie aktywnej realizacji idei uczenia się jak się uczyć w kształceniu i rozwoju zawodowym nauczycieli języków obcych, co wiąże się z potrzebą rozwijania umiejętności i strategii niezbędnych do uczenia się przez całe życie. W części I. autorka przedstawia formalne kwalifikacje, wiedzę i umiejętności, jakie nauczyciel języka obcego powinien zdobyć w polskich i europejskich instytucjach kształcących nauczycieli. W części II. omawia role i zadania współczesnego nauczyciela wynikające z realizacji postulatu integracji nauczania języka obcego i treningu strategii oraz podkreśla potrzebę kształcenia tzw. "strategicznego" nauczyciela. W części III. autorka prezentuje wyniki własnych badań empirycznych w zakresie eksplicytnego i implicytnego treningu strategii uczenia się i użycia języka obcego oraz omawia ich implikacje pedagogiczne. (abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of this series of three articles is to stress the significance of implementing the learning to learn idea in pre-service teacher education and in the qualified teacher's career, and encourage educators and learners to develop personalized skills and strategies necessary for further, continued or lifelong learning. In Part I., the author presents formal qualifications, knowledge and skills second/foreign language teachers are expected to acquire in Polish and European teacher training institutions. In Part II., she discusses essential roles and tasks modern language teachers need to be able to perform with regard to strategy training and emphasizes the need for educating 'strategic' teachers able to foster learner self-regulated learning. In Part III., the author presents the results of her empirical studies aimed at helping teacher trainees learn to learn by expanding individualized strategy repertoires through explicit and implicit strategy training; she also discusses their pedagogical implications. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
36--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Państwowa Szkoła Wyższa im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej
Bibliografia
  • Abraham R. and Vann R. (1987), Strategies of two language learners: a case study. In: Wenden A. and Rubin J. (Eds.), Learner Strategies in Language Learning. Prentice Hall, Cambridge, pp. 85-102.
  • Arnold J. (Ed.) (1999), Affect in Language Learning. Cambridge University Press, Cambridge.
  • Brown H.D. (1989), A Practical Guide for Language Learning: A Fifteen-week Program of Strategies for Success. McGraw-|Hill, New York.
  • Brown H.D. (1994), Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. Prentice Hall Regents, White Plains, NY.
  • Brown H.D. (2002), Strategies for Success. A Practical Guide to Learning English. Addison Wesley Longman, White Plains, NY.
  • Chamot A.U. (2004), Issues in Language Learning Strategy Research and Teaching. Electronic Journal of Foreign Language Teaching, 1(1), pp. 14-26, http://www.google.pl/webhp?nord=1&g ws_rd=cr&ei=DRtGVe2AEqSxygP6rIEQ
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171461992

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.